ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
MENOY
ΡΕΘΥΜΝΟ

Πράσινο φως για το Ανοιχτό Κέντρο Εμπορίου στο Ιστορικό Κέντρο του Ρεθύμνου

0

«ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΤΙΚΟΣ ΕΜΠΟΡΙΚΑ Ο ΜΑΪΟΣ ΚΑΙ Ο ΙΟΥΝΙΟΣ»

Προχωρούν οι διαδικασίες για το Ανοιχτό Κέντρο Εμπορίου (Opel Mall), μια δράση που υλοποιεί ο Δήμος Ρεθύμνης και ο Εμπορικός Σύλλογος και σχεδιάζεται στην «καρδιά» της εμπορικής αγοράς, στο Ρέθυμνο, καθώς το Συμβούλιο Αρχαιολογίας Ηρακλείου έδωσε το πράσινο φως για τις παρεμβάσεις στα εμπορικά καταστήματα του ιστορικού κέντρου του Ρεθύμνου.

Όπως ανέφερε η πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ρεθύμνου κ. Αθηνά Τσικιντίκου «από τη στιγμή που πήραμε την έγκριση της αρχαιολογίας έχει ξεμπλοκάρει το τυπικό και το γραφειοκρατικό του Opel Mall. Τώρα, περιμένουμε να καθαρογραφεί η απόφαση για να προχωρήσουμε στην υπογραφή συμβάσεων για τα υποέργα».

Το Ανοικτό Κέντρο Εμπορίου (Opel Mall), είπε η κ. Τσικιντίκου ακολουθεί τον αρχικό σχεδιασμό, υπογραμμίζοντας ότι «τα ανοικτά κέντρα εμπορίου δημιουργούνται σε μέρη με ιστορικό ενδιαφέρον, ώστε να υπάρχει συνδυασμός του εμπορίου, της ιστορία και του τουρισμού. Αυτό που προέχει και προβάλει το ανοικτό κέντρο εμπορίου είναι μια ομοιομορφία όψεων. Καθώς όμως εμείς είμαστε μία ενετική πόλη με οθωμανικά στοιχεία, αυτό ήταν πολύ δύσκολο να συμβεί κι έτσι καταλήξαμε στην ομοιομορφία της ταμπέλας που θα έχει το κάθε κατάστημα που συμμετέχει για να ξεχωρίζει από τα άλλα».

Να σημειωθεί ότι το Συμβούλιο Αρχαιολογίας Ηρακλείου έδωσε έγκριση για παρεμβάσεις στην ταμπέλα, στο βάψιμο των προσόψεων, στο φωτιστικό και στο ηχείο με bluetooth για κάθε κατάστημα.

Παράλληλα, εκτός από αυτές τις παρεμβάσεις το πρόγραμμα περιλαμβάνει και ψηφιακές  δράσεις προβολής και προώθησης των καταστημάτων που συμμετέχουν. «Μας ενδιαφέρει η προβολή και η προώθηση των καταστημάτων. Θέλουμε όποιος κατεβαίνει στην πόλη και χρησιμοποιεί κινητό τηλέφωνο -σε μια ακτίνα 25 έως 30 χιλ.- να ειδοποιείται ότι στην πόλη υπάρχει αγορά, πράγμα το οποίο μας βεβαίωσε η εταιρία που έχει αναλάβει το συγκεκριμένο έργο της προώθησης και της προβολής», είπε η πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου.

Συνολικά 110 επιχειρήσεις συμμετέχουν στη συγκεκριμένη δράση, που καθώς ξεκίνησε από το 2018 ήταν απαραίτητη η επικαιροποίηση των εμπορικών καταστημάτων, αφού στα χρόνια που πέρασαν υπήρξαν αλλαγές. Η ζώνη δράσης του Open Mall εκτίνεται από την οδό Γερακάρη, τη Βάρδα Καλλέργη, την Αρκαδίου μέχρι και το σημείο που ήταν το ηλιακό ρολόι αλλά και την οδό Τσουδερών. Μάλιστα, όπως υπογράμμισε η κ. Τσικιντίκου, η ποσόστωση για τη συμμετοχή ενός εμπορικού δρόμου ήταν στο 70% των καταστημάτων της οδού και πρόσθεσε: «Εμείς ως Εμπορικός Σύλλογος έχουμε στόχο να προκαλέσουμε το ενδιαφέρον του καταναλωτή, του τουρίστα, του επισκέπτη να κατέβει στην πόλη και να είναι επιλογή του που θα μπει να ψωνίσει».

Η προβολή και η προώθηση αφορά στο στήσιμο του brand name για το Open Mall. Πρόκειται για τη διαφήμιση των καταστημάτων μέσω διάφορων τεχνολογικών μέσων, όπως είναι τα app. «Τα καταστήματα που είναι στο πρόγραμμα θα προωθούνται μέσω ηλεκτρονικών προωθητικών δράσεων. Ευελπιστώ ότι και εκείνοι που δεν μπήκαν στο πρόγραμμα θα καταλάβουν τη σπουδαιότητα της διαφήμισης και θα ενταχθούν αργότερα. Θεωρώ ότι από τη στιγμή που θα καταφέρουμε να κατεβάσουμε κόσμο, να χτίσουμε το μύθο, να αναδείξουμε την ιστορία και να προκαλέσουμε το ενδιαφέρον και την περιέργεια, θα είναι καλό για όλα τα καταστήματα ακόμα και για αυτά που δεν είναι στο δίκτυο της ενετικής πόλης».

Όπως περιέγραψε η κ. Τσικιντίκου, «σε εμφανή σημεία θα υπάρχουν τα λάβαρα της ενετικής πόλης που θα οριοθετηθούν το κομμάτι του Open Mall, ενώ στον ηλεκτρονικό χάρτη του ιστορικού κέντρου, θα φαίνονται αερόστατα τα οποία θα παραπέμπουν στα καταστήματα που συμμετέχουν στο ανοικτό κέντρο εμπορίου, με φωτογραφίες που θα εμφανίζονται στο χάρτη. Έχουμε ήδη μιλήσει με τον κ. Νίκο Δασκαλάκη και βρήκαμε έναν τρόπο να κάνουμε ψηφιακή αναπαράσταση του ηλιακού ρολογιού εκεί που υπάρχει το αποτύπωμα του. Και πρόσθεσε: «Η εταιρεία που έχει αναλάβει την προώθηση και την προβολή δουλεύει πυρετωδώς», υπογραμμίζοντας ότι είναι σημαντικό τα δύο υποέργα της τεχνικής κάλυψης και της προώθησης να δουλεύουν παράλληλα».

Κλείνοντας, η πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου είπε ότι η σύμβαση αναμένεται να υπογραφεί εντός του καλοκαιριού και να ξεκινήσει το υποέργο της ταμπέλας. Ωστόσο, όπως όλα δείχνουν το Open Mall σε πλήρη ανάπτυξη, θα το δούμε του χρόνου το καλοκαίρι. «Παρότι δεν είναι εύκολο το τεχνικό κομμάτι, έκανα προσπάθειες να πείσω τη διαχειριστική αρχή, την προώθηση και την προβολή να την προχωρήσουμε προκειμένου να μη χαθεί διαφημιστικά η φετινή η σεζόν», σημείωσε η ίδια.

ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΤΙΚΟΣ ΕΜΠΟΡΙΚΑ Ο ΜΑΙΟΣ ΚΑΙ Ο ΙΟΥΝΙΟΣ

«Μετά το Πάσχα, που κινήθηκε περίπου στα περσινά καλά επίπεδα, ακολούθησε η σημαντική πτώση στα έσοδα της τοπικής αγοράς, τόσο το Μάιο όσο και τον Ιούνιο», υπογράμμισε η αντιπρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ρεθύμνου Μαρία Νικολακάκη, τονίζοντάς, ότι για το δίμηνο που πέρασε μέχρι στιγμής η τουριστική χρονιά κινείται σε υποτονικά επίπεδα.

«Περιμένουμε το υπόλοιπο της τουριστικής περιόδου, μήπως υπάρξει ανάκαμψη ή έστω και μια μικρή ανάσχεση της συνολικής κατάστασης», είπε η κ. Νικολακάκη, υπογραμμίζοντας ότι πέρα από τη «χαμηλή ποιότητα» των επισκεπτών ένας ακόμα σημαντικός παράγοντας που έκανε την αγορά να «καθίσει» είναι και ο καιρός, που δεν μπορούσε να σταθεροποιηθεί με αποτέλεσμα τα καταστήματα που εμπορεύονται είδη που έχουν να κάνουν με τον ήλιο και τη θάλασσα να μην δουλέψουν.   

«Η μειωμένη αγοραστική δύναμη των επισκεπτών το δίμηνο που μας πέρασε, παρά την αυξημένη τουριστική κίνηση, είχε ως αποτέλεσμα τους μειωμένους τζίρους των καταστημάτων που έφτασαν μέχρι και το 30%, σε σχέση με τη χρονιά που μας πέρασε», υποστήριξε η αντιπρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου, ενώ όπως ανέφερε είναι συγκρατημένα αισιόδοξη και για τους μήνες που θ’ ακολουθήσουν. «Ελπίζω να πάμε καλά και να μην υπάρξει κάποιος λόγος που θα μπορούσε να «φρενάρει» την εμπορική κίνηση, καθώς τα καταστήματα έχουν «φορτώσει» εμπόρευμα που πρέπει να φύγει, για να καλυφθούν οι οικονομικές υποχρεώσεις που τρέχουν».

ΘΕΡΙΝΕΣ ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ 10 ΙΟΥΛΙΟΥ ΜΕΧΡΙ 31 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ

Προ των πυλών βρίσκονται οι καλοκαιρινές εκπτώσεις για το 2023 καθώς θα ξεκινήσουν τη Δευτέρα 10 Ιουλίου και θα έχουν διάρκεια περίπου δύο μηνών με προβλεπόμενη λήξη την Πέμπτη 31 Αυγούστου.

Υπενθυμίζεται ότι την Κυριακή 16 Ιουλίου, πρώτη Κυριακή των θερινών εκπτώσεων, τα εμπορικά καταστήματα αναμένεται να είναι ανοιχτά.

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ