ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
MENOY
ΡΕΘΥΜΝΟ

Προχωρούν οι μελέτες για την επέκταση του περιφερειακού δρόμου

0

 «Είναι απαραίτητο να κατασκευαστεί το συντομότερο γιατί θα ανακουφίσει, θα ρυθμίσει και θα επιλύσει σε σημαντικό βαθμό το κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης μας»

Σημαντικές είναι οι εξελίξεις που σημειώνονται στο έργο του Περιφερειακού δρόμου που αναμένεται να δώσει ανάσα στο κυκλοφοριακό πρόβλημα του Ρεθύμνου το οποίο παραμένει άλυτο εδώ και δεκαετίες.

Το Ρέθυμνο που για χρόνια παρέμενε «εγκλωβισμένο», καθώς δεν διαθέτει περιφερειακό δρόμο για την αποφόρτιση της κυκλοφορίας που «πνίγει» την πόλη σε όλη την έκτασή της,  μπορεί πλέον να ελπίζει στην «ανάσα» που θα φέρει ο περιφερειακός αυτοκινητόδρομος καθώς προχωρά ικανοποιητικά το στάδιο των μελετών του έργου.

Ειδικότερα, όπως υπογράμμισε ο πρόεδρος του ΟΑΚ κ. Θοδωρής Νίνος, υπέρμαχος της κατασκευής του έργου από το 2014, «το ουσιαστικότερο βήμα έγινε με την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων το Δεκέμβριο 2022».

Όπως εξήγησε ο πρόεδρος του ΟΑΚ οι μελέτες που αφορούν το τμήμα από την οδό Δασκαλάκη (παλιό πανεπιστήμιο) μέχρι και την Θεοτοκοπούλου έχουν ολοκληρωθεί, ενώ για το τμήμα από την οδό Θεοτοκοπούλου μέχρι την οδό Κουρμούλη, ολοκληρώνονται σύντομα.

Εκείνο όμως που έχει σημασία στην παρούσα φάση είναι ότι εξασφαλίστηκε η χρηματοδότηση για την επέκταση του περιφερειακού, ανατολικά μέχρι τον κόμβο του Αμαρίου και δυτικά μέχρι τον κόμβο Ατσιποπούλου.

Αναφερόμενος στη χρηματοδότηση ο κ. Νίνος είπε ότι τα χρήματα που είχαν εξασφαλιστεί από τον ΟΑΚ  για μελέτη που αφορά στην αναβάθμιση του ισόπεδου κόμβου Ατσιποπούλου αξιοποιούνται για τη μελέτη των δύο πρόσθετων τμημάτων του περιφερειακού, καθώς ο κόμβος Ατσιποπούλου θα μελετηθεί  στα πλαίσια της παράκαμψης του Ρεθύμνου κατά τη μελέτη του ΒΟΑΚ. «Έτσι το ποσό των 139.000 ευρώ που είχε προβλεφθεί για τον κόμβο Ατσιποπούλου θα αξιοποιηθεί για την μελέτη επέκτασης του περιφερειακού δρόμου της πόλης μέχρι τον κόμβο Αμαρίου ανατολικά και από την Κουρμούλη, μέχρι τον κόμβο Ατσιποπούλου, δυτικά», είπε ο ίδιος υπογραμμίζοντας συγχρόνως ότι «αξιοποιούμε αυτά τα χρήματα, που εάν δεν το κάναμε θα τα χάναμε».

Για την πορεία των δυο μελετών που έχουν ξεκινήσει και αφορούν το διπλό τμήμα από την οδό Δασκαλάκη στο παλιό πανεπιστήμιο μέχρι και την οδό Κουρμούλη, ανέφερε ότι οι μελετητές που έχουν κάνει τις προμελέτες, έχουν προχωρήσει και έχουν πάρει και περιβαλλοντική αδειοδότηση, τονίζοντας ότι η περισσότερη δουλειά έχει γίνει σε αυτό το τμήμα, ενώ αυτό που εκκρεμεί είναι οι οριστικές μελέτες οδοποιίας, γεφυροποιίας και τα στατικά. «Αμέσως μετά από τις εκλογές θα έχω συνάντηση στο υπουργείο για να οριστικοποιήσουμε το θέμα της χρηματοδότησης του δρόμου στο σύνολό του όσον αφορά τις μελέτες. Υπάρχει δέσμευση του υπουργείου, του κ. Καρνέζη, όπως και του κ. Καραγιάννη ότι θα ολοκληρωθεί η μελέτη και θα αναζητήσουμε πλάνο χρηματοδότησης» πρόσθεσε.

Ο κ. Νίνος εξέφρασε την απόλυτη ικανοποίησή του για τη δρομολόγηση ενός έργου, όπου, όπως είπε, αποτελεί συλλογική διεκδίκηση του νόμου, κάτι το οποίο, που για τον ίδιο αποτελούσε κυρίαρχο ζήτημα από την πρώτη στιγμή. «Είμαι ικανοποιημένος, που δόθηκε η δυνατότητα να μελετηθεί σε όλο του το μήκος, δηλαδή από τον κόμβο Αμαρίου μέχρι τον κόμβο Ατσιποπούλου. Αυτό πλέον το έχουμε εξασφαλίσει. Ολοκληρώνοντας τις μελέτες, που θεωρώ ότι μέσα στο 2023 θα έχουν περατωθεί έχοντας περιβαλλοντική αδειοδότηση για το κυρίως τμήμα, μπορεί το κομμάτι Δασκαλάκη – Κουρμούλη σχετικά άμεσα με την εύρεση χρηματοδοτικού εργαλείου να ξεκινήσει η κατασκευή του».

Στη συνέχεια ο πρόεδρος του ΟΑΚ συνέδεσε το έργο του περιφερειακού δρόμου με την επέκταση του σχεδίου πόλεως, επισημαίνοντας μεταξύ άλλων: «Το κυκλοφοριακό πρόβλημα του Ρεθύμνου, αλλά και η επέκταση του σχεδίου πόλεως, είναι άρρηκτα συνδεδεμένα με την κατασκευή και την υλοποίηση αυτού του έργου. Δεν μπορεί ούτε να επιλυθεί το πρώτο, ούτε να υλοποιηθεί το δεύτερο εάν δεν κατασκευαστεί αυτός ο δρόμος. Θεωρώ σημαντικό που έχουμε βάλει πλέον τα θεμέλια για να ξεκινήσει αυτή η διαδικασία. Ο ΟΑΚ ήδη έχει παίξει καθοριστικό ρόλο. Και κατέληξε: «Τώρα μέσω του ΟΑΚ χρηματοδοτούνται και θα εκτελεστούν οι πρόσθετες μελέτες και θα διεκδικήσουμε ρόλο και στο κομμάτι της υλοποίησης του έργου, διότι μπορούμε να εγγυηθούμε τη γρήγορη και ποιοτική κατασκευή του. Είναι πολύ κρίσιμο να ολοκληρωθεί πριν την υλοποίηση του νέου ΒΟΑΚ γιατί έτσι θα μπορέσει να λειτουργήσει αναπτυξιακά και για τον τόπο μας».

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ