Δυστυχώς, όμως, μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως αιτιολογία και να μετατρέπεται σε «εργαλείο» για την προώθηση των συμφερόντων εκείνων που κινούν τα νήματα σε μια χώρα όπως η Ελλάδα, στην οποία κάθε μέρα, ολοένα και περισσότερο διαπιστώνουμε πως τα πάντα προσφέρονται απλόχερα στα λογίς – λογίς συμφέροντα.
Τελευταίο παράδειγμα τα ΕΛ.ΤΑ.
Μπορεί να σταθεί ως δικαιολογία, ότι η εξέλιξη της τεχνολογίας καθιστά μη αναγκαία την λειτουργία καταστημάτων των ΕΛ.ΤΑ στην ύπαιθρο; Προφανώς και όχι! Και ακόμα προφανέστερο είναι πως όλο αυτό γίνεται προς χάριν κάποιων ιδιωτικών εταιρειών ταχυμεταφορών, οι ιδιοκτήτες των οποίων έχουν απόλυτη πρόσβαση και επιρροή σε υψηλά κυβερνητικά και κρατικά κλιμάκια.
Το ίδιο συμβαίνει στην υγεία. Διαλύονται τα δημόσια νοσοκομεία προς χάριν ιδιωτικών μονάδων. Αντίστοιχη η κατάσταση στα σχολεία και στα πανεπιστήμια.
Και αν αρχίσουμε να ανοίγουμε φακέλους, προφανώς και θα δούμε τι ακριβώς συμβαίνει και ποιους ευνοεί η καθ’ όλα τεχνητή ακρίβεια, τι συμβαίνει με τα δημόσια έργα, γιατί μιλάμε για στεγαστική κρίση, πως τα ΜΜΕ δεν είναι στην πλειοψηφία τους ενημερωτικά και δραστικά μέσα αλλά όργανα τεχνητής και επιλεκτικής ενημέρωσης. Τα πάντα βορά, τροφή στην κρεατομηχανή που διαλύει σταδιακά το κοινωνικό ιστό για να μετατραπούν οι πολίτες σε εκμεταλλεύσιμα πιόνια παραγωγής πλούτου ολίγων και εκλεκτών.
Αυτό συμβαίνει και με τον πρωτογενή τομέα, ο οποίος προωθείται εξόφθαλμα προς διάλυση. Το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ είναι απλώς μια τεχνητή κατάσταση που δημιουργήθηκε ακριβώς για να διευκολύνει την συγκεκριμένη πολιτική στόχευση.
Τέτοιου είδους επιλογή, επικίνδυνη και επιζήμια για το κοινό όφελος αποτελεί και το κλείσιμο των καταστημάτων των ΕΛ.ΤΑ. σε όλη την ελληνική ύπαιθρο.
Το επισημαίνει ευσχήμως μεν, καθυστερημένα δε η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σωματείων Ταχυδρομικών (ΠΟΣΤ) που κάνει λόγο για «Σχέδιο Αρμαγεδδώνας για τα ΕΛΤΑ», εκφράζοντας την πλήρη αντίθεσή της.
Σύμφωνα με ανακοίνωση της Ομοσπονδίας, τα νέα πλάνα που προωθούνται δεν είναι καινούργια, αλλά αποτελούν επαναφορά, όσων είχαν παρουσιαστεί από το Υπερταμείο ήδη από το 2018, στο πλαίσιο της αναδιοργάνωσης των ΕΛΤΑ.
Όπως σημειώνεται, η επανεμφάνισή τους συνδέεται με την ταχύτητα υλοποίησης και την ένταση των αλλαγών, οι οποίες περιλαμβάνουν εκχώρηση έργου σε ιδιώτες και μετακινήσεις τακτικού προσωπικού. Η ΠΟΣΤ επισημαίνει ότι η ραγδαία πτώση των εσόδων από το επιστολικό ταχυδρομείο και τα χρηματοοικονομικά προϊόντα, λόγω της ψηφιακής υποκατάστασης, δεν αρκεί για να δικαιολογήσει τις κινήσεις αυτές, κατηγορώντας τη Διοίκηση ότι αποφεύγει να απαντήσει για τις πραγματικές αιτίες.
Η Ομοσπονδία αποδίδει τη σημερινή κατάσταση σε είκοσι χρόνια απουσίας ολοκληρωμένων πολιτικών για τα ΕΛΤΑ και σε διαχρονικές αστοχίες των διοικήσεων, αλλά και στη μόνιμα καθυστερημένη και ανεπαρκή αποζημίωση της Καθολικής Ταχυδρομικής Υπηρεσίας. Η υποχρηματοδότηση αυτή, τονίζει, δεν επιτρέπει στα ΕΛΤΑ να επιτελέσουν τον κοινωνικό και οικονομικό τους ρόλο, διατηρώντας ταυτόχρονα βιωσιμότητα και ανταγωνιστικότητα.
Κάπως έτσι λειτουργούν αυτά, σημειώνουμε από την πλευρά μας. Με φροντίδα και προσεγμένες κινήσεις παραδίδονται τα πάντα βορά στα αντίστοιχα συμφέροντα.

