ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
MENOY
ΑΠΟΨΕΙΣ

Παιδεία στον ορεινό Μυλοπόταμο…

0

 

Το πρόβλημα είναι, ότι για ακόμα μια φορά, οι εκπαιδευτικοί δεν ήταν εκεί για να λειτουργήσουν τα σχολεία κανονικά. Τα δημοτικά και τα νηπιαγωγεία λειτουργούν μετά την 2η τοποθέτηση αναπληρωτών ενώ τα Γυμνάσια Γαράζου και Κράνας όπως και το ΕΠΑΛ Γαράζου έχουν τεθεί σε αναμονή με την υπόσχεση πως θα έχουν τοποθετηθεί εκπαιδευτικοί μέσα στο πρώτο δεκαήμερο του Οκτωβρίου.

Όπως γίνεται αντιληπτό, το πρόβλημα της μη έγκαιρης στελέχωσης των τριών σχολείων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Δ.Ε. Κουλούκωνα Μυλοποτάμου, έχει οδηγήσει τα σχολεία σχεδόν σε παρακμή και κινδυνεύουν να κλείσουν. Άλλωστε, ποιος γονιός θέλει να στέλνει τα παιδιά του σε σχολεία χωρίς εκπαιδευτικούς;

Στην κατάσταση αυτή έχουν οδηγήσει πολλοί παράγοντες. Το πρώτον η κακή φήμη της περιοχής, η οποία σε ό,τι αφορά την λειτουργία των σχολείων είναι άδικο να γίνεται αναφορά σε αυτό. Όμως «χρησιμοποιείται» σκοπίμως με στόχο να κλείσουν τα σχολεία αυτά. Διότι άπαντες σε αυτό στοχεύουν, κατά τη γνώμη μου, με σκοπό να επιτύχουν να μην κλείσουν τα σχολεία των Ανωγείων, τα οποία μάλιστα χαρακτήρισαν δυσπρόσιτα ενώ τα γειτονικά τα μείωσαν σε επίπεδο μορίων και τα υποβάθμισαν.

Η μη ύπαρξη κάποιων παραπάνω μορίων για τους εκπαιδευτικούς, είναι ένας επιπλέον λόγος που δεν επιλέγουν αυτά τα όντος δυσπρόσιτα και απομακρυσμένα σχολεία για να τα στελεχώσουν. Επίσης, η κάκιστη έως απαράδεκτη κατάσταση των μεταφορών, συντελεί καταλυτικά στην πληθυσμιακή παρακμή τους. Με ευκολία όλοι οι δρόμοι οδηγούν σε όλα τα σχολεία. Αρκεί να μην είναι η Κράνα και το Γαράζο! 

Ένα άλλο φαινόμενο είναι η νόμιμη μεν, ανήθικη δε, διατήρηση των λεγόμενων οργανικών θέσεων από καθηγητές που ανήκουν σε αυτά τα σχολεία αλλά ποτέ δεν πάνε καθώς έγκαιρα πριν ανοίξει το σχολικό έτος, οι εκπαιδευτικοί που κατέχουν τις θέσεις αυτές παίρνουν αποσπάσεις για σχολεία που τους βολεύουν και δεν εμφανίζονται ποτέ εκεί που είναι η οργανική τους. Καθηγήτρια από τα Χανιά και καθηγητής από το Ηράκλειο με οργανικές θέσεις στον ορεινό Μυλοπόταμο είναι χαρακτηριστικά παραδείγματα αυτής της κατηγορίας.

Έτσι, λοιπόν, και φέτος έχουν βρεθεί τα σχολεία αυτά να βρίσκονται στο χείλος του γκρεμού. Δυστυχώς.

Απέναντι σε αυτό τα αιτήματα είναι τα εξής:

  • Έγκαιρη τοποθέτηση εκπαιδευτικών από την 1η Σεπτεμβρίου κάθε έτους και άμεσο ξεκαθάρισμα με το ζήτημα των οργανικών θέσεων.
  • Ανακήρυξη των σχολικών μονάδων και των δύο βαθμίδων εκπαίδευσης των Δ.Ε. Κουλούκωνα και Ζωνιανών σε δυσπρόσιτα σχολεία ώστε με τα πολλά μόρια τους να γίνουν ελκυστικά για τους εκπαιδευτικούς.
  • Ίδρυση τριών θέσεων ψυχολόγων για τα επτά σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του Δήμου Μυλοποτάμου ώστε να αντιμετωπιστούν σοβαρά προβλήματα παιδοψυχολογίας που αντιμετωπίζουν τα παιδιά λόγω λανθασμένων νοοτροπιών και κακώς κειμένων που ταλανίζουν την περιοχή.
  • Νομοθετική ρύθμιση για την λειτουργία δικτύου σχολείων στον Μυλοπόταμο με πρόβλεψη διαφόρων πλεονεκτημάτων για τους καθηγητές που θα έρχονται να υπηρετήσουν την περιοχή.
  • Εξασφάλιση πρόσθετης χρηματοδότησης για την διαμόρφωση νέων κτιριακών και λειτουργικών συνθηκών στα σχολεία αυτά με ιδιαίτερη έμφαση στην άθληση και την ψυχαγωγία των παιδιών.

 Όλα λύνονται αρκεί να το θέλουμε όλοι. Αρκεί να καταλάβουμε, πως κανένα σχολείο δεν περισσεύει. Αρκεί να αντιληφθούμε πως είναι άδικο να οδηγούμε σχολεία σε λουκέτα, εξυπηρετώντας καταστάσεις.

 

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ