ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
MENOY
ΡΕΘΥΜΝΟ

Απαιτείται αγώνας δρόμου για τον περιφερειακό άξονα της πόλης

0

Σε αγώνα δρόμου οφείλουν να επιδοθούν οι τοπικές θεσμικές αρχές για την προώθηση των μελετών και των έργων που απαιτούνται για την κατασκευή του νότιου περιφερειακού άξονα της πόλης του Ρεθύμνου που επιτέλους μπαίνει σε τροχιά υλοποίησης, αφού εξασφαλίστηκε στο σύνολο της η χρηματοδότηση των μελετών.

Οι αντιδράσεις που εγέρθηκαν την περασμένη εβδομάδα για την «λειψή» ανακοίνωση του Υπουργείου Υποδομών τόσο για το σύνολο του περιφερειακού δρόμου, όσο και για τους υπάρχοντες κόμβους του ΒΟΑΚ που αφορούν την πόλη του Ρεθύμνου, έφεραν αποτέλεσμα καθώς υπήρξαν οι σχετικές δεσμεύσεις από τον Γενικό Διευθυντή Συγκοινωνιακών Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών Γιάννη Καρνέση, που παρευρέθηκε στην σχετική συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Κρήτης στο Ηράκλειο.

Και μπορεί να μην έγινε λόγος ακόμα για την χρηματοδότηση των έργων, όμως, η εξασφάλιση των κονδυλίων για το σύνολο των μελετών, δηλαδή, από τον Κόμβο Ατσιποπούλου έως τον Κόμβο Αμαρίου, είναι μια εξέλιξη που εκλήφθηκε θετικά από την Περιφέρεια Κρήτης, τον Δήμο Ρεθύμνης και τους λοιπούς θεσμικούς φορείς.

Ειδικότερα, ο γενικός διευθυντής του Υπουργείου Υποδομών ανακοίνωσε κατά την διάρκεια της μακράς συζήτησης που έγινε στο Περιφερειακό Συμβούλιο Κρήτης, ότι άμεσα θα χρηματοδοτηθεί ο ΟΑΚ για να αναλάβει την εκπόνηση των μελετών του περιφερειακού δρόμου. Αρχικά, θα προχωρήσει πιο γρήγορα το τμήμα από την οδό Κουρμούλη – Κόμβο Αμαρίου έως την οδό Δασκαλάκη στο ύψος του παλιού Πανεπιστημίου στα Περιβόλια καθώς στις 7 του τρέχοντος Δεκεμβρίου εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι για αυτό το τμήμα και προφανώς θα «τρέξει» πιο γρήγορα. Αντίστοιχα θα τρέξει και το υπολειπόμενο τμήμα έως τον νέο Κόμβο Αμαρίου. Σε ό,τι αφορά το κομμάτι από τον Κόμβο Σπηλίου έως τον Κόμβο Ατσιποπούλου ο κ. Καρνέσης ανέφερε, πως το Υπουργείο θα εκτιμήσει την δυσκολία του έργου και θα προχωρήσει κατ’ αρχάς σε αναγνωριστική μελέτη.

Σε ό,τι αφορά την διαμόρφωση των οδικών κόμβων Ατσιποπούλου, Σπηλίου και Αμαριου, οι οποίοι σήμερα αποτελούν κυριολεκτικά «καρμανιόλα», ο  κ. Καρνέσης είπε, ότι βρίσκονται σε σημεία χωρίς ρυμοτομικά σχέδια και θα προχωρήσει η αναβάθμιση τους, με δεδομένο, ότι ήδη υπάρχει μελέτη για roundabout στον κόμβο Ατσιποπούλου, οπότε η πίεση είναι τώρα στο να διεκδικηθούν οι διαδικασίες για την μελέτη των κυκλικών κόμβων στους υπολειπόμενους δύο.

ΑΠΑΙΤΟΥΝΤΑΙ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΕΝΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ

Στο εξής, οι φορείς του Ρεθύμνου έχουν μπροστά τους ένα μεγάλο αγώνα δρόμου για την μελέτη και κατασκευή αυτού του έργου, το οποίο σε συνδυασμό με την κατασκευή και λειτουργία του υπόγειου παρκινγκ στην πλατεία Τεσσάρων Μαρτύρων, αναμένεται να ανακουφίσουν το αρνητικό κυκλοφοριακό φόρτο που ταλαιπωρεί την πόλη του Ρεθύμνου.

Αναφερόμενος στα βήματα που πρέπει να γίνουν στο εξής, ο Επικεφαλής της Μείζονος Μειοψηφίας του Δημοτικού Συμβουλίου Ρεθύμνου κ. Θοδωρής Νίνος, μιλώντας στο «Ρέθεμνος», τόνισε, ότι  «Η θετική εξέλιξη είναι η χρηματοδότηση των μελετών για το σύνολο του έργου, συμπεριλαμβανομένων των επεκτάσεων από τον κόμβο Σπηλίου στην οδό Κουρμούλη έως το κόμβος Ατσιποπούλου και από την οδό Δασκαλάκη στο ύψος του πανεπιστημίου στα Περβόλια έως το νέο κόμβο Αμαρίου. Σε ό,τι αφορά την κατασκευή, εγώ στο μυαλό μου το έχω χωρίσει σε δύο τμήματα, δηλαδή, ανισόπεδο κόμβο Αμαρίου έως οδό Κουρμούλη και από εκεί έως το Ατσιπόπουλο».

Όπως μας ενημέρωσε ο ίδιος, κλιμάκιο από τον Δήμο και την Αντιπεριφέρεια Ρεθύμνου, θα επισκεφθούν τον κ. Καρνέζη στο Υπουργείο Υποδομών για να συζητηθεί διεξοδικά το κομμάτι και βεβαίως το μοντέλο της χρηματοδότησης. Μάλιστα, ο κ. Νίνος, δήλωσε στο «Ρέθεμνος», ότι  «Τώρα κατάλαβαν στο Υπουργείο Υποδομών το πόσο σπουδαίο είναι το έργο για το Ρέθυμνο και αντιλήφθηκαν, ότι έπρεπε να συμπεριληφθεί ως συνοδό έργο του νέου ΒΟΑΚ. Κατάλαβαν, πως ο νέος ΒΟΑΚ, ο οποίος θα είναι κλειστός αυτοκινητόδρομος, όχι μόνο θα επιβαρύνει έτι περεταίρω το κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης, αλλά κυριολεκτικά θα την «στραγγαλίσει» αν και εφόσον την εγκλωβίσει, χωρίς διέξοδο της κυκλοφορίας προς τις νότιες παρυφές της πόλης».

Ο ίδιος, εμφανίστηκε αισιόδοξος και για την εξασφάλιση των κονδυλίων χρηματοδότησης, λέγοντας για το κομμάτι από Μασταμπά έως Περβόλια - Μισίρια, ότι «θα πρέπει να ξέρουμε ότι οι κοιλαδογέφυρες που πρέπει να κατασκευαστούν κοστολογούνται περίπου στα 8,5 εκατομμύρια ευρώ και αυτό αποτελεί το μεγάλο κόστος αυτού του έργου. Για τα υπόλοιπα χιλιόμετρα μέχρι και τον Κόμβο Αμαρίου, θα χρειαστούν περίπου άλλα 8 εκατομμύρια ευρώ. Όμως, το έργο αυτό θα αλλάξει τον κυκλοφοριακό χάρτη της πόλης αλλά και των οικισμών γιατί θα διορθωθεί το κυκλοφοριακό κομφούζιο που γίνεται σε ολόκληρη την πόλη και προς τα ανατολικά αλλά και προς τα δυτικά προάστια και τους οικισμούς. Το πρώτο και σημαντικό βήμα έχει γίνει, άρα, θέλει πλέον ταχύτητα κινήσεων στο υπουργείο για τις χρηματοδοτήσεις».

Ο κ. Νίνος, είπε, ότι στον ΟΑΚ γίνεται λόγος για ένα ευέλικτο σχήμα τριών συμβούλων ώστε να προχωρήσουν με ταχύτητα οι μελέτες και παράλληλα θα αξιοποιηθεί ένας τέταρτος σύμβουλος για τα υπολειπόμενα τμήματα, τα οποία δεν έχουν εξασφαλίσει περιβαλλοντικούς όρους, δηλαδή, από οδό Δασκαλάκη στα Περιβόλια έως Κόμβο Αμαρίου και από οδό Κουρμούλη στον Μασταμπά έως τον Κόμβο Ατσιποπούλου.   

ΧΩΡΙΣ ΔΙΟΔΙΑ

Σημαντική ανακοίνωση, για την οποία χρειάζονται κάποιες διευκρινήσεις, ήταν ακόμα εκείνη που αφορά στην μη πληρωμή διοδίων για τους χρήστες του νέου ΒΟΑΚ αναφορικά με τις ενδοαστικές μετακινήσεις τους. Αυτό αποτελεί μια «ανακούφιση» για όλο το νησί, αρκεί το υπουργείο να ξεκαθαρίσει απόλυτα τι εννοεί «ενδοαστικές μετακινήσεις»…

ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΗΝ ΒΟΥΛΗ

Οι βουλευτές Ρεθύμνου, Ανδρέας Ξανθός, Ηρακλείου Χάρης Μαμουλάκης, Σωκράτης Βαρδάκης, Νίκος Ηγουμενίδης, Χανίων, Παύλος Πολάκης και Λασιθίου Μανώλης Θραψανιώτης, του ΣΥ.ΡΙΖ.Α - Προοδευτική Συμμαχία κατέθεσαν προς τον Υπουργό  Υποδομών και Μεταφορών ως αναφορά την κοινή θέση των φορέων του νομού Ρεθύμνου όπως προκύπτει από το πρακτικό της συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Ρεθύμνου της 12/12/2022, που βασίστηκε στην εισήγηση του Νομαρχιακού Τμήματος Ρεθύμνου του ΤΕΕ-Τμήμα Δυτικής Κρήτης, σχετικά με την τεχνική έκθεση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) Υφιστάμενων τμημάτων Παράκαμψης Χανίων-Ρεθύμνου-Ηρακλείου του ΒΟΑΚ.

Οι βουλευτές επισυνάπτουν στην αναφορά τους το πρακτικό της συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Ρεθύμνου της 12/12/2022, που αποτυπώνει την κοινή θέση των φορέων του νομού Ρεθύμνου, που ζητούν οι παρεμβάσεις στους κόμβους και στον περιφερειακό δρόμο να ιδωθούν ως συνοδά έργα του βασικού έργου του ΒΟΑΚ για να διασφαλιστεί κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση της πόλης του Ρεθύμνου, ως κοινή βάση διεκδίκησης στο υπουργείο, η οποία θα δώσει τις πολιτικές δεσμεύσεις που σήμερα δεν υπάρχουν, αλλά μόνο εξαγγελία για χρηματοδότηση μελετών, ενώ οι φορείς θέλουν πολιτική δέσμευση ότι αυτά τα αναγκαία συνοδά έργα θα προχωρήσουν και θα χρηματοδοτηθούν, όχι μόνο η μελέτη αλλά και η κατασκευή τους.

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ