ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
MENOY
ΡΕΘΥΜΝΟ

Συγκρατημένη αισιοδοξία για τον τουρισμό του 2023

0
  • ΣΟΒΑΡΟ ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΟ ΜΕΙΩΜΕΝΩΝ ΑΦΙΞΕΩΝ

Με το βλέμμα στραμμένο στην επόμενη τουριστική περίοδο, οι επιχειρηματίες προετοιμάζονται με συγκρατημένη αισιοδοξία αλλά και πολλούς αστάθμητους παράγοντες να επηρεάζουν τα δεδομένα. Οι προκρατήσεις κινούνται σε καλά επίπεδα για την τοπική αγορά, οι τουριστικές εκθέσεις στο εξωτερικό συγκεντρώνουν μεγάλο ενδιαφέρον αλλά οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις «ασκούν bullying» στους πολίτες τους για ένα δύσκολο χειμώνα, ο οποίος δεν θα αφήσει πολλά περιθώρια για … καλοκαιρινές διακοπές.

«Ή θα φάτε ή θα ζεσταθείτε» είναι το χαρακτηριστικό μήνυμα της Αγγλικής κυβέρνησης προς τους πολίτες της και την ίδια ώρα στα early booking για το 2023 γίνονται κρατήσεις για σουίτες και ακριβό τουρισμό χωρίς να υπολογίζεται το κόστος.

Μια Ευρώπη μοιρασμένη, δηλαδή, με μεσαίους και φτωχούς πολίτες που δεν ξέρουν αν θα φάνε ή αν θα ζεσταθούν και ένα μικρό ποσοστό πλουσίων ανθρώπων που δεν τους επηρεάζει η κρίση και ήδη κλείνουν τις διακοπές τους στο Ρέθυμνο και αλλού.

Αυτή είναι η εικόνα που μας μεταφέρει ο Πρόεδρος του Συλλόγου Ξενοδόχων Ρεθύμνου κ. Μανώλης Τσακαλάκης από τις διεθνείς εκθέσεις του εξωτερικού, όπου οι συναντήσεις των απανταχού επαϊόντων του τουρισμού καταγράφουν προθέσεις, εκτιμήσεις και μετρούν αντοχές.

Από την Βαρσοβία όπου βρίσκεται ο κ. Τσακαλάκης μας ανέλυσε τα δεδομένα που υπάρχουν μέχρι στιγμής για την επόμενη τουριστική χρονιά, υποστηρίζοντας πώς σε κάθε περίπτωση το 2023 όσο καλά και αν πάει, δεν θα φτάσει τα νούμερα ρεκόρ του 2022.

ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΟ «ΚΟΜΠΟΔΕΜΑ»

Οι προκρατήσεις κινούνται στα συνήθη επίπεδα δήλωσε στην εφημερίδα μας ο Πρόεδρος του Συλλόγου Τουριστικών Πρακτόρων Ρεθύμνου κ. Στράτος Μπερέτης.

Εξειδικεύοντας στο τι σημαίνει αυτό, ο Πρόεδρος του Συλλόγου Ξενοδόχων κ. Τσακαλάκης δήλωσε χαρακτηριστικά τα εξής: «Οι προκρατήσεις είναι σε καλό στάδιο. Τα early booking, δηλαδή, δουλεύουν με αυτούς που αντιπροσωπεύουν το 20% με το 25%  των κρατήσεων. Πρόκειται τους «έχοντες και κατέχοντες», αυτούς, δηλαδή, που λένε ότι θέλουμε να πάνε διακοπές σε συγκεκριμένο μεγάλο ξενοδοχείο της Ελλάδας, θέλουνε συγκεκριμένη σουίτα και κλείνουν χωρίς να τους ενδιαφέρει ο λογαριασμός! Αυτοί οι άνθρωποι κλείνουν τώρα για τις διακοπές τους στο Ρέθυμνο για την επόμενη χρονιά. Και αυτή την κατηγορία ανθρώπων, δεν την επηρεάζει ο πληθωρισμός ή οι αυξήσεις, ούτε αν τα πακέτα θα αυξηθούν σε κόστος! Είναι αυτοί που έχουν χρήματα και αυτοί οι οποίοι θεωρούν πως χρειάζεται να ξοδέψουν τα χρήματα που έχουν, όπως σκέφτονται οι συνταξιούχοι που διαθέτουν «καλό κομπόδεμα»!

Ο κ. Τσκακαλάκης, συνέχισε, διευκρινίζοντας τις τεράστιες διαφορές που καταγράφονται στην Ευρώπη, λέγοντας, χαρακτηριστικά, ότι «Αυτού του είδους οι πελάτες κάνουν τώρα κρατήσεις. Το υπόλοιπο 70% με 75% των ευρωπαίων έχουν δεχθεί πολύ μεγάλο bullying από τις κυβερνήσεις τους, τύπου «κάντε οικονομία στην ενέργεια διότι κοστίζει». Οι Εγγλέζοι έχουνε βγάλει ένα μότο που λέει «ή θα φάτε ή θα σταθείτε, και τα δύο μαζί δεν γίνεται, δεν φτάνουν τα λεφτά», οπότε γίνεται αντιληπτό, ότι οι συντηρητικοί ευρωπαίοι, δηλαδή, η μεγάλη ομάδα των πελατών της Κρήτης, θα περιμένουν να περάσει ο χειμώνας, να δουν τι λεφτά θα τους έχουν μείνει και ανάλογα με τα λεφτά αυτά θα κανονίσουν πού θα πάνε διακοπές. Θα ρωτήσουν, θα ψάξουν, θα δουν τις προσφορές, θα ψάξουν να δουν τί τους δίνει κάθε αγορά και ανάλογα με το τί τους συμφέρει, εκεί θα κλείσουν τελικά να πάνε διακοπές». Ολοκληρώνοντας για το θέμα αυτό, ο Πρόεδρος του Συλλόγου Ξενοδόχων είπε, ότι καθαρή εικόνα θα έχουμε τον προσεχή Μάρτιο για το πώς θα κινηθεί ο τουρισμός στην επόμενη τουριστική χρονιά».

Η ΕΙΚΟΝΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΤΟΥΣΤΙΚΕΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ

Αισιόδοξη είναι η εικόνα που καταγράφεται από τις διεθνείς εκθέσεις του εξωτερικού για την χώρα μας. Μετά το Λονδίνο και το Παρίσι, σειρά είχε η Βαρσοβία, όπου αυτές τις ημέρες συγκεντρώνει τα βλέμματα του παγκόσμιου τουριστικού γίγνεσθαι. Εκεί βρίσκεται και ο κ. Τσακαλάκης, ο οποίος άλλωστε συμμετείχε και στις προηγούμενες.

Μιλώντας στο «Ρέθυμνος», τόνισε, ότι «Από τις τουριστικές εκθέσεις τα μηνύματα που έχουμε δείχνουν, ότι η Ελλάδα είναι στο χάρτη. Υπάρχει κόσμος που ενδιαφέρεται. Αυτό το είδαμε περισσότερο στο Λονδίνο και στο Παρίσι. Όχι εδώ στην Πολωνία, όπου περισσότερο ενδιαφέρονται για την Τουρκία παρά για την Ελλάδα. Αυτό το είδαμε και τη χρονιά που μας πέρασε σε πολύ μεγάλο βαθμό και το ίδιο φαίνεται ότι θα γίνει και του χρόνου. Οι Πολωνοί, ενώ σε προηγούμενα χρόνια είχαν φτάσει να είναι μέχρι και στην τρίτη θέση σε αφίξεις στο αεροδρόμιο Ηρακλείου, τώρα ενδιαφέρονται για την αγορά της Τουρκίας».

Γενικότερα η Τουρκία και η Τυνισία, θα είναι και φέτος οι μεγάλοι μας ανταγωνιστές και όλοι όσοι γνωρίζουν καλά τα δεδομένα, λόγω του ότι πρόκειται για πιο φθηνούς προορισμούς, «θα βουλιάξουν» από κόσμο και φέτος.

ΟΙ ΑΣΤΑΘΜΗΤΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ

Ο πόλεμος στην Ουκρανία και οι φόβοι για επέκταση του στην ευρύτερη περιοχή αλλά και το ενδεχόμενο επεισοδίου της Ελλάδας με τη Τουρκία, είναι οι μεγαλύτεροι φόβοι για τους παράγοντες του τουρισμού στην χώρας μας. Σχετικά ο κ. Τσακαλάκης τόνισε, ο,τι «Σε ότι αφορά τη νέα χρονιά τα προβλήματα είναι πολλά. Ο μεγαλύτερος μας φόβος είναι μη γίνει κάποια μεγάλη ανάφλεξη τόσο στην Ανατολική Ευρώπη όσο και στη γειτονιά μας. Αυτό είναι το πρώτο. Εμείς έχουμε ένα κακό γείτονα, που δεν είναι συνεννοήσιμος και η περίπτωση του λάθους εγκυμονεί κινδύνους. Αυτό είναι πάντα ένα επίκαιρο ζήτημα. Αν, λοιπόν, κάτι συμβεί θα έχουμε πολύ κακά αποτελέσματα».

Ο ίδιος επισήμανε πως μεγάλη είναι η αγωνία για το πόσο θα πέσουν τα ποσοστά των αφίξεων σε σχέση με το 2022. Χαρακτηριστικά ο Πρόεδρος του Συλλόγου Ξενοδόχων επισήμανε, ότι  «το κακό για μας σε σχέση με άλλους ανταγωνιστές μας, είναι το γεγονός, ότι ο τουρισμός είναι πρώτη δραστηριότητα για εμάς στην Ελλάδα και γνωρίζουμε, ότι το 2023 όσο αισιόδοξοι και αν είμαστε, δεν υπάρχει περίπτωση να πιάσουμε τα νούμερα του 2022. Αυτό για πολλούς και διάφορους λόγους. Οι Ισπανοί που είναι πιο μπροστά από μας, έχουν ήδη καταγράψει και έχουν ανακοινώσει ότι θα χάσουν 11 εκατομμύρια τουρίστες το ’23 σε σχέση με το ’22. Αυτό αντικατοπτρίζει ένα 15% της δύναμης τους. Εάν εμείς χάσουμε το ανάλογο ποσοστό, που μετράει 5 εκατομμύρια τουρίστες, θα είναι για μας τεράστιο πρόβλημα που έχουμε ως πρώτη δραστηριότητα στη χώρα μας τον τουρισμό. Αυτό μας προβληματίζει αρκετά».

Τέλος, ο Πρόεδρος του Συλλόγου Ξενοδόχων Ρεθύμνου αναφέρθηκε για ακόμα μια φορά στην χωρίς κανόνες λειτουργία του airbnb στην χώρα μας. Είπε συγκεκριμένα, ότι «ένα μεγάλο πρόβλημα που έχουμε στην Ελλάδα, είναι η αύξηση προσφοράς κατοικιών που παρέχονται μέσω airbnb. Είναι ο μεγαλύτερος ανταγωνιστής μας εντός χώρας και μάλιστα αθέμιτος ανταγωνιστής. Για αυτό υπάρχουν πιέσεις να μπουν κανόνες για τη λειτουργία του. Εμείς δεν λέμε να κλείσουν αυτοί που διαχειρίζονται σπίτια.  Χρειάζονται και αυτοί. Αλλά να δουλεύουν με κανόνες και όχι αθέμιτα. Το airbnb λειτουργεί ανεξέλεγκτα και το κράτος χάνει ένα σωρό έσοδα, καθώς δεν εισπράττει τίποτα από αυτούς που εισπράττουν.

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ