ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
MENOY
ΡΕΘΥΜΝΟ

Τηλεκπαίδευση, απευθείας μετάδοση μαθήματος, μείωση προσλήψεων αναπληρωτών κι αξιολόγηση... όλα στο ίδιο καζάνι βράζουν

0

 

  • Σε συνέχεια της εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης (ΕξΑΕ) – την οποία επέβαλλε η πρωτόγνωρη καραντίνα – τώρα εισάγεται η απευθείας μετάδοση του μαθήματος για τους μαθητές που δεν θα έρχονται στο σχολείο. «Δε θα μπουν κάμερες στην τάξη» έσπευσε να διευκρινήσει το Υπουργείο Παιδείας για να καταλαγιάσει τις έντονες αντιδράσεις εκπαιδευτικών και γονέων, αλλά θα χρησιμοποιείται η κάμερα που διαθέτει ένα κινητό ή ένας υπολογιστής – δηλαδή «όχι Γιάννης, Γιαννάκης»...

 

  • Η τροπολογία Κεραμέως που κατατέθηκε στις 8/5 αναφέρει ότι η ΕξΑΕ (που περιλαμβάνει και την απευθείας μετάδοση του μαθήματος) θα χρησιμοποιηθεί σε «έκτακτες» συνθήκες. Κι αναλογίζεται κανείς τι σημαίνει αυτό. Περιπτώσεις που τα σχολεία είναι κλειστά λόγω κακοκαιρίας; Αν λείπουν αρκετά παιδιά λόγω εποχιακής γρίπης; Αν λείπει ο εκπαιδευτικός λόγω ασθένειας; Μήπως κι αν δεν υπάρχει εκπαιδευτικός, αφού οι προσλήψεις αναπληρωτών σε απομακρυσμένες περιοχές ολοκληρώνονται μετά τα Χριστούγεννα; Θα υποκαταστήσει άραγε η ΕξΑΕ τη δια ζώσης διδασκαλία;

 

  • Παρά την «προαιρετική» φύση της ΕξΑΕ, υπήρξαν πιέσεις σε πολλούς εκπαιδευτικούς και μάλιστα η συμμετοχή τους στις διάφορες πλατφόρμες καταγράφηκε από τις διάφορες Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Ποιος μπορεί να εξασφαλίσει ότι και η απευθείας μετάδοση του μαθήματος (η οποία στο σχετικό ΦΕΚ της 16/5 αναφέρεται ότι «δύναται» να χρησιμοποιηθεί, άρα πάλι χαρακτηρίζεται ως προαιρετική) δε θα χρησιμοποιηθεί για την αξιολόγησή μας; Αξιολόγηση ποιων ικανοτήτων; Αν έχουμε την κατάλληλη αυτοπεποίθηση ώστε να «γράφουμε» καλά στην κάμερα; Αν κάνουμε καλή διάλεξη; (Συγγνώμη, «παράδοση» εννοούσα...) Αν ξεχωρίζουμε την «παράδοση» από την «εξέταση» (όπως προτάθηκε); Αν τελικά είμαστε υπάκουοι δημόσιοι υπάλληλοι;

Ως εκπαιδευτικοί στεκόμαστε σύσσωμοι απέναντι στην τροπολογία της τηλεεκπαίδευσης. Όχι επειδή φοβόμαστε ή έχουμε πράγματα να κρύψουμε. Άλλωστε, το αποδείξαμε αυτό, όλη αυτήν την περίοδο που σταθήκαμε δίπλα στους μαθητές μας, αξιοποιώντας κάθε δυνατότητα. Είμαστε αντίθετοι στην τηλεεκπαίδευση γιατί, όχι μόνο δεν προσφέρει ουσιαστικά σε κανέναν μαθητή, αλλά έρχεται να θέσει σε κίνδυνο τους μαθητές μας και να απαξιώσει την ίδια τη μαθησιακή διαδικασία.

 

Ομάδα εργασίας της Γενικής Συνέλευσης ΕΛΜΕ Ρεθύμνου (12/5/2020)

Μουρελάτου Μαρία

Παπαδάκης Πέτρος

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ