Προτεραιότητα το δημόσιο σχολείο και ο κοινωνικός του ρόλος
Επισκέψεις του βουλευτή Ρεθύμνου του ΣΥΡΙΖΑ Ανδρέα Ξανθού στο Δημοτικό Σχολείο Άδελε και στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Ρεθύμνου στα πλαίσια του προγράμματος επισκέψεων σε σχολεία της Περιφερειακής Ενότητας Ρεθύμνου
Στο Δημοτικό Σχολείο του Άδελε φοιτούν περίπου 280 μαθητές από μια περιοχή με ραγδαία οικιστική ανάπτυξη (Άδελε, Μαρουλάς, Αγία Παρασκευή, Πηγή, Λούτρα, Κυριάννα και Αγία Τριάδα). Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ ενημερώθηκε από τον Διευθυντή του Σχολείου κ. Λάμπρο Καρβούνη και τους δασκάλους για τις ελλείψεις εκπαιδευτικών σε συγκεκριμένες ειδικότητες και για το γεγονός ότι δεν επαρκεί ο αύλειος χώρος του σχολείου και είναι σε εξέλιξη συζητήσεις με το Δήμο Ρεθύμνου για επέκταση του σχολείου σε γειτονικό οικόπεδο. Επίσης τονίστηκε ότι είναι απαραίτητη η ενίσχυση των δρομολογίων του ΚΤΕΛ ώστε να επιστρέφουν στην κατοικία τους όλοι οι μαθητές αμέσως με τη λήξη του σχολικού ωραρίου. Οι δάσκαλοι του σχολείου εξέφρασαν τον προβληματισμό τους για την εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας που ορίζει ότι τα ολοήμερα τμήματα των ΕΑΕΠ σχολείων θα λειτουργούν με τα πλεονάσματα των συναδέλφων του πρωινού ωραρίου ή και των ειδικοτήτων αλλοιώνοντας έτσι το χαρακτήρα του ολοήμερου σχολείου. Τέλος, επισημάνθηκε η πολύ καλή συνεργασία και η ιδιαίτερη συνεισφορά του Συλλόγου Γονέων στη λειτουργία του σχολείου και στις πολιτιστικές δραστηριότητες που οργανώνονται κάθε χρόνο.
Στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Ρεθύμνου, το παλαιότερο σχολείο της πόλης, ο κ. Α. Ξανθός συνομίλησε με τον Διευθυντή κ. Κλεόνικο Σταυριδάκη και τους δασκάλους για τις ιδιαιτερότητες του ιστορικού αυτού σχολείου. Το σχολείο είναι 8θέσιο με 102 εγγεγραμμένους μαθητές από τους οποίους το 60% περίπου είναι παιδιά μεταναστών. Στο σχολείο εκτελούν την Πρακτική τους Άσκηση φοιτητές του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Κρήτης μέσω του συστήματος «Άτλας». Το κενό που υπάρχει στο σχολείο αφορά τη διδασκαλία της Αγγλικής Γλώσσας ενώ αναμένεται ότι, έως το τέλος Οκτωβρίου, θα καλυφθεί το κενό του δασκάλου για τα τμήματα υποδοχής με την πρόσληψη αναπληρωτή εκπαιδευτικού μέσω ΕΣΠΑ. Στο σχολείο υλοποιείτο το «Πρόγραμμα Διάπολις-Εκπαίδευση Αλλοδαπών και Παλιννοστούντων μαθητών» σε συνεργασία με το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης που πρόσφερε γλωσσική υποστήριξη στα δίγλωσσα παιδιά, μετανάστες και παλιννοστούντες πρώτης και δεύτερης γενιάς. Η κατάργηση του προγράμματος αυτού έχει προκαλέσει πολλές διαμαρτυρίες από εκπαιδευτικούς φορείς και πρόσφατα κατατέθηκε στη Βουλή σχετική ερώτηση βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ. Οι δάσκαλοι του σχολείου ανέφεραν ότι ο υλικοτεχνικός εξοπλισμός είναι ανεπαρκής και πεπαλαιωμένος, ενώ πρόσθεσαν ότι πάγιο αίτημα του εκπαιδευτικού κόσμου είναι η έγκαιρη και ορθολογική διεκπεραίωση των τοποθετήσεων των δασκάλων στα σχολεία και η διαφάνεια και αντικειμενικότητα στις αποσπάσεις. Τέλος, τονίστηκε ότι το 1ο Δημοτικό σχολείο χρειάζεται την έμπρακτη στήριξη και εμπιστοσύνη της τοπικής κοινωνίας, καθώς η ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου που επιτελείται στο σχολείο είναι αδιαμφισβήτητη.
Ο κ. Α. Ξανθός δήλωσε ότι στη σημερινή συγκυρία της οικονομικής και κοινωνικής κρίσης είναι περισσότερο από ποτέ απαραίτητη η δημόσια, δωρεάν και υψηλής ποιότητας εκπαίδευση και ότι η Πολιτεία οφείλει να αναβαθμίσει το δημόσιο σχολείο και να στηρίξει το σημαντικό έργο που με ευσυνειδησία και κάτω από αντίξοες μισθολογικές συνθήκες προσφέρουν οι εκπαιδευτικοί. Επισήμανε, επίσης, ότι αγωγή των μαθητών από τα σχολικά τους χρόνια πρέπει να βασίζεται στην πρωτοβουλία, στη δημιουργικότητα και στις αξίες της ισότητας, της αλληλεγγύης και του σεβασμού της διαφορετικότητας των ανθρώπων με στόχο την κοινωνικοποίηση και την δημοκρατική συγκρότηση των αυριανών πολιτών.