Με αφορμή το "τσουνάμι" των Διαταγών πληρωμής και των εκθέσεων κατάσχεσης που έχουν επιδοθεί για λογαριασμό των serveres,ακόμα και της πρώτης κατοικίας παραμονές των γιορτών, και για στήριξη των οφειλετών - δανειοληπτών, η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης εξέδωσε σχετική ενημερωτική ανακοίνωση, καλώντας τους δανειολήπτες να ρυθμίσουν τα δάνεια τους.
Στην σχετική ανακοίνωση αναφέρονται:
Αγαπητοί φίλοι δανειολήπτες,
η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης ,σας προσφέρει Δωρεάν ενημέρωση και καθοδήγηση , μην το παραμελείτε!!!
Ενημερωθείτε έγκαιρα και, έγκυρα,!!!
Μην αφήνετε να σας καταγγείλουν το δάνειο σας!!!
Η καταγγελία εκδίδεται όταν το δάνειο παραμένει σε καθυστέρηση για μεγάλο χρονικό διάστημα, συνήθως μετά από τουλάχιστον 90 ημέρες ,μη πληρωμής της δόσης. Πριν από αυτό το στάδιο, προηγείται μια περίοδος επαφών, κατά την οποία ο servicer, επικοινωνεί συνήθως τηλεφωνικά ,μέσω υπαλλήλων εισπρακτικής εταιρείας,.με τον οφειλέτη, ζητά οικονομικά στοιχεία, προτείνει δοκιμαστικές ή άτυπες ρυθμίσεις και προειδοποιεί με φοβιστικες επικοινωνίες ,όπως "έχεις καθυστερημένες οφειλές φρόντισε να τις πληρώσεις διότι θα σου πάρουμε το σπίτι" επίσης.και
για τα επόμενα βήματα.που είναι η κατάσχεση και ο πλειστηριασμός
Συνήθως ζητούν τηλεφωνική συμφωνία , πράγμα αμφιβόλου εμπιστοσύνης, εμείς συνιστούμε πάντα γραπτή επικοινωνία.
Εάν δεν επιτευχθεί συμφωνία, η σύμβαση καταγγέλλεται και η καταγγελία με απαιτείτο όλο το χρέος, πράξη που επιδίδεται με δικαστικό επιμελητή.
Από εκείνη τη στιγμή, ο λογαριασμός του δανείου κλείνει, η οφειλή καθίσταται άμεσα απαιτητή ,στο σύνολό της και το fund αποκτά τη δυνατότητα να κινηθεί δικαστικά, εκδίδοντας διαταγή πληρωμής.
Για πολλούς δανειολήπτες, αυτό αποτελεί σημείο καμπής, καθώς η διαδικασία μπορεί πλέον να εξελιχθεί ταχύτατα προς κατάσχεση ή πλειστηριασμό.Με αποτέλεσμα ο δανειολήπτης να νοιώσει υπερβολικά.ο αδύναμος κρίκος και να χρειαστεί νομικά εργαλεία (δικαστική προστασία)
Ωστόσο, το κρίσιμο στοιχείο σε αυτό το στάδιο είναι ο χρόνος. Το διάστημα που μεσολαβεί μεταξύ της καταγγελίας και της έκδοσης διαταγής πληρωμής είναι εκείνο που προσφέρει τα μεγαλύτερα περιθώρια εξωδικαστικής διευθέτησης.
Στην ουσία διμερή διαμεσολάβηση με ένα πιστοποιημένο φορέα
Σε αυτή τη φάση, η άμεση ενημέρωση και η σωστή αξιολόγηση της κατάστασης είναι καθοριστικές οι οποίες προσφέρονται δωρεάν από κάθε Εθνική Ένωση Καταναλωτών.
Η αποστολή επικαιροποιημένων οικονομικών στοιχείων,μέσω της συλλογικότητας, Ένωση Προστασίας Καταναλωτών ,που ανήκει ο δανειολήπτης,επιτρέπει στον servicer ,να αποκτήσει ρεαλιστική εικόνα της δυνατότητας αποπληρωμής, ενώ η ζήτηση γραπτής πρότασης ρύθμισης ,βοηθά στην αποφυγή παρερμηνειών.
Παράλληλα, η στοχευμένη διαπραγμάτευση μέσω ενός Πιστοποιημένου Φορέα , όπως η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης,είναι κρίσιμη, καθώς η πρώτη ουσιαστική επικοινωνία συχνά καθορίζει το εύρος και τη δομή των προτάσεων που θα ακολουθήσουν.
Η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, διαπραγματεύεται την κάθε περίπτωση με τον αρμόδιο.υπαλληλο. των serveres τόσο τηλεφωνικά, ουσίας γραπτώς.
Η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, διαθέτοντας γνώση, εμπειρία αναλαμβάνει ουσιαστική διμερή διαμεσολάβηση.κσι η συμφωνία επέρχεται τελικα .με αποτέλεσμα ουσίας.βοηθωντας.τον οφειλέτη να βρει για την οικονομική του ρευστότητα την ποιο βιώσιμη πρόταση και λύση.(Κούρεμα ποσού και δοσίλογοι υποφερτό)
Η αδράνεια, σε αυτό το στάδιο εκ μέρους του δανειολήπτη λειτουργεί συνήθως εις βάρος του , καθώς μπορεί να οδηγήσει σχεδόν αυτόματα στην έκδοση διαταγής πληρωμής. με ότι αρνητικό γι'αυτό συνεπάγεται.
Η συγκεκριμένη πράξη εκδίδεται χωρίς προηγούμενη ακρόαση του οφειλέτη και ενεργοποιεί τη διαδικασία της αναγκαστικής εκτέλεσης.
Σε ό,τι αφορά τις διαθέσιμες λύσεις, τα funds διαθέτουν μεγαλύτερη ευελιξία σε σύγκριση με τις τράπεζες και μπορούν να προτείνουν ρυθμίσεις προσαρμοσμένες στα πραγματικά οικονομικά δεδομένα του δανειολήπτη. Αυτές μπορεί να περιλαμβάνουν μακροχρόνιες ρυθμίσεις αποπληρωμής έως και 180 ή 240 δόσεις, μερική διαγραφή οφειλής – κυρίως σε καταναλωτικά και επιχειρηματικά δάνεια χωρίς εμπράγματη εξασφάλιση – εφάπαξ εξαγορά με σημαντική μείωση της συνολικής απαίτησης ή μικτές λύσεις που συνδυάζουν προκαταβολή και χαμηλές μηνιαίες δόσεις.
Η τελική πρόταση εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, όπως το εισόδημα και τις εύλογες δαπάνες διαβίωσης του οφειλέτη, την αξία της ακίνητης περιουσίας, την ύπαρξη άλλων οφειλών ή δικαστικών εκκρεμοτήτων, καθώς και την πιθανότητα επιτυχίας δικαστικών ενεργειών από την πλευρά του fund.
Σε περίπτωση που δεν υπάρξει καμία αντίδραση,εκ μέρους του οφειλέτη, δηλαδή να μην προσφέρει πρόταση,το fund μπορεί να προχωρήσει στην έκδοση διαταγής πληρωμής.
Που Συνεπάγεται για τον δανειολήπτη σημαντικά Έξοδα!!!! Αλλά και αγωνία και ψυχική αναστάτωση
Τόσο για την Ανακοπή της διαταγής πληρωμής πληρωμή δικηγόρου όσο και για .τα δικαστικά παράβολα.
Ο δανειολήπτης διαθέτει τότε προθεσμία 15 εργάσιμων ημερών για την άσκηση ανακοπής, προβάλλοντας λόγους που αφορούν τον υπολογισμό της οφειλής, τους τόκους, τους όρους της σύμβασης ή τυπικά νομικά ζητήματα.
Αν δεν ασκηθεί ανακοπή, η διαδικασία οδηγείται σε κατάσχεση περιουσιακών στοιχείων και ενδεχομένως σε πλειστηριασμό.
Παρότι η καταγγελία δανείου από fund αποτελεί ένα αυστηρό και συχνά απειλητικό στάδιο, δεν σηματοδοτεί κατ’ ανάγκη το τέλος των δυνατοτήτων. Αντιθέτως, είναι συχνά το σημείο στο οποίο τα δύο μέρη μπορούν να καταλήξουν σε μια ρεαλιστική και βιώσιμη λύση, υπό την προϋπόθεση ότι ο οφειλέτης θα κινηθεί άμεσα, οργανωμένα μέσω από μια Συλλογικότητα όπως η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης και με σαφή στρατηγική
Προσοχή!!!!
Η κάθε δανειακη περίπτωση είναι.διαφωρετικη και μοναδική και εξειδικευμένη, γι'αυτό ενημερωθείτε ξεχωριστά και μοναδικά από τούς Ειδικούς Συμβούλους που διαθέτουν και γνώση και εμπειρία μέσα από την Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης
Για ενημέρωση συμβουλευτική και καθοδήγηση κλείστε ραντεβού στο τηλέφωνο 2821092306 ημέρες Δευτέρα Τετάρτη Παρασκευή και ώρες 9 έως 12
Η Πρόεδρος της Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης
Ιωάννα Μελακη

