Η αναγκαιότητα του περιφερικού δρόμου είναι πλέον αντιληπτή όχι μόνο από την συνεχόμενη ανάπτυξη του Ρεθύμνου παράλληλα προς το παραλιακό μέτωπο, αλλά και από τους κυκλοφοριακούς φόρτους που ήδη ξεπερνούν τη φέρουσα ικανότητα των δρόμων της πόλης.
Η κατασκευή του περιφερειακού δρόμου θα δώσει τη δυνατότητα στους οδηγούς στο Ρέθυμνο να κινούνται από τα ανατολικά στα δυτικά χωρίς να χρειάζεται να περνούν μέσα από την πόλη αποσυμφορίζοντας σημαντικά το πολύ βεβαρυμμένο κέντρο.
Το ευχάριστο είναι ότι μαζί με τις μελέτες του περιφερειακού, έρχεται συγχρόνως και ο δεύτερος μεγάλος σχεδιασμός του Ρεθύμνου που αφορά στην επέκταση του σχεδίου πόλεως. Η παράλληλη αυτή πορεία δίνει τη δυνατότητα στις δύο μελετητικές ομάδες αλλά και στους φορείς υλοποίησης να συνεργαστούν προκειμένου να υπάρξει συνέργεια για την απαραίτητη χωροταξική συνέχεια και συνοχή.
Να σημειωθεί ότι ο περιφερειακός δρόμος, αποτελεί αντικείμενο μιας σειράς επαφών και συναντήσεων, που υλοποιούνται με πρωτοβουλία της ΝΕ ΤΕΕ Ρεθύμνου, προκειμένου να υπάρξει αποτύπωση των δεδομένων, ανταλλαγή απόψεων και κατευθύνσεις που θα ανοίξουν το δρόμο, για την εκπόνηση μελετών και την υλοποίηση του σχεδιασμού.
Στην τρίτη κατά σειρά σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε το περασμένο Σάββατο στα γραφεία της ΝΕ ΤΕΕ Ρεθύμνου,συμμετείχε ο Οργανισμός Ανάπτυξης Κρήτης, ο Δήμος Ρεθύμνης και το ΤΕΕ Ρεθύμνου καθώς και οι μελετητές του περιφερειακού δρόμου και εκπρόσωποι της μελετητικής ομάδας που έχει αναλάβει τις μελέτες του σχεδίου πόλεως.
Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΟΥ ΜΕΛΕΤΗΤΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΥ ΔΡΟΜΟΥ
Οι μελέτες επέκτασης του περιφερειακού δρόμουπρος τα ανατολικά και προς τα δυτικά γίνονται ταυτόχρονα.
Για το κομμάτι της επέκτασης στα ανατολικά δεν έγιναν τρεις προτάσεις όπως προβλέπεται, καθώς η λύση που υπάρχει είναι μόνο μία, λόγω των απαλλοτριώσεων και της στενότητας της περιοχής,την οποία και σας παρουσιάζουμε:

Ο χάρτης απεικονίζει τη χάραξη που έχει προταθεί από το μελετητή η οποία συνδέεται μέσω του ανισόπεδου κόμβου που υπάρχει εκεί, και φτάνει μέχρι τον κόμβο Μισιρίων.
Σημειώνεται ότι το μεγαλύτερο κομμάτι της επέκτασης είναι μέσα στην υφιστάμενη απαλλοτρίωση του ΒΟΑΚ και δεν επηρεάζει πολύτις ιδιοκτησίες.
Όσον αφορά στη δυτική πλευρά της επέκτασης του περιφερειακού δρόμου, μέχρι τέλους του Μάη ο ΟΑΚ θα προκρίνει την βέλτιστη από τις προτάσεις που έχουν καταθέσει οι μελετητές.
Ωστόσο, αξίζει να σημειωθεί ότι το ενδιαφέρον εστιάζεται στο δυτικό κομμάτι όπου το ζητούμενο είναι η ένταξη του περιφερειακού δρόμου στο χωροταξικό σχεδιασμό, ώστε ο περιφερειακός να λειτουργεί και σαν περιφερειακός δρόμος, αλλά και σαν δρόμος σχεδίου πόλεως.
Τέλος μέχρι τέλος Μαΐου που αναμένεται να προκριθεί η βέλτιστη πρόταση για το κομμάτι της επέκτασης του περιφερειακού προς τα δυτικά, θα έχουμε τη δυνατότητα να δημοσιεύσουμε και πάλι τον ανάλογο χάρτη.