ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
MENOY
ΡΕΘΥΜΝΟ

Ερώτηση Α. Ξανθού για την σοβαρή υποβάθμιση του Δημοτικού Σχολείου Ρουσσοσπιτίου με την μετατροπή του από εξαθέσιο σε πενταθέσιο

0

Ο βουλευτής Ρεθύμνου και τομεάρχης Υγείας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Ανδρέας Ξανθός κατέθεσε στη Βουλή ερώτηση προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων με θέμα:

«Η μετατροπή του Δημοτικού Σχολείου Ρουσσοσπιτίου του Δήμου Ρεθύμνου από εξαθέσιο σε πενταθέσιο, συνιστά σοβαρή υποβάθμιση του Σχολείου και απαξίωση του έργου των εκπαιδευτικών.»

Ο Α. Ξανθός στην ερώτηση του επισημαίνει ότι:

«Με βάση τις κατευθύνσεις του Υπουργείου Παιδείας για αύξηση των μαθητών ανά τάξη και μείωση των οργανικών θέσεων για τους εκπαιδευτικούς, προτείνεται από την Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Ρεθύμνου η λειτουργική υποβάθμιση του Δημοτικού Σχολείου Ρουσσοσπιτίου του Δήμου Ρεθύμνου από εξαθέσιο σε πενταθέσιο και κατά συνέπεια η συνδιδασκαλία δύο τάξεων, της Ε΄ και της ΣΤ΄, από τη νέα σχολική χρονιά.

Το Δημοτικό Σχολείο Ρουσσοσπιτίου, μιας περι-αστικής κοινότητας του Ρεθύμνου, κατάφερε, με την στήριξη των εκπαιδευτικών και της τοπικής κοινωνίας, να αντιστρέψει την τάση μετακίνησης μαθητών της περιοχής σε σχολεία της πόλης του Ρεθύμνου και να αυξήσει αισθητά τον μαθητικό του πληθυσμό. Πρόκειται για ένα σχολείο που εξυπηρετεί όχι μόνο το Ρουσσοσπίτι αλλά και τους γειτονικούς οικισμούς όπως, το Χρωμοναστήρι, τους Μύλους, το Ξηρό Χωριό, την Αγία Ειρήνη και τα Μικρά Ανώγεια.

Πρόκειται, επίσης, για ένα σχολείο που, μετά από γραφειοκρατικές δυσκολίες και καθυστερήσεις πολλών χρόνων, έχει δρομολογηθεί η κτηριακή του αναβάθμιση, αφού πρόσφατα εγκρίθηκε η χρηματοδότηση του νέου σχολικού συγκροτήματος.

Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι υπάρχουν σοβαροί παιδαγωγικοί λόγοι που δικαιολογούν τη συνέχιση της λειτουργίας έξι τμημάτων στο σχολείο. Πιο συγκεκριμένα:

• Η πιθανή συνδιδασκαλία της Ε΄ και της Στ΄ τάξης με είκοσι μαθητές θα δημιουργήσει αρκετά προβλήματα στη μαθησιακή διαδικασία, λόγω ιδιαίτερων εκπαιδευτικών αναγκών μια μερίδας μαθητών. Για παράδειγμα στο Σχολείο θα φοιτούν τέσσερις μαθητές που έχουν γνωματεύσεις από το ΚΕΔΑΣΥ Ρεθύμνου. Οι δύο από αυτούς έχουν έγκριση για παράλληλη υποστήριξη. Πιθανόν θα υπάρξει και πέμπτος μαθητής με ανάλογη γνωμάτευση, αφού έχει προσκληθεί να περάσει για αξιολόγηση τις επόμενες ημέρες. Αυτό θα πρέπει να ληφθεί υπόψη από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, αφού, σύμφωνα με τον Ν. 4452/2017, παρ.1, άρθρο 11, ΦΕΚ 17/Α/15-2-2017, ο αριθμός των μαθητών του τμήματος μπορεί να μειωθεί κατά 3.

• Υπάρχουν μαθητές από το υπόλοιπο μαθητικό δυναμικό των δύο τμημάτων που παρουσιάζουν μαθησιακές δυσκολίες. Σε ένα τμήμα συνδιδασκαλίας είκοσι παιδιών, ο χρόνος του εκπαιδευτικού δεν θα είναι επαρκής για εξατομικευμένο πρόγραμμα.

• Το σχολείο δεν διαθέτει Τμήμα Ένταξης, μολονότι το δικαιούται και κάθε χρόνο υποβάλλεται σχετικό αίτημα από τη Διεύθυνση.

• Ο σημαντικότερος, όμως, λόγος είναι ότι η πιθανή συνδιδασκαλία της Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης θα επιφέρει μαθητική «διαρροή» προς άλλες σχολικές μονάδες της πόλης του Ρεθύμνου, γεγονός που θα οδηγήσει σε περαιτέρω υποβάθμιση του Σχολείου.

Επειδή, η πρόταση συγχώνευσης δύο τάξεων και μετατροπής του Δημοτικού Σχολείου Ρουσσοσπιτίου από εξαθέσιο σε πενταθέσιο, έχει συναντήσει τις αντιδράσεις του Συλλόγου Διδασκόντων, αλλά και του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Σχολείου.

Επειδή, συντρέχουν σημαντικοί παιδαγωγικοί λόγοι που δικαιολογούν τη συνέχιση της λειτουργίας έξι τμημάτων στο σχολείο.

Επειδή, ειδικά την περίοδο της πανδημίας πρέπει, για λόγους υγειονομικούς, να μειώνεται ο αριθμός των μαθητών ανά τάξη.

Επειδή τα κριτήρια αναδιοργάνωσης των σχολικών μονάδων δεν μπορεί να είναι μόνο αριθμητικά αλλά και ποιοτικά, να έχουν την απαραίτητη ευελιξία και να προσαρμόζονται στις ανάγκες και ιδιαιτερότητες ενός «ζωντανού οργανισμού» όπως είναι μια σχολική μονάδα

Επειδή οι σχετικές κατευθύνσεις του Υπουργείου Παιδείας δεν έχουν ως στόχο την αναβάθμιση αλλά τη «συρρίκνωση» του δημόσιου σχολείου».

Τέλος, ο Α. Ξανθός ρωτά την αρμόδια Υπουργό:

  1. Τι εξυπηρετούν οι συγχωνεύσεις τμημάτων και η συνακόλουθη υποβάθμιση των σχολικών μονάδων, πέρα από την μείωση των αναγκαίων προσλήψεων εκπαιδευτικών; Ποιο είναι το εκτιμώμενο παιδαγωγικό όφελος σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας και με ποια κριτήρια πραγματοποιούνται οι συγχωνεύσεις;
  2. Γιατί χωρίς να έχει εκλείψει η πανδημία και με πιθανό ένα νέο επιδημικό κύμα το φθινόπωρο, τα σχολικά τμήματα μεγαλώνουν αντί να μειώνεται ο αριθμός των μαθητών, σύμφωνα και με τις εισηγήσεις των διεθνών οργανισμών (WHO, ECDC) και του ΕΟΔΥ;
  3. Πως δικαιολογείται η υποβάθμιση ενός σχολείου για το οποίο έχει ήδη εγκριθεί η χρηματοδότηση ανέγερσης νέου σύγχρονου σχολικού κτηρίου;
  4. Σε ποιες ενέργειες θα προχωρήσει ώστε να ανακληθεί η πρόταση μετατροπής του Δημοτικού Σχολείου Ρουσσοσπιτίου του Δήμου Ρεθύμνου από εξαθέσιο σε πενταθέσιο;

 

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς την κ. Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

Θέμα: «Η μετατροπή του Δημοτικού Σχολείου Ρουσσοσπιτίου του Δήμου Ρεθύμνου από εξαθέσιο σε πενταθέσιο, συνιστά σοβαρή υποβάθμιση του Σχολείου και απαξίωση του έργου των εκπαιδευτικών.»

Με βάση τις κατευθύνσεις του Υπουργείου Παιδείας για αύξηση των μαθητών ανά τάξη και μείωση των οργανικών θέσεων για τους εκπαιδευτικούς, προτείνεται από την Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Ρεθύμνου η λειτουργική υποβάθμιση του Δημοτικού Σχολείου Ρουσσοσπιτίου του Δήμου Ρεθύμνου από εξαθέσιο σε πενταθέσιο και κατά συνέπεια η συνδιδασκαλία δύο τάξεων, της Ε΄ και της ΣΤ΄, από τη νέα σχολική χρονιά.

Το Δημοτικό Σχολείο Ρουσσοσπιτίου, μιας περι-αστικής κοινότητας του Ρεθύμνου, κατάφερε, με την στήριξη των εκπαιδευτικών και της τοπικής κοινωνίας, να αντιστρέψει την τάση μετακίνησης μαθητών της περιοχής σε σχολεία της πόλης του Ρεθύμνου και να αυξήσει αισθητά τον μαθητικό του πληθυσμό. Πρόκειται για ένα σχολείο που εξυπηρετεί όχι μόνο το Ρουσσοσπίτι αλλά και τους γειτονικούς οικισμούς όπως, το Χρωμοναστήρι, τους Μύλους, το Ξηρό Χωριό, την Αγία Ειρήνη και τα Μικρά Ανώγεια.

Πρόκειται, επίσης, για ένα σχολείο που, μετά από γραφειοκρατικές δυσκολίες και καθυστερήσεις πολλών χρόνων, έχει δρομολογηθεί η κτηριακή του αναβάθμιση, αφού πρόσφατα εγκρίθηκε η χρηματοδότηση του νέου σχολικού συγκροτήματος.

Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι υπάρχουν σοβαροί παιδαγωγικοί λόγοι που δικαιολογούν τη συνέχιση της λειτουργίας έξι τμημάτων στο σχολείο. Πιο συγκεκριμένα:

• Η πιθανή συνδιδασκαλία της Ε΄ και της Στ΄ τάξης με είκοσι μαθητές θα δημιουργήσει αρκετά προβλήματα στη μαθησιακή διαδικασία, λόγω ιδιαίτερων εκπαιδευτικών αναγκών μια μερίδας μαθητών. Για παράδειγμα στο Σχολείο θα φοιτούν τέσσερις μαθητές που έχουν γνωματεύσεις από το ΚΕΔΑΣΥ Ρεθύμνου. Οι δύο από αυτούς έχουν έγκριση για παράλληλη υποστήριξη. Πιθανόν θα υπάρξει και πέμπτος μαθητής με ανάλογη γνωμάτευση, αφού έχει προσκληθεί να περάσει για αξιολόγηση τις επόμενες ημέρες. Αυτό θα πρέπει να ληφθεί υπόψη από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, αφού, σύμφωνα με τον Ν. 4452/2017, παρ.1, άρθρο 11, ΦΕΚ 17/Α/15-2-2017, ο αριθμός των μαθητών του τμήματος μπορεί να μειωθεί κατά 3.

• Υπάρχουν μαθητές από το υπόλοιπο μαθητικό δυναμικό των δύο τμημάτων που παρουσιάζουν μαθησιακές δυσκολίες. Σε ένα τμήμα συνδιδασκαλίας είκοσι παιδιών, ο χρόνος του εκπαιδευτικού δεν θα είναι επαρκής για εξατομικευμένο πρόγραμμα.

• Το σχολείο δεν διαθέτει Τμήμα Ένταξης, μολονότι το δικαιούται και κάθε χρόνο υποβάλλεται σχετικό αίτημα από τη Διεύθυνση.

• Ο σημαντικότερος, όμως, λόγος είναι ότι η πιθανή συνδιδασκαλία της Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης θα επιφέρει μαθητική «διαρροή» προς άλλες σχολικές μονάδες της πόλης του Ρεθύμνου, γεγονός που θα οδηγήσει σε περαιτέρω υποβάθμιση του Σχολείου.

Επειδή, η πρόταση συγχώνευσης δύο τάξεων και μετατροπής του Δημοτικού Σχολείου Ρουσσοσπιτίου από εξαθέσιο σε πενταθέσιο, έχει συναντήσει τις αντιδράσεις του Συλλόγου Διδασκόντων, αλλά και του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Σχολείου.

Επειδή, συντρέχουν σημαντικοί παιδαγωγικοί λόγοι που δικαιολογούν τη συνέχιση της λειτουργίας έξι τμημάτων στο σχολείο.

Επειδή, ειδικά την περίοδο της πανδημίας πρέπει, για λόγους υγειονομικούς, να μειώνεται ο αριθμός των μαθητών ανά τάξη.

Επειδή τα κριτήρια αναδιοργάνωσης των σχολικών μονάδων δεν μπορεί να είναι μόνο αριθμητικά αλλά και ποιοτικά, να έχουν την απαραίτητη ευελιξία και να προσαρμόζονται στις ανάγκες και ιδιαιτερότητες ενός «ζωντανού οργανισμού» όπως είναι μια σχολική μονάδα

Επειδή οι σχετικές κατευθύνσεις του Υπουργείου Παιδείας δεν έχουν ως στόχο την αναβάθμιση αλλά τη «συρρίκνωση» του δημόσιου σχολείου.

Ερωτάται η αρμόδια κ. Υπουργός:

  1. Τι εξυπηρετούν οι συγχωνεύσεις τμημάτων και η συνακόλουθη υποβάθμιση των σχολικών μονάδων, πέρα από την μείωση των αναγκαίων προσλήψεων εκπαιδευτικών; Ποιο είναι το εκτιμώμενο παιδαγωγικό όφελος σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας και με ποια κριτήρια πραγματοποιούνται οι συγχωνεύσεις;

 

  1. Γιατί χωρίς να έχει εκλείψει η πανδημία και με πιθανό ένα νέο επιδημικό κύμα το φθινόπωρο, τα σχολικά τμήματα μεγαλώνουν αντί να μειώνεται ο αριθμός των μαθητών, σύμφωνα και με τις εισηγήσεις των διεθνών οργανισμών (WHO, ECDC) και του ΕΟΔΥ;

 

  1. Πως δικαιολογείται η υποβάθμιση ενός σχολείου για το οποίο έχει ήδη εγκριθεί η χρηματοδότηση ανέγερσης νέου σύγχρονου σχολικού κτηρίου;

 

  1. Σε ποιες ενέργειες θα προχωρήσει ώστε να ανακληθεί η πρόταση μετατροπής του Δημοτικού Σχολείου Ρουσσοσπιτίου του Δήμου Ρεθύμνου από εξαθέσιο σε πενταθέσιο;

 

Ο ερωτών βουλευτής

Ξανθός Ανδρέας

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ