ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
MENOY
ΣΥΠΑ Banner
ΡΕΘΥΜΝΟ

Νέα ευκαιρία για διακανονισμό σε χιλιάδες Κρητικούς

0

Μια νέα ευκαιρία για διακανονισμό δίνει η ΔΕΗ στους υπερχρεωμένους πελάτες της, ενώ την ίδια ώρα βρίσκεται σε εξέλιξη μια μεγάλη προσπάθεια μείωσης των ληξιπρόθεσμων οφειλών σε ολόκληρη τη χώρα, όπου και εκτιμάται ότι έχουν ξεπεράσει τα 2 με 2,7 δισεκατομμύρια ευρώ.

Μέχρι τις αρχές του χρόνου, πάνω από 30 χιλιάδες Κρητικοί είχαν ενταχθεί σε ρύθμιση οφειλών προς τη ΔΕΗ, είτε των 12, είτε των 36 δόσεων, ενώ το νησί μας, μέχρι πρόσφατα, χρωστούσε στην Επιχείρηση γύρω στα 150 με 200 εκατομμύρια ευρώ, εκ των οποίων τα περισσότερα πλέον έχουν ρυθμιστεί, με τις ρυθμίσεις να έχουν ολοκληρωθεί κυρίως στο χώρο των Δήμων της Κρήτης, που χρωστούσαν υπέρογκα ποσά και πολύ συχνά είχαμε διακοπές ηλεκτροδοτήσεων και έντονες διαμαρτυρίες.

Καθημερινά είναι τα φαινόμενα διακοπής ηλεκτρικού ρεύματος σε βάρος πολλών νοικοκυριών της Κρήτης. Πολύ λιγότερες είναι πλέον οι επιχειρήσεις που αφήνουν απλήρωτους λογαριασμούς, σύμφωνα με πληροφορίες που κατέγραψε η "Νέα Κρήτη" από έγκυρες πηγές μέσα από τη ΔΕΗ, που θεωρούν ότι το πρόγραμμα ρυθμίσεων των ληξιπρόθεσμων οφειλών έχει αρχίσει να αποδίδει καρπούς, βάζοντας σε μια τάξη είσπραξης τα χρέη τους.

Έτσι αυξάνονται και οι πληροφορίες που θέλουν τους μεγαλοξενοδόχους και άλλους μεγαλοεπιχειρηματίες να έχουν πλέον ρυθμίσει τις ληξιπρόθεσμες οφειλές τους, διαπιστώνοντας πως με αυτόν τον τρόπο θα έχουν καλύτερα οικονομικά αποτελέσματα για τις επιχειρήσεις τους.

Το ίδιο ισχύει και για δημόσιους φορείς και οργανισμούς, μεταξύ των οποίων και η Περιφέρεια Κρήτης, η οποία έχει και αυτή ρυθμίσει τα χρέη της και πληρώνει κανονικά. Από το χώρο των Δήμων, μόνο ο Δήμος Βιάννου δεν έχει κάνει ρύθμιση, αλλά έχει δρομολογηθεί η πληρωμή του συνόλου των χρεών του προς τη ΔΕΗ, κατόπιν διμερούς συμφωνίας, που ξεπερνούν το 1 εκατομμύριο ευρώ και είναι συσσωρευμένα επί σειρά ετών για διάφορους λόγους, με βάση πάντα τις πληροφορίες μας μέσα από τη ΔΕΗ.

Συγκεκριμένα, λόγω προβλημάτων στα αντλιοστάσια, ο Δήμος Βιάννου χρωστάει συνολικά 1.200.000 ευρώ και βρίσκεται σε συνεννόηση με τη ΔΕΗ για συνολική εξόφληση μέσα στο επόμενο διάστημα.

Δεύτερη ευκαιρία

Αναλυτικότερα, όπως αναφέρουν πηγές μέσα από τη διοίκηση της ΔΕΗ, όποιος έχει κάνει διακανονισμό στο παρελθόν, η Επιχείρηση τού ζητάει να πληρώσει ό,τι έχει λήξει και επαναφέρει ό,τι δόσεις δεν έχουν λήξει.

Δηλαδή, ένας που είχε κάνει 36 δόσεις και έχουν λήξει οι 10, του λέει η ΔΕΗ να πληρώσει τις 10 και να επαναφέρει τη ρύθμιση στις υπόλοιπες δόσεις.

Η απόφαση αυτή προέρχεται από το Διοικητικό Συμβούλιο της ΔΕΗ. Βέβαια, εκτιμάται ότι αυτές οι αποφάσεις λαμβάνονται σε συνεννόηση με την κυβέρνηση.

«Νομίζω ότι τα χρέη στην Κρήτη έχουν σταθεροποιηθεί. Δε νομίζω ότι αυξάνονται πια. Και αυτό σε κάποιο βαθμό οφείλεται σε ρυθμίσεις και ότι ο κόσμος πια έχει αποδεχτεί πως θα πρέπει να πληρώνει τους λογαριασμούς», μας έλεγε χθες υψηλόβαθμος υπηρεσιακός παράγοντας της ΔΕΗ.

Στο μεταξύ, το ρεύμα σε έναν πελάτη της ΔΕΗ κόβεται εφόσον ο πελάτης χρωστάει τουλάχιστον δύο λογαριασμούς, ανεξαρτήτου ύψους. Η αλήθεια είναι ότι πολύ συχνά γίνονται "στραβά μάτια", όταν τα ποσά είναι μικρά. Όμως τίποτα δεν είναι δεδομένο.

Η απόφαση των δύο λογαριασμών είναι αυτή που επίσημα ισχύει και αυτό θα πρέπει να το λάβουν σοβαρά υπόψη τα νοικοκυριά και τουλάχιστον ας μην αφήνουν να λήξουν δύο λογαριασμοί.

Να σημειωθεί ότι όλες οι Δημοτικές Επιχειρήσεις Ύδρευσης-Αποχέτευσης της Κρήτης που είχαν υπέρογκα χρέη προς τη ΔΕΗ είναι σήμερα "ενήμερες". Το ίδιο και οι Δήμοι, με εξαίρεση το Δήμο Βιάννου, που όμως ετοιμάζεται με συνολική εξόφληση. Πρόκειται για ρυθμίσεις 6, 8 και 12 μηνών.

Γύρω στον Απρίλιο, για παράδειγμα, η Περιφέρεια Κρήτης εξόφλησε τα χρέη που είχε στη ΔΕΗ από το 2016 μέχρι και τη στιγμή εκείνη.

"Ανάσα" το νυχτερινό

Υψηλόβαθμος παράγοντας της ΔΕΗ έλεγε στη "Νέα Κρήτη" χθες ότι «όποιος έχει πάνω από μια συνολική κατανάλωση 1.500 Κιλοβατώρων σε κάθε λογαριασμό του, τον συμφέρει να βάλει νυχτερινό ρεύμα. Διότι η νυχτερινή χρέωση, που συνήθως είναι από τις 11 τη νύχτα έως τις 7 το πρωί και κατά διαστήματα είναι και κάποιες ώρες της ημέρας, μεταφέρει ένα ποσοστό της κατανάλωσης τη νύχτα, άρα η τιμολόγηση της μέρας γίνεται με χαμηλότερη τιμή»...

Για να εφαρμοστεί το νυχτερινό ρεύμα, μπαίνει διαφορετικός μετρητής, που διαχωρίζει τι καταναλώνει ένα σπίτι τη νύχτα και τι καταναλώνει τη μέρα.

Αντικαθίσταται, δηλαδή, ο μετρητής που υπάρχει σήμερα, με έναν ηλεκτρονικό μετρητή, για να κάνει αυτό το διαχωρισμό. Εξάλλου, ως γνωστόν, πάντα ένα ποσοστό της κατανάλωσης σε ένα σπίτι είναι τη νύχτα, λόγω των φώτων που ανάβουν μόλις βραδιάσει. Άρα, λοιπόν, υποχρεωτικά ένα ποσοστό της κατανάλωσης πάει νύχτα.

«Μετατίθεται το πρόβλημα»

«Δυστυχώς, τα πράγματα δεν είναι καθόλου εύκολα. Όσοι έχουν μπει στη ρύθμιση, πληρώνουν. Αλλά έχουμε μεγάλες εταιρείες, μεταξύ των οποίων και ποδοσφαιρικές ομάδες, που χρωστάνε απίστευτα ποσά. Υπάρχει γνωστή ΠΑΕ στην Ελλάδα που χρωστάει στη ΔΕΗ 4 εκατομμύρια ευρώ», λέει χαρακτηριστικά στην εφημερίδα μας ο γενικός γραμματέας του ΕΚΗ και εκπρόσωπος των τεχνικών της ΔΕΗ Γιάννης Βρέντζος.

«Στο μεταξύ, δε γίνεται δουλειά με διακανονισμούς. Πρέπει να εξοφλούνται οι λογαριασμοί. Διότι, όταν κάνεις ένα διακανονισμό και πληρώνεις 100 ευρώ και σου έρχεται μετά το δίμηνο 600 και 700 ευρώ, πάλι πίσω θα είσαι και δε θα μπορείς να αντεπεξέλθεις και άρα θα σου κόψουν το ρεύμα. Και όταν θα σου το κόψουν, θα σου ζητάνε το 30% μετά για να σε επανασυνδέσουν»...

Ξεκαθάρισμα...: "Ψαλίδι" στα κοινωνικά τιμολόγια

Την ίδια ώρα, η διοίκηση της ΔΕΗ έχει σκοπό να προχωρήσει σε "ξεκαθάρισμα" των κοινωνικών τιμολογίων, βγάζοντας εκτός κοινωνικού τιμολογίου ένα μέρος καταναλωτών...

Όπως λέει στην εφημερίδα μας ο κ. Βρέντζος, «θα τα ψάξουν να δουν αν κάποιοι δικαιούχοι έχουν ακίνητα, έχουν περιουσιακά στοιχεία τέτοια που να μη δικαιολογούν την ένταξή τους στο κοινωνικό τιμολόγιο και θα τους πετάξουν εκτός! Θα μείνουν όσοι πρέπει να μείνουν. Διότι είναι πολλοί που δηλώνουν μηδενικά εισοδήματα, ενώ από πίσω τους έχουν περιουσιακά στοιχεία. Ήδη αυτό το ξεκαθάρισμα ετοιμάζεται και ίσως ξεκινήσει και μέσα στο χρόνο»...

Αμέσως η οικογένεια που θα αρχίσει να αδυνατεί να αντεπεξέλθει στο κόστος του ρεύματος θα πρέπει να επικοινωνήσει με το τηλέφωνο 11770 και να ζητήσει να ενταχθεί στο κοινωνικό τιμολόγιο. Ή μέσω διαδικτύου, στη σελίδα του ΔΕΔΔΗΕ. Αμέσως αποστέλλεται το αίτημά της στο υπουργείο Οικονομικών, και το υπουργείο εξετάζει τη φορολογική της δήλωση και ενεργοποιεί αμέσως ή απορρίπτει το αίτημα για ένταξη στο κοινωνικό τιμολόγιο.

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΡΕΘΥΜΝΟ

Νέα ευκαιρία για διακανονισμό σε χιλιάδες Κρητικούς

0
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ