ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
MENOY
ΡΕΘΥΜΝΟ

Στον «αέρα» δημόσια και ιδιωτικά έργα εξαιτίας πληθωρισμού και ενέργειας

0

Σε ένα φαύλο κύκλο αυξήσεων βρίσκεται ο κατασκευαστικός κλάδος, καθώς μετά την περσινή χρονιά που καταγράφηκαν αυξήσεις ρεκόρ στα υλικά, η εισβολή στην Ουκρανία επιδείνωσε την ήδη δύσκολη κατάσταση.

Την ώρα που οι αυξήσεις των υλικών είναι καθημερινό φαινόμενο και το κόστος στον τομέα των κατασκευών επιβαρύνεται και από τις μεγάλες αυξήσεις στα καύσιμα, φορείς του Ρεθύμνου βρίσκονται αντιμέτωποι με ισχυρούς κλυδωνισμούς από τις συνεχώς αυξανόμενες τιμές των οικοδομικών υλικών και εκφράζουν φόβους για παγωμένα ή ημιτελή έργα.

Για το πόσο τελικά οι ανατιμήσεις έχουν επηρεάσει τον τομέα της κατασκευής είτε αυτή είναι δημόσια, είτε είναι ιδιωτική, μίλησαν στον 9,80 fm και στο Σταύρο Ρακιντζή, η αντιπεριφερειάρχης Ρεθύμνου κ. Μαίρη Λιονή, ο αντιδήμαρχος Τεχνικών έργων του Δήμου Ρεθύμνου Άγγελος Μαλάς, ο αντιπρόεδρος του ΤΕΕ Ρεθύμνου και μέλους της ΚΕΑ ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία Θοδωρής Δουλουμπέκης, και ο Μηχανικός και Πρόεδρος του Συλλόγου Οικοπεδούχων Εκτός Σχεδίου Πόλεως Μανώλης Κρεβατσούλης.

 

ΜΑΙΡΗ ΛΙΟΝΗ: «Ανησυχούμε μη σταματήσει η εκτέλεση των έργων λόγω αυτής της κατάστασης»

Από την πλευρά της Περιφέρειας, η αντιπεριφερειάρχης Ρεθύμνου κ. Μαίρη Λιονή, αναφερόμενη στις συνεχόμενες αυξήσεις εξέφρασε την ανησυχία της για την πρόοδο των έργων, αφού όπως υπογράμμισε μεγάλο μέρος των εργολάβων δεν θα μπορέσουν ν’ αντέξουν τις ανατιμήσεις. «Πραγματικά όχι μόνο μας έχουν ανησυχήσει και εμάς πάρα πολύ, αλλά έχουν αρχίσει και φαίνονται σιγά-σιγά σε ότι αφορά στην πρόοδο των έργων. Ένα παράδειγμα θα σας δώσω: Το ασφαλτόμιγμα έχει πάρει τουλάχιστον 200% πάνω εντός του τελευταίου μήνα. Και ναι μεν θα υπάρξει μία αναθεώρηση σε ότι αφορά τις τιμές των πρώτων υλών, που χρησιμοποιούμε για τα δημόσια έργα και για την παροχή υπηρεσιών, όμως ήδη υπάρχει μεγάλη «μουρμούρα» από την πλευρά των εργολάβων, ότι η αναθεώρηση που υπολογίζεται - και ακούγεται ότι θα είναι της τάξης 15 με 20% δεν καλύπτει με τίποτα τις μεγάλες αυξήσεις και τις ζημιές που υφίστανται οι ίδιοι. Διότι, να μην ξεχνάμε ότι οι περισσότεροι τουλάχιστον παίρνουν τα έργα με αρκετά μεγάλες εκπτώσεις. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα, να μην μπορούν να αντέξουν πάρα πολλοί εργολάβοι στις ανατιμήσεις αυτές, των πρώτων υλών και του πετρελαίου. Πραγματικά, δεν ξέρουμε τι θα γίνει σε ότι αφορά στην πρόοδο των έργων».

Η κ. Λιονή αναφερόμενη στα υπό εκτέλεση δημόσια έργα, τόνισε: «Για τα υπό εκτέλεση έργα, τα πράγματα είναι οριακά και δυσκολεύουν πάρα πολύ. Αρκεί να σας πω ότι υπήρχε μία δυσχέρεια και «μουρμούρα» και τώρα στην τελευταία κακοκαιρία με τους εργολάβους που έχουμε συνάψει συμβάσεις, για να βγαίνουν τα μηχανήματα τους να καθαρίζουν τους δρόμους». Και εξήγησε: «Εμείς υπογράφουμε συμβόλαια κάθε Σεπτέμβρη, με ορισμένες τιμές ανά ώρα, τώρα υπήρξε πολύ μεγάλο ζήτημα και «μουρμούρα» σε ότι αφορά ειδικά την τελευταία κακοκαιρία που είχαμε. Οι άνθρωποι φέρνουν τα τιμολόγια τους και πληρώνονται μετά. Αρκετοί είχαν μεγάλη δυσκολία να πληρώσουν τα πετρέλαια τους. Υπάρχει συζήτηση αυτή τη στιγμή, μεταξύ των συλλόγων τους με και την πολιτεία για να γίνει αναθεώρηση των τιμών προς τα πάνω. Αυτό θα γίνει, το θέμα όμως είναι το πόσο, ώστε να τους καλύπτει. Εμείς σαν Περιφέρεια προετοιμαζόμαστε για αυτές τις αναθεωρήσεις».

Στη συνέχεια η κ. αντιπεριφερειάρχης ανέφερε την αναζήτηση οικονομικής βοήθειας από την πολιτεία. «Ασφαλώς θα ζητήσουμε και τη βοήθεια της πολιτείας οικονομικά. Αυτές οι τιμές αναθεώρησης θα διατρέξουν όλα τα έργα και η Περιφέρεια αυτή τη στιγμή έχει πάνω από 1.000 έργα τα οποία εκτελεί εντός Κρήτης. Μόνο το Ρέθυμνο εκτελεί έργα 118 εκατομμυρίων ευρώ. Υπάρχει φόβος αυτή τη στιγμή και δεν σας το κρύβω. Φοβόμαστε να μη σταματήσουν τα έργα οι εργολάβοι, προτιμώντας να χάσουν ακόμα και τις εγγυητικές παρά να συνεχίσουν ένα έργο ζημιογόνο γι’ αυτούς».

Στο ερώτημα, αν υπάρχουν καθυστερήσεις σε έργα που είναι σε εξέλιξη, η κ. Λιονή, απάντησε: «Βέβαια υπάρχουν. Υπάρχουν εργολάβοι που είναι πιο εύρωστοι, οικονομικά τουλάχιστον, από άλλους οι οποίοι συνεχίζουν και εκτελούν έργα ξέροντας ότι ένα ποσοστό χρημάτων θα χαθεί, αλλά θα ανακτηθεί, όταν γίνει η αναθεώρηση. Υπάρχει όμως και ένα αριθμός εργολάβων, καθόλου ευκαταφρόνητος σε επίπεδο περιφέρειας Κρήτης, οι οποίοι δεν μπορούν να εκτελέσουν τα έργα. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν έργα εδώ στο Ρέθυμνο που δεν έχουν ξεκινήσει καν. Μιλάμε για δημοπρατημένα έργα από καιρό, έργα της τάξης των 5 εκατομμυρίων ευρώ, τα οποία δεν έχουν ξεκινήσει. Αυτά αφορούν και το δρόμο του Αγίου Βασιλείου και τον Αμαριώτικο δρόμο και δύο μεγάλα έργα στους επαρχιακούς δρόμους του Μυλοποτάμου, τα οποία δεν έχουν ξεκινήσει λόγω της οικονομικής δυσκολίας». Και τόνισε: «Έργα που είναι σε εξέλιξη, φοβόμαστε ότι λόγω αυτής της κατάστασης μπορεί να σταματήσουν, λόγω αδυναμίας του εργολάβου». Για τα υπό δημοπράτηση έργα η κ. Λιονή ανέφερε: «Έχουμε έτοιμο προς δημοπράτηση ένα επίσης τεράστιο έργο. Είναι η αρχή του δρόμου του Αμαρίου, από το Ρέθυμνο μέχρι το φράγμα το οποίο είναι γύρω στα 15 με 16 εκατομμύρια με τις απαλλοτριώσεις μαζί. Αυτό μας απασχολεί πάρα πολύ».

 

ΑΓΓΕΛΟΣ ΜΑΛΑΣ: «Για πάρα πολλά έργα που έχουμε τα πράγματα είναι οριακά»

Ο αντιδήμαρχος Τεχνικών έργων του Δήμου Ρεθύμνου Άγγελος Μαλάς, απαντώντας σε ερώτημα για το πόσο έχει επηρεαστεί η κατασκευή από τις ανατιμήσεις, είπε: «Εμείς όσον αφορά τα έργα, έχουμε δύο βασικούς προβληματισμούς. Ο πρώτος έχει να κάνει με την υποστελέχωση. Ωστόσο, είμαστε στην ευχάριστη θέση να μην ανησυχούμε τόσο πολύ για τα οικονομικά γιατί έχουν εξασφαλιστεί χρηματοδοτήσεις με πόρους εκτός Δήμου. Το πρόβλημα που έχουμε είναι το πώς θα μελετηθούν και πώς θα γίνει η επίβλεψη των έργων. Αυτό είναι ένα τεράστιο ζήτημα». Και πρόσθεσε: «Τον τελευταίο μήνα έχουμε αρχίσει να ανησυχούμε γιατί ο τεχνικός κόσμος κινείται με μία κεκτημένη ταχύτητα -του προηγούμενου διαστήματος- δίνοντας προσφορές και προσπαθώντας να υλοποιήσει έργα. Στην πράξη το ξέρω και εγώ προσωπικά, επειδή ασχολούμαι καθημερινά με τιμές και προσφορές, ότι πολλές φορές, ειδικά στα δημόσια έργα με τις μεγάλες εκπτώσεις, τα έργα αυτά δεν βγαίνουν».

Ο κ. Μαλάς αναφέρθηκε και σε εργολάβους που εγκαταλείπουν τα έργα: «Σε μας δεν έχει συμβεί ακόμα, αλλά έχει συμβεί στην υπόλοιπη Ελλάδα, κάποιοι εργολάβοι προτιμούν να χάνουν τις εγγυητικές τους και αφήνουν τα έργα. Μπορεί να μη φαντάζει εύλογο για τη νόμιμη, λογική διαδικασία, αλλά φανταστείτε ότι οι προσφορές έχουν δοθεί πριν 8 - 9 μήνες, με τιμές αγοράς που ίσχυαν τότε, ενώ τώρα έχουν αυξηθεί 20 με 25%. Αυτό η αύξηση  για τον τεχνικό κόσμο είναι τεράστιο νούμερο, γιατί περνάει πολλές φορές και το κέρδος του εργολάβου». Κι εξήγησε: «Όταν ένας μέσος εργολάβος, βάζει τα χρήματα, το προσωπικό, την τεχνογνωσία και δουλεύει με ένα 20% κέρδος καταλαβαίνετε ότι μία αύξηση των προϊόντων της τάξης του 25% σημαίνει ότι θα εκτελέσει το έργο και θα χρειαστεί να βάλει λεφτά και από την τσέπη του».

Αναφερόμενος ο ίδιος σε έργα που είναι σε εξέλιξη, υπογράμμισε ότι: «Λόγω και της αύξησης των υλικών δημιουργούνται τεράστια προβλήματα. Εμείς προς το παρόν δεν έχουμε κάποιον εργολάβο που θέλει να αφήσει το έργο, καταλαβαίνουμε όμως, ότι για πάρα πολλά έργα που έχουμε, τα πράγματα είναι οριακά. Και πρόσθεσε: «Φοβάμαι όμως, ότι το επόμενο διάστημα, οι τιμές δεν θα επιστρέψουν στα προηγούμενα επίπεδα. Θα έχουμε δηλαδή, αν όλα πάνε καλά πιθανά μία μείωση, αλλά κάποιες αυξήσεις θα ενσωματωθούν στις τιμές».

Για τα υπό δημοπράτηση έργα ο κ. Μαλάς επεσήμανε μεταξύ άλλων: «Στα υπό δημοπράτηση έργα ο τεχνικός κόσμος θα πρέπει να δώσει μικρότερες προσφορές γιατί διαφορετικά τα έργα αυτά, δεν θα καταφέρουν να υλοποιηθούν».

Στη συνέχεια αφού ανέφερε ότι το πρόβλημα δεν αφορά μόνο τον τεχνικό κόσμο, είπε:  «Ο Δήμος Ρεθύμνου είχε κάνει ένα σχεδιασμό και ουσιαστικά έκανε και μία μόχλευση των επιχορηγήσεων, των χρημάτων που έπαιρνε, βάζοντας κάποια χρήματα από ίδιους πόρους τα οποία τα έπαιρνε πίσω από τις εκπτώσεις. Όλος αυτός ο σχεδιασμός είναι λίγο έωλος πλέον. Δηλαδή ένα έργο που έχει χρηματοδότηση της τάξεως του ενός εκατομμυρίου ξέραμε ότι θα έχει 30 με 40% έκπτωση και μπορούσαμε να το υλοποιήσουμε με χρήματα που δεν αφορούν άμεσα τους δημότες μας. Όμως, στην παρούσα φάση, όταν η έκπτωση του 40% έχει πάει στο 20% σημαίνει ότι ο δημότης μας θα πρέπει να βάλει 20% από πόρους του δήμου για να εκτελεστεί το έργο. Καταλαβαίνετε ότι αυτό μειώνει παραπάνω την οικονομική δυνατότητα του δήμου. Ωστόσο, έχουμε και μία μείωση των εισπράξεων τόσο από την πανδημία αλλά και λόγω της ακρίβειας. Όταν δηλαδή το πετρέλαιο έχει πάρει αύξηση 30% κι εμείς κάνουμε μισθώσεις μηχανημάτων που ουσιαστικά καταναλώνουν πετρέλαιο, οι τιμές δεν θα είναι ίδιες. Άρα και το παραγόμενο αποτέλεσμα δεν θα μπορέσει να είναι το ίδιο, εφόσον και τα οικονομικά μας στην καλύτερη περίπτωση είναι τα ίδια».

 

ΘΟΔΩΡΗΣ ΔΟΥΛΟΥΜΠΕΚΗΣ: «Δεν μπορούμε να κάνουμε κανένα προγραμματισμό»

Ο αντιπρόεδρος του ΤΕΕ Ρεθύμνου Θοδωρής Δουλουμπέκης, αναφέρει χαρακτηριστικά: «Θα σας δώσω δύο χαρακτηριστικές τιμές για να  δείτε τη διαφορά μέσα σε ένα χρόνο. Εταιρεία της πόλης μας, που το Μάρτιο του 2021 αγόραζε το τσιμέντο 100 ευρώ τον τόνο τώρα το αγοράζει 125 ευρώ. Κοιτώντας την προοδευτική εξέλιξη της τιμής αυτής, το Μάρτιο του 2021 είχε 100 ευρώ, τον Αύγουστο του 2021 είχε 104. Κι επειδή  δεν υπήρξε κανένα μετρό, φτάνουμε το Νοέμβρη του 2021 στα 124 και σήμερα 125 ευρώ. Πέρα όμως από το τσιμέντο το οποίο αφορά νέες οικοδομές, μπορούμε να πάμε και στο κομμάτι των ανακαινίσεων και να δούμε το αλουμίνιο. Πέρυσι τέτοια εποχή το λευκό αλουμίνιο είχε 5 ευρώ το κιλό και σήμερα έχει φτάσει τα 7,5 ευρώ. Εδώ μιλάμε για 50% αύξηση».

Ο κ. Δουλουμπέκης αφού στη συνέχεια επεσήμανε ότι οι τιμές αυτές αφορούν το Ρέθυμνο με τα μεταφορικά, πρόσθεσε: «Ως μηχανικός, μιλώντας εμπειρικά νομίζω ότι έχουν παγιώσει το κόστος της νέας κατασκευής στα πάνω από 1.500 ευρώ το τετραγωνικό. Ξέρουμε όλοι, ότι με μία καλή προσέγγιση θα μπορούσαμε να κατασκευάσουμε με 1.100 ή και 1.200 ευρώ το τετραγωνικό πριν από ένα με ενάμιση χρόνο. Τώρα κανείς μηχανικός θεωρώ, δεν μπορεί να εγγυηθεί ότι θα μπορέσει να παραδώσει ένα άρτιο και ασφαλές έργο με αυτές τις τιμές».

Ο αντιπρόεδρος του ΤΕΕ Ρεθύμνου, έδωσε ακόμα ένα παράδειγμα:  «Στέλνει μία προσφορά για παράδειγμα ο τζαμάς ή ο αλουμινάς που λέει ότι αυτές οι τιμές ισχύουν για 15 μέρες. Τώρα στέλνουν προσφορά που είναι για την ημέρα. Αυτό για μας, είναι κάτι πρωτόγνωρο. Εγώ είμαι 15 χρόνια στη δουλειά και δεν έχω ξαναδεί κάτι τέτοιο. Με αυτό τον τρόπο δεν μπορείς να κάνεις προγραμματισμό».

Στη συνέχεια ο ίδιος αναφέρθηκε στους χρόνους παράδοσης: « Ένα δεύτερο και πολύ σημαντικό ζήτημα είναι οι χρόνοι παράδοσης. Δεν είναι μόνο πόσο θα πληρώσεις, αλλά και πότε θα παραλάβεις. Για το αλουμίνιο για παράδειγμα, μία και το αναφέραμε νωρίτερα, να σας πω ότι κανείς δεν δίνει αυτή τη στιγμή βαμμένο αλουμίνιο σε λιγότερο από τρεις μήνες ή και τέσσερις. Δεν γίνονται μεταφορές. Επίσης τα πλακάκια από την Ισπανία ερχόντουσαν σε 20 μέρες στο Ρέθυμνο και τώρα μιλάμε για 45 μέρες και αν φτάσουν στην ώρα τους. Οι χρόνοι παράδοσης και οι τιμές είναι απαγορευτικές για να μπορέσει κάποιος να δώσει μία ασφαλή προσφορά. Το μόνο που μπορούμε να κάνουμε αυτή τη στιγμή είναι να πούμε ότι ξεκινάμε με τη σύμφωνη γνώμη του πελάτη μας, του συνεργάτη μας, του συνεταίρου μας και βλέπουμε. Δεν μπορούμε να κάνουμε κανένα προγραμματισμό».

«Αυτή τη στιγμή υπάρχουν τριών κατηγοριών έργα. Είναι έργα που έχουν αναλάβει οι μηχανικοί - κατασκευαστές να εκτελέσουν με κλειστές τιμές συμβόλαια, πριν από έξι μήνες ένα χρόνο ή και δύο χρόνια, τα οποία είναι σε εξέλιξη και μπορώ να σας πω ότι θα «τινάξουν τα γραφεία στον αέρα». Η δεύτερη κατηγορία έργων, είναι έργα που θέλουμε να ξεκινήσουμε το επόμενο διάστημα τα οποία τα παγώνουμε και η τρίτη κατηγορία έργων είναι αυτά που έχουν ξεκινήσει, είναι στην αρχή και σε μία σχετική διαπραγμάτευση τα οποία αναβάλλονται».

«Πιστεύω ότι θα αναπροσαρμοστούν κάποια στιγμή οι τιμές, διότι δεν γίνεται ένας μηχανικός που έχει μία προσδοκία κέρδους να απορροφήσει αυξήσεις που δεν απορροφούν οι εταιρείες. Η μεγαλύτερη εταιρεία στα τσιμέντα στην Ευρώπη είναι μία βελγική εταιρεία η οποία δήλωσε ότι δεν είναι διατεθειμένη να κάνει καμία έκπτωση στο περιθώριο κέρδους της και θα μετακυλήσει όλο το κόστος της αύξησης της ενέργειας στην πρώτη ύλη, στο τσιμέντο. Μιλάμε για το μεγαλύτερο προμηθευτή τσιμέντου στην Ευρώπη και είναι κάτι που έρχεται στο Ρέθυμνο σιγά-σιγά».

Για το τι θα μπορούσε να γίνει ο κ. Δουλουμπέκης είπε: «Θεωρώ ότι θα μπορούσε να γίνει έλεγχος της αγοράς ώστε να περιοριστεί η αισχροκέρδεια που πιθανά να υπάρχει. Να μπει ένα φρένο στο ενεργειακό κόστος, να μειωθεί ο ειδικός φόρος κατανάλωσης, να παρθούν μέτρα, να μπουν πλαφόν σε ενεργειακά κόστη κ.α».

 

ΜΑΝΩΛΗΣ ΚΡΕΒΑΤΣΟΥΛΗΣ: «Πραγματικός βομβαρδισμός ανατιμήσεων στα οικοδομικά υλικά»

Ο Μηχανικός και πρόεδρος του Συλλόγου Οικοπεδούχων εκτός σχεδίου πόλεως Μανώλης Κρεβατσούλης, σημειώνει ότι: «Τον τελευταίο καιρό, έχει γίνει ένας πραγματικός βομβαρδισμός ανατιμήσεων στα οικοδομικά υλικά. Αυτό ξεκίνησε περίπου πριν από ένα χρόνο όταν άρχισαν να επιβάλλονται οι μεγάλοι δασμοί στις μεταφορές και ιδιαίτερα στα κοντέινερ που έρχονται από το εξωτερικό», είπε. Και πρόσθεσε: «Αυτή η κατάσταση δεν οφείλεται μόνο στον πόλεμο και την αύξηση της ενέργειας, αλλά οφείλεται στις μεγάλες αυξήσεις στις μεταφορές και ιδιαίτερα στα κοντέινερ».

Ο ίδιος στη συνέχεια αναφέρθηκε και σε άλλες αιτίες: «Μεγάλη αιτία των ανατιμήσεων, είναι και οι αυξήσεις στην ενέργεια. Υπάρχουν πάρα πολλά προϊόντα που για να κατασκευαστούν χρειάζονται υψηλές θερμοκρασίες, όπως είναι για παράδειγμα ο χάλυβας και το τσιμέντο. Ενώ λοιπόν η τιμή του σιδήρου που είναι ένα προϊόν του χαλυβουργείου πέρυσι ήταν 550 ευρώ ο τόνος, σήμερα ανέβηκε στα 1.150, δηλαδή κάτι παραπάνω από το διπλάσιο. Μεγάλες αυξήσεις έχουμε δει και στα ξύλα που είναι της τάξης του 50%. Αυξήσεις έχουμε και στο χαλκό που φτάνει περίπου το 70 και 80%».

Ο κ. Κρεβατσούλης μίλησε στη συνέχεια και για την κρίση που έχει περάσει η οικοδομή: «Η οικοδομή είχε περάσει 10 με 11 χρόνια κρίση. Το 2020 ενώ ξεκινήσαμε με πολύ καλές προδιαγραφές και με την ανάγκη του κόσμου να οικοδομήσει, διότι υπάρχουν μεγάλες ελλείψεις στην κατοικία, ενώ ταυτόχρονα ξεκινούν και χτίζονται πολλά ξενοδοχεία, το κλίμα αυτό πάγωσε πάρα πολύ γρήγορα γιατί ένα χρόνο μετά, ήρθαν οι αυξήσεις των μεταφορικών και αμέσως μετά η αύξηση στην ενέργεια. Αποτέλεσμα ήταν να βγει ένα πρόσθετο κόστος στην κατασκευή της τάξης του 35 έως 40% και να σταματήσουν πάρα πολλές οικοδομές».

Στη συνέχεια ο ίδιος, υπογράμμισε: «Αυτή η αύξηση επηρεάζει, όχι μόνο κάθε ιδιώτη που θέλει να χτίσει μία οικοδομή, αλλά και την οργανωμένη δόμηση. Δηλαδή, την πολυκατοικία και κατ’ επέκταση την αγορά διαμερίσματος. Επίσης, επηρεάζει ακόμα και τις τιμές των ενοικίων στα νεόδμητα κτίρια. Στο Ρέθυμνο αυτά που χτίζονται σήμερα είναι περισσότερο προγράμματα ΕΣΠΑ. Δηλαδή, οι οικοδομές που έχουν επιδοτηθεί από το ΕΣΠΑ και είναι υποχρεωμένες να τελειώσουν τέλος 2022. Άρα, αν εξαιρέσουμε 1-2 ξενοδοχειακές μονάδες, οι οποίες πιθανότατα να είναι και αυτές επιδοτούμενες σε κάποια άλλα προγράμματα αναπτυξιακών νόμων και τις κατασκευές οι οποίες είναι οι ενοικιαζόμενες βίλες, που κατά κανόνα επιδοτούνται μέσω των προγραμμάτων ΕΣΠΑ, οι άλλες οικοδομές οι οποίες κατασκευάζονται είναι ελάχιστες, μετρημένες στα δάχτυλα του ενός χεριού».

Αναφερόμενος σε έργα που ξεκίνησαν κι έμειναν πίσω είπε μεταξύ άλλων: «Είναι η πρώτη φορά που βλέπουμε πολλές εκσκαφές που ξεκίνησαν κι έμειναν εκεί. Προσωπικά γνωρίζω 5 με 6  εκσκαφές οι οποίες ξεκίνησαν πριν από έξι - οκτώ μήνες και έμειναν σε αυτό το στάδιο λόγω της ακρίβειας. Ο καθένας από μας δεν μπορεί να κατανοήσει ότι έχουμε διπλασιασμό στην τιμή του χάλυβα, στην τιμή του σιδήρου και αρνείται να πληρώσει τα διπλάσια χρήματα από ότι πλήρωνε πριν από ένα χρόνο. Αυτοί οι οποίοι δεν έχουν ξεκινήσει, τα πηγαίνουν όλα προς τα πίσω και περιμένουν να περάσει αυτή η κρίση και να έρθουν ξανά οι γνωστές τιμές της αγοράς. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα τα 120 επαγγέλματα της οικοδομής να έχουν επηρεαστεί. Έχουμε μειώση του τζίρου όλων των ανθρώπων που ασχολούνται με τα επαγγέλματα της οικοδομής».

Κλείνοντας, ο κ. Κρεβατσούλης ανέφερε: «Περιμένουμε τη λήξη του πολέμου ώστε να επανέλθουμε όλοι στη γνωστή μας καθημερινότητα την οποία είχαμε πριν από ένα χρόνο. Τώρα που κυριολεκτικά έχουν παγώσει τα πάντα, ευχόμαστε να έχουμε ένα καλό τουριστικό ρεύμα, για να μπορέσει η οικονομία του τόπου να λειτουργήσει καλύτερα».

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ