ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
MENOY
ΡΕΘΥΜΝΟ

Η νέα χάραξη του ΒΟΑΚ σε χάρτες

0

Εν αναμονή των εξαγγελιών του πρωθυπουργού για τον Βόρειο Οδικό Άξονα της Κρήτης, βρίσκεται όλο το νησί, καθώς ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχει προγραμματιστεί σήμερα Σάββατο να βρεθεί στα Χανιά όπου θα παρουσιαστεί η νέα χάραξη σε ειδική εκδήλωση. Την ίδια ώρα και καθώς οι χάρτες του ΒΟΑΚ έχουν αποσταλεί εδώ και μέρες στα τμήματα του ΤΕΕ της Κρήτης, οι ενδιαφερόμενοι είχαν την ευκαιρία να πάρουν μια «πρώτη γεύση» από το σχεδιασμό του νέου σύγχρονου αυτοκινητόδρομου και να διατυπώσουν τους προβληματισμούς και τις αντιρρήσεις τους. Μάλιστα όπως έγινε γνωστό, σίγουρη θεωρείται και η για πρώτη φορά λειτουργία διοδίων στο νησί.    

Για τη νέα χάραξη του ΒΟΑΚ έτσι όπως εμφανίζεται στους χάρτες μίλησε στην εφημερίδα μας ο εκπρόσωπος της Ν.Ε. Ρεθύμνου του ΤΕΕ κ. Στρατής Ψυχαράκης, υπογραμμίζοντας ότι, έχουν τους χάρτες, αλλά δεν έχουν στα χέρια τους την αιτιολογική έκθεση στην οποία εξηγείται το γιατί επιλέχθηκε αυτή η χάραξη, πράγμα που είναι σημαντικό προκειμένου να διαμορφώσουν άποψη. «Μας έστειλαν τους χάρτες και μας είπαν ότι αυτά τα σχέδια είναι αυτά που έχουν σταλεί για περιβαλλοντικές εγκρίσεις, αλλά όταν δεν υπάρχει το κείμενο της περιβαλλοντικής μελέτης δεν μπορούμε να πούμε κάτι παραπάνω», είπε ο κ. Ψυχαράκης και πρόσθεσε: «Από ότι πληροφορούμαι όλα αυτά θα κυκλοφορήσουν μετά την επίσκεψη του πρωθυπουργού στα Χανιά. Ωστόσο μπορώ να σας περιγράψω το σχέδια που οριοθετούν το νέο ΒΟΑΚ. Ξεκινάει από το κομμάτι της Επισκοπής έρχεται λίγο νοτιότερα του υφιστάμενου ΒΟΑΚ, στη συνέχεια περνάει νότια του Γερανίου δηλαδή πίσω από το χωριό, περίπου 100 μέτρα από το όριο και ξαναβρίσκει τον υφιστάμενο στη γέφυρα της Ζουρίδας, εκεί που είναι τα αυτοκίνητα του Δράκου. Από εκεί συνεχίζεται ο υφιστάμενος μέχρι το νέο κόμβο του Αμαρίου. Το κομμάτι από τον κόμβο Αμαρίου αφήνει πάλι νοτιότερα την υφιστάμενη χάραξη, περνάει βόρεια του Άδελε, εκεί υπάρχει σήραγγα, και συνεχίζει και βρίσκει ξανά τον υφιστάμενο στη Σκαλέτα».

Σε ερώτημα που αφορούσε τις αντιρρήσεις των κατοίκων που έχουν ήδη διατυπωθεί, ανέφερε ότι: «Μπορώ να καταλάβω τους ανθρώπους που αγωνιούν καθώς έχουν περιουσίες εκεί και που ενδεχομένως να ζημιώνονται από τη Νέα χάραξη του ΒΟΑΚ. Περιμένουμε όλοι το γιατί. Αυτό χρειάζεται μία αιτιολογική έκθεση του υπουργείου που θα εξηγεί το γιατί επιλέχθηκε αυτή η χάραξη» είπε, υπογραμμίζοντας συγχρόνως ότι σε γενικές γραμμές ο κόσμος βλέπει θετικά το νέο ΒΟΑΚ, αφού θα μειωθούν τα ατυχήματα, χωρίς να εξετάζει από πού θα περάσει».

Ο κ. Ψυχαράκης απαντώντας σε σχετικό ερώτημα είπε: «Επειδή είναι προμελέτη και θα πάει το έργο με σύμβαση παραχώρησης, δηλαδή μελέτη και κατασκευή, θα γίνει και μία διαβούλευση και ο μελετητής θα έχει τη δυνατότητα να κάνει κάποιες αλλαγές. Δεν μπορώ να ξέρω αν είναι μικρές ή μεγάλες, αλλά αυτή τη δυνατότητα θα υπάρχει».  Ωστόσο όπως επεσήμανε «δυστυχώς δεν μπορούμε να δώσουμε κάποια απάντηση σε όσους ανησυχούν καθώς δεν γνωρίζουμε αν αυτή η χάραξη είναι η τελική και όπως είπα και πριν δεν έχουμε την αιτιολογική έκθεση».

Δ. Σερλής: «Σε συνεννόηση με τον νομικό μας σύμβουλο θα ετοιμαστούμε για το ΣτΕ»

Ο πρόεδρος της κοινότητας Χαμαλευρίου  Δημήτρης Σερλής ο οποίος εκπροσωπεί και τις γειτονικές κοινότητες στο θέμα της χάραξης του νέου ΒΟΑΚ, σε δηλώσεις του στους δημοσιογράφους Σταύρο Ρακινζή και Δημήτρη Κορωνάκη στο Ραδιοφωνικό Σταθμό 9,80 fm χαρακτήρισε «αδικημένο το Ρέθυμνο τόσο από την προηγούμενη χάραξη, όσο και από αυτήν», τονίζοντας: «Η περιοχή από Πλατανιά μέχρι Λατζιμά, η οποία είναι από τις ωραιότερες περιοχές, με 14 χιλιόμετρα αμμώδους παραλίας καταστρέφεται παραγωγικά, οικονομικά, τουριστικά. Σε μας μπαίνει ταφόπλακα, αφού θα είναι μία τεράστια πίστα καρτ. Μπορεί η χάραξη να πηγαίνει νοτιότερα όμως υποβαθμίζει όλο το βόρειο παραλιακό μέτωπο» και πρόσθεσε: «Η νέα χάραξη για την περιοχή μας ξεκινάει μετά τον κόμβο Αμαρίου που σταματούν οι τέσσερις λωρίδες κυκλοφορίας. Από εκεί ανεβαίνει ευθεία πάνω περνάει Πλατανιά, Τσεσμέ και φτάνει μέχρι το Λατζιμά. Αυτό που επίσης προκύπτει είναι ότι χωρίζεται το Ρέθυμνο στα δύο όπως ήταν το 1990 που σταματούσε ο ΒΟΑΚ στο στρατόπεδο, πριν φτιαχτούν οι κοιλαδογέφυρες. Δηλαδή δημιουργείται τεράστιο κυκλοφοριακό πρόβλημα με όλους τους κινούμενους από ανατολικά, διότι για όλους εμάς, ακυρώνονται οι κόμβοι Αμαρίου, Σπηλίου, Ατσιποπούλου, εκτός και αν κάποιος θέλει να μπει στο νέο ΒΟΑΚ και να πληρώσει διόδια».

Ο κ. Σερλής στη συνεχεία τονίζει ότι δεν υπάρχει η δυνατότητα χρήσης εναλλακτικού δρομολογίου: «Δημιουργείται τεράστιο πρόβλημα και μεταξύ των βόρειων τουριστικών περιοχών. Δηλαδή για να πάει κάποιος από το Πάνορμο στη Σκαλέτα ή στο Σταυρωμένο θα πρέπει να χρησιμοποιήσει τη νέα χάραξη του ΒΟΑΚ με διόδια. Δεν δίνεται η δυνατότητα να χρησιμοποιηθεί εναλλακτικό δρομολόγιο. Στην περιοχή μας είναι δύο σήραγγες 720m και ο νέος δρόμος παίρνει αυλές και μάλιστα σε κάποια ενοικιαζόμενα δωμάτια τους παίρνει την πισίνα. Βελτιώθηκε κάπως η προηγούμενη χάραξη ώστε να μην παίρνει κτίσματα».

Αναφερόμενος στη δική τους πρόταση είπε: «Η δική μας η πρόταση είναι να πάει ακόμα πιο νότια. Νοτιότερα θα μπορούσαν να έχουν ωφεληθεί και οι οικισμοί της ενδοχώρας, καθώς θα υπήρχαν ευκαιρίες αξιοποίησης και συνθήκες καλής προσβασιμότητας. Μάλιστα, θα μπορούσε ο υφιστάμενος να εξυπηρετεί ως δημοτική οδός.

Απαντώντας σε ερώτημα που αφορούσε στο πόσο νοτιότερα προτείνουν, ο κύριος Σερλής απάντησε. Εμείς, αυτό το υπολογίζουμε, στην περιοχή των Έρφων και βόρεια από τα Αγγελιανά. Έχουμε βγάλει και αποστάσεις που είναι 24 χλμ. ενώ αυτό στη νέα χάραξη είναι 27.

Για το κόστος των απαλλοτριώσεων είπε «Στην περιοχή μας το έχουμε υπολογίσει και είναι γύρω στα 500 εκατομμύρια διότι όλες αυτές οι περιοχές είναι οικοδομήσιμες και κοντά στην παραλία. Νοτιότερα δεν θα υπήρχε το ίδιο κόστος.

Ο κ. Σερλής επίσης επεσήμανε : «Η νομαρχιακή επιτροπή του ΣΥΡΙΖΑ έχει συγκροτήσει ομάδα εργασίας που θα ασχοληθεί με τη χάραξη και τα περιβαλλοντικά, αναπτυξιακά και πολεοδομικά θέματα που θα πρέπει να τη συνοδεύουν. Θα προκαλέσει μία σειρά από συζητήσεις με θεσμικούς, κατοίκους και επιστημονικούς φορείς, ενώ συγχρόνως περιμένουμε να πάρει θέση  και το Τεχνικό Επιμελητήριο το δικό μας.

Κλείνοντας ο ίδιος ξεκαθάρισε ότι δεν θέλουν να εκφραστούν αρνητικά για το ΒΟΑΚ: «Θέλουμε να πάρουμε κάποια θέση, ώστε να βελτιωθεί η χάραξη καθώς γνωρίζουμε ότι αυτή είναι πλέον η οριστική. Εμείς σκοπεύουμε να ενημερώσουμε τον κόσμο για τις λεπτομέρειες και σε συνεννόηση με τον νομικό μας σύμβουλο θα ετοιμαστούμε για το Συμβούλιο της Επικρατείας, διότι δεν έχουμε δικαίωμα να αφήσουμε να καταστραφεί η περιοχή μας».

 

Οι χάρτες του ΒΟΑΚ με την νέα χάραξη:

 

 

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ