ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
MENOY
ΡΕΘΥΜΝΟ

Στην τελική ευθεία για τον ΒΟΑΚ

0

  • Τον Νοέμβριο ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα έργα και τα χρονοδιαγράμματα
  • Άμεσα προς δημοπράτηση παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας 40 εκατομμυρίων ευρώ

ΤΟΥ ΜΑΝΟΥΣΟΥ ΚΛΑΔΟΥ

Το επόμενο μήνα αναμένεται να δοθεί το πλήρες χρονοδιάγραμμα μελετών και έργων για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης ενώ παράλληλα θα ανακοινωθούν έργα άμεσης παρέμβασης οδικής ασφάλειας του ίδιου δρόμου προϋπολογισμού 40 εκατομμυρίων ευρώ. Αυτά δήλωσε μιλώντας στην εφημερίδα μας για το πολυσυζητημένο ζήτημα του ΒΟΑΚ ο Υφυπουργός Μεταφορών κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης.

Χαρακτηρίζοντας το ζήτημα του ΒΟΑΚ πρώτη προτεραιότητα στον σχεδιασμό της κυβέρνησης για την Κρήτη, ο κ. Κεφαλογιάννης, τόνισε, πως τον Νοέμβριο, κατά την προγραμματισμένη επίσκεψη της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών στην Κρήτη, με επικεφαλής τον Υπουργό κ. Καραμανλή, θα ξεκαθαρίσει πλήρως το τοπίο για το μείζον αυτό ζήτημα, το οποίο ταλανίζει την τοπική κοινωνία του νησιού εδώ και πολλά και χρόνια.

Στην εφημερίδα μας, δήλωσε χαρακτηριστικά, ότι «Είναι πρώτη πολιτική προτεραιότητα και δική μου αλλά συνολικά της Κυβέρνησης και του Πρωθυπουργού το ζήτημα της οδικής ασφάλειας στην Κρήτη και η κατασκευή του ΒΟΑΚ. Για αυτό προχωρούμε σε άμεσες παρεμβάσεις επί τους υφιστάμενου δρόμου και επιταχύνουμε τις διαδικασίες ώστε να μελετηθεί, να κατασκευαστεί και να παραδοθεί στην Κρήτη ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος στο κατά το δυνατό πιο σύντομο χρονικό διάστημα και με τον πιο οικονομικό τρόπο για τον προϋπολογισμό του κράτους.  Το πλήρες χρονοδιάγραμμα, θεωρώ, πως θα είμαστε έτοιμοι να το παρουσιάσουμε τον Νοέμβριο.»

ΤΑ ΑΜΕΣΑ ΕΡΓΑ

Σε έργα οδικής ασφάλειας τμημάτων του ΒΟΑΚ προχωρά τους αμέσως επόμενους μήνες το αρμόδιο υπουργείο δημοπρατώντας μάλιστα τα τρία πρώτα, προϋπολογισμού 40 εκατομμυρίων ευρώ.

Σύμφωνα με τον κ. Κεφαλογιάννη εντός του Νοεμβρίου αναμένεται να παραδοθεί η μελέτη για το έργο οδικής ασφάλειας του τμήματος Πετρές – Γεωργιούπολης. Η Ά΄ φάση του έργου, που προγραμματίζεται να δημοπρατηθεί στις αρχές του 2020 προβλέπει να κατασκευαστούν πέντε τρισκελείς ισόπεδοι κόμβοι καθώς και έργα βελτίωσης τριών υφισταμένων. Προβλέπεται, επίσης, να διαμορφωθούν 15 ασφαλείς θέσεις εξόδου – εισόδου επί του ΒΟΑΚ με παράλληλη σφράγιση παράνομων προσβάσεων, που σήμερα λειτουργούν στο ίδιο τμήμα. Ακόμα, θα κατασκευαστούν 18 στάσεις λεωφορείων και στις δύο κατευθύνσεις, θα γίνει αναδιαμόρφωση δύο χώρων στάθμευσης και θα τοποθετηθούν νέα στηθαία ασφαλείας, νέα σήμανση αλλά και 11 διαβάσεις πεζών εκ των οποίων 3 υπόγειες και οι λοιπές με αερογέφυρες. Το έργο αυτό είναι προϋπολογισμού 10 εκατομμυρίων ευρώ και η μελέτη έχει γίνει από τον ΟΑΚ. Θα ακολουθήσει, ωστόσο, και η Β’ φάση του έργου στο ίδιο οδικό τμήμα με πέντε εκατομμύρια ευρώ, που περιλαμβάνει υποστηρικτικές παρεμβάσεις. Ωστόσο η μελέτη δεν έχει παραδοθεί ακόμα από τον ΟΑΚ, οπότε, δεν έχει ακόμα προσδιοριστεί ο ακριβής χρόνος δημοπρασίας.

Αντίστοιχες εργασίες με την Ά φάση του τμήματος Πετρές – Γεωργιούπολης, περιλαμβάνονται και για το τμήμα Φόδελε – Λινοπεράματα, που επίσης είναι προϋπολογισμού 10 εκατομμυρίων ευρώ και θα δημοπρατηθεί στις αρχές του επόμενου χρόνου. Ειδικό έργο οδικής ασφάλειας μελετάται επίσης και για το τμήμα  Αγία Πελαγία – Αχλάδα, λεπτομέρειες για το οποίο θα δοθούν με την ολοκλήρωση της μελέτης.

Τέλος, άμεσα ξεκινούν τα έργα αποκατάστασης ζημιών στον ΒΟΑΚ από την θεομηνία του περασμένου χειμώνα, με το χρονοδιάγραμμα, να προβλέπει την ολοκλήρωση τους έως την επόμενη Άνοιξη. Παρεμβάσεις ύψους 15 εκατομμυρίων ευρώ θα γίνουν στα τμήματα από Άπτερα προς Αγία Μαρίνα – Σταλός στα Χανιά, στο τμήμα Σίσες – Φόδελε, στο τμήμα Κακό Όρος – Σταυρωμένος Ηρκλείου και στο Βραχάσι Λασιθίου.

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ