Προβληματική η εταιρία και όχι η ακτοπλοϊκή γραμμή
Ακόμα και στις συνθήκες του π. καλοκαιριού κέρδιζε 130 ευρώ ανά δρομολόγιο
Το ζήτημα το οποίο πρέπει να ξεκαθαριστεί αυτή τη στιγμή είναι πως άλλο πράγμα είναι η βιωσιμότητα της ακτοπλοϊκής γραμμής και άλλο η βιωσιμότητα της εταιρίας, στη συγκεκριμένη περίπτωση αυτή της Cretan Lines.
Η βιωσιμότητα οποιασδήποτε ακτοπλοϊκής γραμμής εξαρτάται αποκλειστικά και μόνο από τον αριθμό των δρομολογίων που πραγματοποιούν κάθε έτος τα πλοία της εταιρίας και από τον αριθμό των επιβατών και των οχημάτων που μεταφέρει κάθε ένα δρομολόγιο. Και οι τέσσερις ακτοπλοϊκές γραμμές της Κρήτης είναι βιώσιμες και χρυσοφόρες.
Το θέμα είναι πως η εταιρία είναι προβληματική, κάτι που τη φέρνει σε θέση να μην είναι βιώσιμη. Η Cretan Lines μπορεί να έχει «τρύπια» ταμεία, αλλά αυτό δεν έχει σχέση με τη βιωσιμότητα της γραμμής. Το πρόβλημα υπάρχει στη διοίκηση της εταιρίας. Αν υπήρχαν τα σωστά άτομα στις σωστές θέσεις, τότε τα πράγματα θα ήταν καλύτερα. Η διοίκηση χρειάζεται άτομα τα οποία να είναι πρόθυμα να εργαστούν για ένα καλύτερο μέλλον της εταιρίας, να είναι οργανωμένα και να κάνουν σωστό προγραμματισμό. Τα διοικητικά μέλη θα πρέπει να έχουν διαπαιδαγωγηθεί με τέτοιον τρόπο ώστε να γνωρίζουν τη λογική του ελεύθερου ανταγωνισμού και της ελεύθερης αγοράς και να μην αποσκοπούν σε πολιτικά συμφέροντα.
Βέβαια, θα πρέπει να έχουμε υπόψη ότι σε καιρούς οικονομικής κρίσης προβλήματα υπάρχουν σε όλους τους τομείς και όχι μόνο στη συγκεκριμένη εταιρία, αλλά ότι υπάρχει πρόβλημα στη διοίκηση της Cretan Lines είναι σίγουρο.
Η διοίκηση της Cretan Lines έστειλε στον ορκωτό λογιστή κ. Σταύρο Σαλούστρο τα αποτελέσματα από την εκμετάλλευση του πλοίου για τα 72 δρομολόγια, τα οποία και είναι τα εξής:
«Η κοστολογική ανάλυση της περιόδου των τριών μηνών (Ιουλίου - Αυγούστου - Σεπτεμβρίου) προσδιορίζει ένα αποτέλεσμα εκμετάλλευσης θετικό €130 ανά δρομολόγιο.
Αναλυτικότερα για τα 72 δρομολόγια:
Αμοιβή Εργασίας €485.000/72 = € 6.736 ανά δρομολόγιο
Καύσιμα €997.000/72 = €13.847 ανά δρομολόγιο
Γενικά Έξοδα πλοίου €92.000/72 = €1.277 ανά δρομολόγιο
Σύνολο €1.574.000/72 = €21.860 ανά δρομολόγιο
Εισπράξεις από τα 72 δρομολόγια : €1.958.000
Μείον κρατήσεις υπέρ τρίτων : €370.000
Σύνολο Καθαρών εισπράξεων : €1.583.000
Καθαρές εισπράξεις για κάθε δρομολόγιο €21.990
Αποτέλεσμα εκμετάλλευσης θετικό : € 130 ανά δρομολόγιο»

