ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
MENOY
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Bγαίνει η μάσκα, αυξάνονται οι πωλήσεις καλλυντικών

0

Προτιμήσεις για προϊόντα που «απαγόρευε» η χρήση της προστατευτικής μάσκας, όπως το μέικ απ και γενικώς το μακιγιάζ, δείχνουν το τελευταίο διάστημα οι Ελληνες καταναλωτές, οι οποίοι όμως λόγω της μείωσης του διαθέσιμου εισοδήματός τους έχουν αρχίσει να περικόπτουν τις δαπάνες σε προϊόντα που δεν αποτελούν είδη ανάγκης, ανάμεσα σε αυτά και τα καλλυντικά, κυρίως τα επώνυμα και πιο ακριβά. Από την άλλη, οι άνδρες καταναλωτές έχουν αρχίσει να ενδιαφέρονται περισσότερο για την περιποίησή τους, καθώς στοιχεία δείχνουν πως η κατηγορία ανδρικών προϊόντων περιποίησης αναπτύσσεται δυναμικά.

Οπως αναφέρουν παράγοντες του κλάδου που διατηρούν επιφυλάξεις για το κατά πόσον ο τζίρος των επιχειρήσεών τους θα επανέλθει στα επίπεδα του 2019, μετά τα lockdowns οι προθέσεις των καταναλωτών για δαπάνες ήταν στην εστίαση, στη διασκέδαση και στις διακοπές και δευτερευόντως στην κατανάλωση καλλυντικών. «Ο κλάδος μας απευθύνεται στο έξτρα εισόδημα του καταναλωτή», δηλώνουν χαρακτηριστικά. Σύμφωνα με εκτιμήσεις του ΠΣΒΑΚ, ο κλάδος των καλλυντικών αναμένεται φέτος να καταγράψει αύξηση πωλήσεων (σε αξία) κατά 4,5%, η οποία θα προέλθει κυρίως από τον κλάδο της ευρείας διανομής (σούπερ μάρκετ) στην οποία αντιστοιχεί το 31% της αγοράς, από τα φαρμακεία (21%) αλλά και από τον κλάδο της επιλεκτικής διανομής, ο οποίος αντιπροσωπεύει το 16% της αγοράς. Επεται το ηλεκτρονικό εμπόριο (15%) αλλά και οι πωλήσεις μέσω του καναλιού των κομμωτηρίων, που αντιστοιχούν στο 9% της αγοράς.

Βάσει στοιχείων του 2021, η κατηγορία της περιποίησης προσώπου βρέθηκε ψηλά στις προτιμήσεις των καταναλωτών, με τον τζίρο της συγκεκριμένης κατηγορίας σε τιμές χονδρικής να ανέρχεται στα 177,24 εκατ. ευρώ. Ακολουθεί η κατηγορία της περιποίησης μαλλιών (171 εκατ. ευρώ) αλλά και τα προϊόντα μακιγιάζ, ο τζίρος των οποίων το 2021 έφθασε κοντά στα 85,2 εκατ. ευρώ. Τέλος, τον τζίρο της αγοράς συμπληρώνουν τα αρώματα (61,6 εκατ. ευρώ) αλλά και τα προϊόντα περιποίησης σώματος (59,5 εκατ. ευρώ).

Η συμπεριφορά των καταναλωτών αναμένεται να αλλάξει, εν αναμονή και της κατάργησης της χρήσης μάσκας σε ορισμένους εσωτερικούς χώρους. Ετσι, οι πωλήσεις προϊόντων μακιγιάζ αναμένεται φέτος να καταγράψουν άνοδο της τάξεως του 13%, ενώ άνοδο της τάξεως του 4,8% εκτιμάται ότι θα σημειώσουν οι πωλήσεις προϊόντων περιποίησης προσώπου.

kathimerini.gr

 

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ