ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
MENOY
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η Black Friday σε αριθμούς: Τι «σαρώνουν» ήδη οι καταναλωτές

0

Από το 2016, την πρώτη χρονιά που η Ελλάδα μπήκε σε ρυθμούς Black Friday, έχουν αλλάξει πολλά. Ειδικά την τελευταία διετία, οι Έλληνες, όπως και όλος ο πλανήτης, αντιμετωπίζουν μια πανδημική κρίση, που αλλάζει τις αγοραστικές συνήθειες και κάνει τα προϊόντα τεχνολογίας πιο απαραίτητα από ποτέ.

Με την πιο αγαπημένη ημέρα του χρόνου για τους καταναλωτές να είναι ante portas, το κυνήγι των προσφορών, ειδικά στα προϊόντα τεχνολογίας, όπως κινητά, tablets, laptops, τηλεοράσεις κ.ά., έχει ήδη αρχίσει. Άλλωστε, περίπου 6 στους 10 Έλληνες (59%) δηλώνουν αποφασισμένοι να κάνουν αγορές την περίοδο της Black Friday (Sitecore, Holiday Shopping Trends 2021).

Το Internet θα είναι ο χώρος που θα δοθούν οι μεγάλες αγοραστικές… μάχες. Σχεδόν, οι μισοί Έλληνες καταναλωτές που θα αξιοποιήσουν αγοραστικά την Black Friday 2021, θα συνδυάσουν online και offline αγορές, με τις νεαρότερες ηλικίες να «ψηφίζουν» σε ποσοστό 45% υπέρ των διαδικτυακών αγορών.

Όσον αφορά στο τι θα αγοράσουν και φέτος οι Έλληνες, τόσο το 2020 όσο και οι προηγούμενες χρονιές δείχνουν μια ξεκάθαρη τάση για τις top selling κατηγορίες της Black Friday. Πέρυσι, ο κλάδος της τεχνολογίας ήταν ο αδιαμφισβήτητος πρωταγωνιστής των αγορών, κάτι που αναμένεται να διατηρηθεί με αμείωτο ενδιαφέρον και στην Black Friday 2021.

Την πρώτη θέση ανάμεσα στις κατηγορίες που συγκέντρωσαν τις περισσότερες online πωλήσεις κατέλαβαν τα smartphones, ενώ στη δεύτερη βρέθηκαν οι τηλεοράσεις. Άλλες κατηγορίες προϊόντων τεχνολογίας που έκαναν ρεκόρ πωλήσεων ήταν τα PS4 και τα tablets, λόγω και το lockdown στα σχολεία.

Με δεδομένο ότι πέρσι τα φυσικά καταστήματα ήταν κλειστά, δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι σημειώθηκε ιστορικό υψηλό για τις online αγορές την εκπτωτική εβδομάδα της Black Friday. Για την ακρίβεια, η αξία τους εκτοξεύθηκε κατά 155% σε σχέση με τον μέσο όρο των προηγούμενων 8 εβδομάδων, σύμφωνα με τα στοιχεία του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου - GR.EC.A.

Σε θέσεις μάχης

Το εγχώριο retail βρίσκεται επί ποδός πολέμου, με τις εταιρείες να συναγωνίζονται για το ποια θα εξασφαλίσει τις πιο δυνατές Black Friday προσφορές. Το παιχνίδι σαφώς και θα παιχθεί σε επίπεδο τιμής, με τις δημοφιλείς κατηγορίες προϊόντων τεχνολογίας, όπως smartphones, tablets, laptops και τηλεοράσεις, αλλά και τα Playstation να έχουν και φέτος την τιμητική τους. Πάντως, δεν αποκλείεται να δούμε και προϊόντα ψυχαγωγίας να αποτελούν μία από τις «εκπλήξεις» της Black Friday 2021.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, οι εταιρείες που διαθέτουν μια συγκροτημένη omnichannel στρατηγική είναι καλύτερα τοποθετημένες, ώστε να αξιοποιήσουν την ευκαιρία της Black Friday, αφού οι Έλληνες δείχνουν αποφασισμένοι να απολαύσουν την αγοραστική εμπειρία τόσο δια ζώσης σε φυσικά καταστήματα, όσο και από τον αγαπημένο τους πλέον προορισμό αγορών, το online κανάλι.

Αυτή την omnichannel στρατηγική έχει υιοθετήσει το δίδυμο Public-Media Markt (PMM), που επιστρατεύει στην εμπορική μάχη της Black Friday 2021 τη δύναμη των συνεργειών των δύο brands και την ευρεία προϊοντική γκάμα που διαθέτουν, σε συνδυασμό με καλύτερες τιμές της αγοράς φέρνοντας τη μεγαλύτερη Black Friday που έγινε ποτέ.

Ο συγκερασμός των δυνάμεων των δύο αλυσίδων δίνει στην PMM την προϊοντική υπεροπλία, είτε πρόκειται για αγορές μέσα από το εκτεταμένο δίκτυο φυσικών καταστημάτων, είτε για αγορές από την άνεση του σπιτιού στα online κανάλια των δύο brands.

Οι δύο αλυσίδες υπόσχονται μια Black Friday πιο δυνατή από κάθε προηγούμενη, με προσφορές-έκπληξη στις πιο ισχυρές προϊοντικές κατηγορίες, από smartphones και tablets μέχρι laptops και τηλεοράσεις, και από είδη σπιτιού και fitness μέχρι hobby.

Η μεγαλύτερη Black Friday που έγινε ποτέ είναι εδώ και θα διαρκέσει μια ολόκληρη εβδομάδα γι αυτό και οι γνώστες του είδους έχουν ήδη εγγραφεί στο Newsletter του Public έτσι ώστε να μαθαίνουν πρώτοι τις καλύτερες προσφορές που κυκλοφορούν στην αγορά.

imerisia.gr

 

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ