ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
MENOY
ΚΡΗΤΗ

Το 2021 ο διαγωνισμός του ΒΟΑΚ: Τρέχουν τις διαδικασίες για να προλάβουν τη δημοπράτηση

0

Προχωρά τις διαδικασίες για την έναρξη δημοπράτησης του νέου Βόρειου Οδικού Άξονα το αρμόδιο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, προκειμένου να επιβεβαιώσει τις δεσμεύσεις του και το έργο να δημοπρατηθεί εντός του 2021.

Ήδη το αρμόδιο Υπουργείο έχει παραλάβει την έκθεση αναλυτικής αρχαιολογικής τεκμηρίωσης από το Υπουργείο Πολιτισμού, η οποία δίνει ουσιαστικά τους βασικούς κατευθυντήριους άξονες τροποποιήσεων, που οφείλουν να υλοποιηθούν με βάση τις παρατηρήσεις των αρμόδιων αρχαιολογικών υπηρεσιών.

Στο μεταξύ, φαίνεται ότι ήδη έχουν ανατεθεί και εξελίσσονται όλες οι απαραίτητες μελέτες προκειμένου όλες οι συναρμόδιες υπηρεσίες να συντονιστούν και να μπορέσουν έγκαιρα να υποβάλουν τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων προκειμένου να εγκριθεί από το αρμόδιο Υπουργείο Περιβάλλοντος.

Εφόσον η κατάθεση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων ολοκληρωθεί, τότε στην ουσία προχωρά και η ωρίμανση του έργου, αφού βάση της μελέτης θα καθοριστούν η τελική χάραξη, τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του έργου, αλλά και θα υλοποιηθούν οι εξειδικεύσεις αναφορικά με τα ειδικά περιβαλλοντικά χαρακτηριστικά του.

Βέβαια, παραμένει αναπάντητο κι αυτό ίσως αποτελεί το πιο σημαντικό κομμάτι, το πώς τελικά θα μπορέσει να επιτευχθεί η χρηματοδότησης του έργου, το οποίο έχει προϋπολογιστεί στο 1,5 δις ευρώ με βάση τις αρχικές εκτιμήσεις. Οι σκέψεις για διόδια δεν έχουν εξαλειφθεί, ωστόσο με δεδομένο ότι οι περισσότερες μετακινήσεις επί του ΒΟΑΚ πραγματοποιούνται ενός νομών και σε πλήθος περιπτώσεων εντός πόλεων, το σενάριο αυτό φαίνεται πως παρουσιάζει αρκετά κενά.

Μια δεύτερη σκέψη σχετίζεται με τα λεγόμενα «σκιώδη διόδια» δηλαδή με μια επιδότηση του οχήματος με βάση τα χιλιόμετρα που έχει διανύσει στον αυτοκινητόδρομο και μετά την υπέρβαση της να υπάρχει κόστος.

Το σενάριο της χρηματοδότησης μέσω άλλων οδικών αξόνων, το οποίο έχει παρουσιάσει αναλυτικά η «Π» δεν έχει εγκαταλειφθεί ωστόσο σε αυτή τη φάση, όλα τα δεδομένα εξετάζονται ουσιαστικά από την αρχή, έως ότου υπάρξει μια τελική απόφαση.

Κι αυτό γιατί, σύμφωνα με τα στελέχη του κατασκευαστικού κλάδου, πρόκειται για ένα δύσκολο και αρκετά σύνθετο έργο, το οποίο συνδυάζει τη δυσκολία της κατασκευής και τη χαμηλή δυνατότητα εσόδων.

Στο τμήμα των τεχνικών δυσκολιών παράλληλα, ο δρόμος θα πρέπει να διανοίγεται μέτρο-μέτρο και ταυτόχρονα να μην σταματήσει ούτε για μία ημέρα η λειτουργία του.

Όπως έχει διαπιστωθεί επίσης ακόμα και τα τρία ολοκληρωμένα, κατασκευασμένα τμήματα που αφορούν τις παρακάμψεις των μεγάλων αστικών κέντρων σε Ηράκλειο, Χανιά και Ρέθυμνο, χρίζουν εκτεταμένων ανακατασκευών, που εκτιμάται  ότι στην κατάσταση που βρίσκονται σήμερα, θα απαιτηθεί ένα ποσό που προσεγγίζει τα 175 εκατομμύρια ευρώ.

patris.gr

 

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ