ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
MENOY
ΚΡΗΤΗ

Διαψεύδονται τα χρονοδιαγράμματα για το ΒΟΑΚ: Δεν έρχεται αύριο ο Σπίρτζης!

0

Τα έχουν βρει “μπαστούνια” στο ΥΠΟΜΕΔΙ με την ολοκλήρωση των τευχών δημοπράτησης για ΒΟΑΚ και κόμβους Αγ. Πελαγίας

Όλα του γάμου... δύσκολα τελικά για τον ΒΟΑΚ και για τους κόμβους της Αγίας Πελαγίας! Μπορεί ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης να είχε ανακοινώσει σε πανηγυρικό τόνο κατά τα πρόσφατα εγκαίνια της νέας πτέρυγας του “Ν. Καζαντζάκης” τη δημοπράτηση της α' φάσης του ΒΟΑΚ για το α' 15νθήμερο του Μαΐου και των κόμβων για το β’ 15νθήμερο αντίστοιχα, ωστόσο στο υπουργείο έχουν ζόρια με την προετοιμασία των δημοπρατήσεων...

Τα έχουν βρει κομματάκι... “μπαστούνια” με την ολοκλήρωση των τευχών δημοπράτησης και για τα δύο έργα. Σύμφωνα μάλιστα με πληροφορίες, πέρα από την καθυστέρηση μίας εβδομάδας που ανακοίνωσε ο ίδιος ο Χρήστος Σπίρτζης τις προάλλες στην ΕΡΤ για τον διαγωνισμό του ΒΟΑΚ, είναι πολύ πιθανό να μην έχουμε προκήρυξη της α' φάσης του διαγωνισμού που αφορά στη λεγόμενη πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος μέσα στον Μάιο!

Εξίσου μεγάλες είναι οι πιθανότητες να συμβεί το ίδιο και με το έργο των κόμβων της Αγίας Πελαγίας. Λόγω ακριβώς των δυσκολιών που έχουν προκύψει, ο υπουργός ακύρωσε, σύμφωνα με πληροφορίες της εφημερίδας “Νέα Κρήτη”, την προγραμματισμένη για αύριο Πέμπτη κάθοδό του στην Κρήτη, την οποία είχε - θυμίζουμε - προαναγγείλει κατά τα εγκαίνια στο “Ν. Καζαντζάκης”.

Νέα ημερομηνία καθόδου, έστω και ανεπίσημα, δεν έχει οριστεί, αλλά έχει αφεθεί τελείως ανοιχτό, ρευστό το θέμα.

Βεβαίως δε χάλασε και ο κόσμος αν τα δύο έργα, ο ΒΟΑΚ και οι κόμβοι της Αγίας Πελαγίας, δε δημοπρατηθούν τελικά μέσα στον Μάιο και εντός των χρονοδιαγραμμάτων που έδωσε εδώ από το Ηράκλειο ο Χρήστος Σπίρτζης. Άλλωστε, και για τα δύο έργα, ιδίως για τον ΒΟΑΚ, η Κρήτη περιμένει τόσα χρόνια που δεν είναι θέμα αν περιμένει μερικές ημέρες ή εβδομάδες ακόμα. Όμως, την ίδια ώρα, δεν παύουμε να μιλάμε για μια (ακόμα) διάψευση στην πράξη των λεγομένων του υπουργού Υποδομών, ο οποίος εκτίθεται σε ένα θέμα που θα μπορούσε να περάσει δίχως προβλήματα.

Και εδώ, είναι η αλήθεια, έχουν προκληθεί “σύννεφα” και απορίες. Γιατί ο υπουργός βιάστηκε τόσο να δεσμευτεί σε προσωπικό επίπεδο, με συγκεκριμένα μη ρεαλιστικά στην πράξη χρονοδιαγράμματα; Γιατί, χωρίς να υπάρχει κάποιος εμφανής τουλάχιστον λόγος, βιάστηκε να βάλει τόσο σφιχτό χρονοδιάγραμμα δημοπράτησης της α' φάσης του διαγωνισμού για τον ΒΟΑΚ, μέχρι τα μέσα Μαΐου, χωρίς να είναι σίγουρος ότι το υπουργείο θα ήταν απολύτως έτοιμο;

“Γαϊτανάκι” χρονοδιαγραμμάτων, που διαψεύστηκαν!

Το αξιοσημείωτο στην περίπτωση του έργου ανακατασκευής του ΒΟΑΚ είναι πως ο Χρήστος Σπίρτζης και γενικώς η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών επαναλαμβάνουν την ίδια τακτική προαναγγελιών που διαψεύδονται στην πράξη εδώ και μήνες!

«Θυμίζουμε ότι στην εκπνοή του 2017, ο υπουργός είχε αιφνιδιάσει τους πάντες τότε γνωστοποιώντας πως εντός ημερών, δηλαδή αμέσως μετά την Πρωτοχρονιά, θα έβγαινε στον “αέρα” ο διαγωνισμός για τον ΒΟΑΚ!

Αλλά και τον Φεβρουάριο είχε προαναγγείλει κάτι ανάλογο για τον Μάρτιο! Τον Μάρτιο για τον Απρίλιο και πάει λέγοντας...

Έχουμε δηλαδή ένα αξιοσημείωτο “γαϊτανάκι” διαδοχικών εξαγγελιών και ανακοίνωσης χρονοδιαγραμμάτων, που δε δικαιώνονται στην πράξη και είναι απορίας άξιο γιατί γίνονται και εκθέτουν την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και προσωπικά τον ίδιο τον κ. Σπίρτζη!

Δεδομένου ότι μιλάμε για ένα πολύ μεγάλο έργο, με ιδιαιτερότητες και τεράστιες απαιτήσεις σε επίπεδο προετοιμασίας, δεδομένου επίσης ότι μιλάμε για το πρώτο έργο παραχώρησης που δρομολογείται με βάση το νέο πολύπλοκο νόμο των δημοσίων έργων, θα μπορούσε κάλλιστα ο υπουργός Υποδομών να οριοθετήσει από την αρχή ένα πιο χαλαρό και πιο ρεαλιστικό χρονοδιάγραμμα για τον ΒΟΑΚ, π.χ. για το καλοκαίρι, ώστε να αποδειχτεί ο ίδιος φερέγγυος!

Ομοίως θα μπορούσε να πράξει ο κ. Σπίρτζης για τη δημοπράτηση των κόμβων της Αγίας Πελαγίας. Ο ίδιος άλλωστε στη συνέντευξη που παραχώρησε εδώ, στο αεροδρόμιο Ηρακλείου τις προάλλες, περιέγραφε τις δυσκολίες και τις ελλείψεις που υπήρχαν και υπάρχουν στον φάκελο του έργου!

Τέλος πάντων, απ’ ό,τι φαίνεται στην πράξη, ο υπουργός βιάστηκε στις ημερομηνίες που έδωσε. Και το αποτέλεσμα είναι τώρα να τρέχουν πανικόβλητοι στο υπουργείο και να μη φτάνουν, παλεύοντας να ολοκληρώσουν κακήν-κακώς τα τεύχη δημοπράτησης και τα υπόλοιπα διαδικαστικά, μπας και προλάβουν χρονικά τον Μάιο, ώστε να μην εκτεθεί τόσο πολύ ο υπουργός! Χώρια βεβαίως τα “σύννεφα” ανησυχίας που γεννά σε πολλούς αυτή η συνεχιζόμενη διάψευση... χρονοδιαγραμμάτων!

Τι είπε για ΒΟΑΚ στο συνέδριο Υποδομών

Στο μεγάλο έργο του ΒΟΑΚ αναφέρθηκε χθες, από το βήμα του 2oυ Συνεδρίου Υποδομών και Μεταφορών, που διεξάγεται στην Αθήνα, ο γενικός γραμματέας Υποδομών Γιώργος Δέδες. Τα λόγια του επιβεβαιώνουν τις πληροφορίες μας για τις δυσκολίες που έχουν βρει στο υπουργείο με την ολοκλήρωση της προετοιμασίας δημοπράτησης, αφού ο γ.γ. δεν όρισε συγκεκριμένη ημερομηνία δημοπράτησης. Αρκέστηκε απλώς να επισημάνει ότι το υπουργείο βρίσκεται στην τελική φάση σύνταξης των τευχών δημοπράτησης και πως ο ίδιος ο υπουργός θα κάνει κάποια στιγμή, μέσα στην επόμενη εβδομάδα, δημόσιες δηλώσεις, όπου θα παρουσιάσει το προφίλ του διαγωνισμού για το έργο ανακατασκευής του Βόρειου Οδικού Άξονα.

Ειδικότερα, ο γενικός γραμματέας σε ό,τι αφορά τη δημοπράτηση του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) ανέφερε: «Ο ΒΟΑΚ αποτελεί το μεγαλύτερο έργο παραχώρησης στην Ελλάδα, με συνολικό κατασκευαστικό προϋπολογισμό που αγγίζει περίπου το 1,6 δισ. ευρώ. Αναμένεται να προσελκύσει διεθνή επενδυτικά κεφάλαια αλλά και ισχυρούς ομίλους που ειδικεύονται στην κατασκευή και λειτουργία παρόμοιων έργων. Είναι το πρώτο έργο παραχώρησης που θα δημοπρατηθεί με βάση τον καινούργιο νόμο για τις παραχωρήσεις, τον Νόμο 4413/2016.

Οι υπηρεσίες μας και οι τεχνικοί τους σύμβουλοι βρίσκονται στην τελική φάση της σύνταξης των τευχών δημοπράτησης.

Ο υπουργός Χρήστος Σπίρτζης, την ερχόμενη εβδομάδα, με δημόσιες δηλώσεις του, θα παρουσιάσει το περιεχόμενο και τις λεπτομέρειες της διαγωνιστικής διαδικασίας, που φιλοδοξούμε να αναδείξει ανάδοχο το πρώτο εξάμηνο του 2019».

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ