ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
MENOY
ΑΠΟΨΕΙΣ

Χρήσιμο το «καλάθι»

0

Κάθε Τετάρτη δίνονται στη δημοσιότητα οι νέες λίστες με τα προϊόντα που απαρτίζουν το «καλάθι του νοικοκυριού» από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ, ενώ γα πρώτη φορά προστίθενται και οι κατηγορίες που απευθύνονται σε καταναλωτές με ειδικές διατροφικές ανάγκες.

Έτσι από την περασμένη Τετάρτη, «μπήκαν» οι κατηγορίες «Γλυκαντικές ουσίες κατάλληλες για κατανάλωση από διαβητικούς (πχ. στέβια)» καθώς και τα «Προϊόντα βρώμης» με τις επιχειρήσεις να πρέπει να εντάξουν ένα προϊόν από καθεμία από τις παραπάνω κατηγορίες στα «καλάθια» τους.

Παράλληλα προκειμένου να παραμείνει ίδιος ο αριθμός των κατηγοριών ώστε να μην «ξεχειλώσει» το «καλάθι του νοικοκυριού» συγχωνεύονται οι κατηγορίες «Σερβιέτες» και «Ταμπόν» ενώ διαγράφεται εκείνη με τα προϊόντα «Τσάι ή χαμομήλι».

Αυτό είναι λοιπόν το πρόβλημα; Μην «ξεχειλώσει»; Η ουσία είναι, αν είναι δυνατόν, να χαμηλώσουν οι συνεχώς αυξανόμενες τιμές των σούπερ μάρκετ. Το βλέπουμε κάθε φορά που πάμε να ψωνίσουμε τα συνηθισμένα προϊόντα για τις ανάγκες τους σπιτιού. Ενώ στις διαφημίσεις τους ακούμε για μεγάλες εκπτώσεις η πραγματικότητα τους διαψεύδει καθώς το βλέπεις σ’ αυτά που πληρώνουμε. Πολύ περισσότερα τα χρήματα που χρειάζονται, από κάθε άλλη φορά!

Είναι ιδιαίτερα υποκριτικό να ακούμε πως στην κατηγορία «κατεψυγμένα λαχανικά» στην οποία έως τώρα τα σούπερ μάρκετ επέλεγαν ανάμεσα σε αρακά, μπάμιες ή φασολάκια, ότι πλέον θα πρέπει να συμπεριλάβουν δύο από τα παραπάνω προϊόντα. Αυτό γίνεται για τους καταναλωτές με διαβήτη καθώς ο αρακάς είναι από τα προϊόντα που δεν θεωρούνται κατάλληλα για τη διατροφή τους.

Εντάξει, το καταλάβαμε πως θέλουν το καλό μας. Ούτε που μας είχε περάσει ποτέ από το μυαλό κάτι διαφορετικό! Διότι έχει κριθεί η ώς τώρα πορεία τους.

Σύμφωνα με όσα ανέφερε σε ανάρτησή του στο twitter ο υπουργός Ανάπτυξης, Άδωνις Γεωργιάδης, με βάση την πρώτη ανάλυση των στοιχειών για την πέμπτη εβδομάδα λειτουργίας του «Καλαθιού του Νοικοκυριού», από τα 816 προϊόντα με τη χαμηλότερη τιμή ανά κατηγορία, ανά αλυσίδα, τα 43 αυξήθηκαν οριακά, τα 192 μειώθηκαν, ενώ τα υπόλοιπα παραμένουν στην ίδια τιμή. Τώρα πώς γίνεται στο σύνολο τους αυτά που ψωνίζαμε πάντα, να είναι πολύ ακριβότερα; Άβυσσος η ψυχή του ανθρώπου!

Ώς τώρα στο «καλάθι του νοικοκυριού» συμμετέχουν 16 επιχειρήσεις και συγκεκριμένα 13 αλυσίδες σούπερ μάρκετ (ΑΒ Βασιλόπουλος, Βazaar, Γαλαξίας, Discount Market, Κρητικός, Lidl, Μασούτης, Market In, My Market, Σκλαβενίτης, ΣΥΝΚΑ, Πίτσιας, Χαλκιαδάκης), το οnline Efresh.gr και oι πλατφόρμες efood και Wolt. Ενώ ενδιαφέρον για συμμετοχή στο μέτρο, όπως μαθαίνουμε έχουν εκφράσει και άλλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ οι οποίες δεν αποκλείεται να ενταχθούν τις προσεχείς εβδομάδες.

Από την 1η Δεκεμβρίου τέθηκε σε ισχύ το μέτρο της υποχρεωτικής ειδικής σήμανσης. Το ειδικό σήμα τοποθετείται υποχρεωτικά δίπλα στην ένδειξη τιμής αγοράς κάθε προϊόντος που έχει ενταχθεί στο «καλάθι του νοικοκυριού» στο ράφι, σε διακριτό καρτελάκι τετράγωνο ή ορθογώνιο, με διαστάσεις τουλάχιστον ίσες με 8 εκατοστά Χ 8 εκατοστά, ή έχει σχήμα κυκλικό, με διάμετρο τουλάχιστον ίση με 8 εκατοστά, επί του οποίου έχει τυπωθεί το ειδικό (έγχρωμο) σήμα.

Τις επόμενες μέρες τέλος, αναμένονται και οι ανακοινώσεις από πλευράς του υπουργείου Ανάπτυξης, σχετικά με το λεγόμενο εορταστικό «καλάθι του νοικοκυριού» που σχεδιάζεται, ενόψει των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς. Σε αυτό αναμένεται να συμπεριληφθούν τόσο χριστουγεννιάτικα γλυκά όπως η βασιλόπιτα, όσο και άλλα είδη κρέατος που καταναλώνονται τις γιορτές, πέραν δηλαδή του κοτόπουλου και χοιρινού που υπάρχουν αυτή τη στιγμή στις κατηγορίες που έχουν ήδη διαμορφωθεί.

Η αίσθηση, είναι ότι μας κοροϊδεύουν. Και το κάνουν αυτό, κοιτώντας κατάματα. Είναι κι αυτό, μια τέχνη. Μόνο που το ψέμα έχει κοντά ποδάρια. Και κάποια στιγμή αυτά τελειώνουν. Όπως τελειώνει και κάθε κοροϊδία. Είτε το καταλαβαίνουν αυτοί, είτε όχι, οι άνθρωποι το αισθάνονται στην τσέπη τους.

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ