Πόσα κορίτσια έχουν μεγαλώσει με κούκλες τύπου Barbie? Πόσα κοριτσάκια έχουν αγαπήσει τη Barbie γιατρό ή αστροναύτη? Μέσα από το παιγνίδι έψαχναν, και ψάχνουν, να βρουν την ταυτότητα τους, και ένα δρόμο που ίσως ακολουθήσουν.
Ίσως να είναι μετρημένες στα δάκτυλα οι γυναίκες αστροναύτες, και ίσως οι γυναίκες γιατροί να είναι πολύ λιγότερες από τους άνδρες. Όμως, όπως είναι αναμενόμενο, οι εταιρείες παιγνιδιών θέλουν να ανεβάσουν τον πήχη. Αστροναύτη και γιατρό θα την ντύσουν τη Barbie, και όχι άνεργη.
Η πρόσφατη όμως κυκλοφορία μιας ‘μητρικής φιγούρας’ από τη σειρά Little People της Fisher-Price, φαίνεται να έχει προκαλέσει αναστάτωση στον μητρικό πληθυσμό της υφηλίου. Το μόνο που κάνει η εν λόγω λιλιπούτεια μαμά, είναι να οδηγεί το αμάξι της, και να επαναλαμβάνει χαρωπά:
‘Ώρα για Γιόγκα και ένα Smoothie!’
Κάποια κυρία Gina Zuk Gerber, θύμωσε τόσο, ώστε να προτείνει στην εταιρεία παιγνιδιών να δείξει στα κορίτσια τι δουλειές μπορούν να κάνουν οι γυναίκες του 21ου αιώνα, και να αφήσει τη Γιόγκα και τα Smoothies στην ησυχία τους. Ένα κύμα διαμαρτυρίας κατέκλυσε το διαδίκτυο. Μητέρες από όλο τον κόσμο καλούν την Fisher-Price να βουτήξει το πόδι στον 21ο αιώνα.
Γιατί τόσος θυμός?
Φυσικά, γιατί η ζωή της μητέρας, και του πατέρα, μόνο μια ξένοιαστη βόλτα σε ροζ αυτοκίνητο δεν είναι.
Θύμωσαν λοιπόν οι μητέρες με πολλά παιδιά, με παιδιά που έχουν ιδιαίτερες ανάγκες, οι μητέρες που δεν ξέρουν πως θα βρουν τα προς το ζην του επομένου μήνα, οι χωρισμένες μητέρες, οι άνεργες, οι κακοποιημένες, οι ξενυχτισμένες κ.ο.κ.
Όχι, δεν κυκλοφορούν με ροζ αυτοκίνητο όλη την ημέρα φωνάζοντας χαρωπά ότι θέλουν να πάνε για Γιόγκα και ένα smoothie. Και δεν θέλουν να μεγαλώσουν παιδιά που θα νομίζουν ότι όταν κλείνουν οι σχολικές εξώπορτες τα πρωινά, οι γονείς τους πάνε για smoothies, αντί για τον άρτο τον επιούσιο.
Θέλουν να μεγαλώσουν παιδιά που θα γνωρίσουν, μέσω του παιγνιδιού, ότι το smoothie και η Γιόγκα, είναι ανέσεις που αποκτούνται με τη δουλειά.
Τα παιδιά του 21ου αιώνα πρέπει να γνωρίζουν τι δουλειά πρέπει να κάνουν για να κερδίσουν αυτές τις ανέσεις.
Να κυκλοφορήσει φιγούρα πρωθυπουργού, για παράδειγμα, με σετ γραφείου.
‘Όταν λέμε ‘έξω’, εννοούμε ‘έξω’!΄θα τονίζει αντί να ψάχνει για smoothie.
Ή μήπως η φράση ‘ώρα για Γιόγκα και smoothie’, της Fisher-Price, είναι κατά βάθος μια εντολή.
Αντί να τη βάλουν να λέει τα συνηθισμένα ‘κλείσε το κινητό σου’, ‘διάβασε το μάθημα σου’, ή ακόμα χειρότερα, ‘άσε με να σε βοηθήσω με τα μαθήματα σου’, ίσως της λένε,
‘Μη σε νοιάζει τίποτα! Χαλάαααρωσε! Ώρα για Γιόγκα και smoothie!’.

