Στο Δημοτικό Συμβούλιο στις 23-6-2026 τοποθετήθηκε η επικεφαλής της Δημοτικής Παράταξης “ΜΑΖΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΛΛΑΓΗ” κ.Ειρήνη Κουτσαλεδάκη με σαφήνεια και χωρίς περιστροφές σε μια σειρά κρίσιμων ζητημάτων που αφορούν την περιουσία των πολιτών, το φυσικό περιβάλλον, την ιστορία και το μέλλον του τόπου μας.
• Κτηματολόγιο και Δασικοί Χάρτες: Οι πολίτες δεν είναι ύποπτοι στην ίδια τους την περιουσία.
Εκφράσαμε ανησυχία για τις αμφισβητήσεις ιδιοκτησιακών δικαιωμάτων που προκύπτουν από την ανάρτηση του Κτηματολογίου και των Δασικών Χαρτών στην Κρήτη ,υποστηρίζοντας σχετικό ψήφισμα.Πολίτες που καλλιεργούν, κληρονομούν και διαχειρίζονται περιουσίες επί δεκαετίες ή και αιώνες καλούνται σήμερα να αποδείξουν ότι η γη τους είναι πράγματι δική τους.
Δεν μπορεί το Ελληνικό Δημόσιο να εμφανίζεται ως διεκδικητής εκτάσεων χωρίς σαφείς και νόμιμους τίτλους και να μεταφέρει το βάρος της απόδειξης στους πολίτες.Στους ώμους των Κρητικών έχουν συσσωρευτεί αμέτρητες υποχρεώσεις. Κτηματολόγιο, Δασικοί Χάρτες, ανεμογεννήτριες, ΒΟΑΚ,ενστάσεις,,νέες διαδικασίες και νέα έξοδα. Η κοινωνία έχει φτάσει στα όριά της.
Η Αυτοδιοίκηση οφείλει να σταθεί απέναντι σε κάθε πολιτική που μετατρέπει τους πολίτες σε ομήρους της γραφειοκρατίας και να υπερασπιστεί το δικαίωμα των ανθρώπων να διατηρήσουν την περιουσία τους χωρίς εξοντωτικές διαδικασίες και δυσβάσταχτο οικονομικό κόστος.H Πολιτεία θα πρέπει να μεριμνήσει να δοθούν ικανά χρονικά περιθώρια αποκατάστασης λαθών στη κινηματογράφηση, χωρίς επιμονή σε στενά όρια .
• Βιομηχανικές ανεμογεννήτριες στο Ρέθυμνο: Όχι στην αλλοίωση του τόπου μας.
Καταψηφίσαμε και γνωμοδοτήσαμε αρνητικά στη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για τα επτά αιολικά πάρκα συνολικής ισχύος 282 MW στους Δήμους Ρεθύμνης, Αμαρίου και Αγίου Βασιλείου.
Είμαστε απέναντι στην ανεξέλεγκτη βιομηχανική επέλαση που μετατρέπει τα βουνά, τα φαράγγια και τα ιστορικά τοπία της Κρήτης σε πεδία επιχειρηματικής εκμετάλλευσης, καταστρέφοντας τα πάντα στο πέρασμα της όποιας ανάπτυξής σε πράσινη ενέργεια .Οι κάτοικοι των περιοχών μίλησαν καθαρά. Δεν ζητούν προνόμια. Ζητούν ενημέρωση, διαφάνεια, σεβασμό και ουσιαστική συμμετοχή στις αποφάσεις που αφορούν τον τόπο τους.
Δεν είναι μόνο οι 25 ανεμογεννήτριες ύψους έως 180 μέτρων αλλά και το τεράστιο πλέγμα παρεμβάσεων με δεκάδες χιλιόμετρα νέων δρόμων, εκσκαφές, σκυροδετήσεις, υποσταθμούς και δίκτυα μεταφοράς ενέργειας που μεταβάλλουν ριζικά τον χαρακτήρα ολόκληρων ορεινών περιοχών,το υπέδαφος αλλοιώνοντας το γεωγραφικό φυσικό ανάγλυφο και όχι μόνο .
Κινδυνεύουν περιοχές Natura, με βιοποικιλότητα και υδάτινοι πόροι με σωρευτικές επιπτώσεις όλων των σχεδιαζόμενων έργων σε περιβάλλον και άνθρωπο.Μεγάλες οι επιπτώσεις στην Ιερά Μονή Αρκαδίου και στο ιστορικό τοπίο της περιοχής.
Η Κρήτη δεν μπορεί να μετατραπεί σε μια απέραντη βιομηχανική ζώνη παραγωγής ενέργειας για εμπορική εκμετάλλευση, με τίμημα την υποβάθμιση του φυσικού πλούτου, του πρωτογενούς τομέα, του τουρισμού και της πολιτιστικής μας κληρονομιάς.
• Παλιά Πόλη: Όχι άλλες αποσπασματικές λύσεις.
Στο θέμα της εναρμόνισης /τροποποίησης της υπ αρ 148/2025 κανονιστικής απόφασης Δημοτικού Συμβουλίου υπ` αρ 148/2025 με την υπ`αρ 200883/26-3-2026 Απόφαση της Υπουργού Πολιτισμού , επαναλάβαμε τη θέση μας ότι η πόλη δεν μπορεί να διοικείται με αποσπασματικές παρεμβάσεις και ευκαιριακές διευθετήσεις.
Η Παλιά Πόλη χρειάζεται ολοκληρωμένο σχέδιο διαχείρισης και ισόρροπης ανάπτυξης, βασισμένο σε επιστημονική τεκμηρίωση και όχι σε λογικές εξυπηρετήσεων .Θέλουμε μια Παλιά Πόλη ζωντανή, λειτουργική και βιώσιμη, που να υπηρετεί ισόρροπα τον πολιτισμό, την κατοικία, το εμπόριο, τον τουρισμό και την εστίαση.
Δεν βρισκόμαστε στο Δημοτικό Συμβούλιο για να διαχειριζόμαστε τις συνέπειες λαθών δεκαετιών. Βρισκόμαστε εδώ για να υπερασπιζόμαστε το γενικό συμφέρον και να σχεδιάζουμε το μέλλον του τόπου.
• Χοχλάδα – Φορτέτζα: Η πόλη δεν μπορεί να παραμένει όμηρος
Το πρόβλημα στάθμευσης στην περιοχή της Χοχλάδας στον Περιφερειακό δρόμο έχει εξελιχθεί σε ένα χρόνιο ζήτημα που επηρεάζει κατοίκους, επισκέπτες, κολυμβητές και συνολικά την καθημερινότητα της πόλης.
Απαιτείται πολιτική λύση και όχι διαχείριση της τελευταίας στιγμής,με διάλογο των εμπλεκομένων φορέων,ιδιοκτήτη,Δήμου ,Αρχαιολογικής Υπηρεσίας και ιδιώτη δραστηριοποιούντα, ώστε να βρεθεί μια προσωρινή και άμεσα εφαρμόσιμη λύση μέχρι την οριστική διευθέτηση του θέματος.
Ταυτόχρονα, δεν μπορεί η πολυπλοκότητα του ιδιοκτησιακού καθεστώτος και οι διαχρονικές εκκρεμότητες να κρατούν όμηρο μια ολόκληρη πόλη.Η εν λόγω περίπτωση ,επειδή εμπλέκει κατ εξοχήν τη δημοτική αρχή, οι κινήσεις επίλυσης
τη βαρύνουν.Το Ρέθυμνο αξίζει περισσότερα από πρόχειρες λύσεις και διαρκείς αναβολές.Αξίζει σχέδιο, αποφασιστικότητα και πολιτική βούληση.
• Καταδικάσαμε τη βια από όπου και αν προέρχεται και σε όποιον και αν απευθύνεται,με αφορμή του πρόσφατου περιστατικού .Διευκρινίσαμε όμως,ότι θα πρέπει να είναι σε όλα τα θέματα ξεκάθαρη η τήρηση των κανόνων και νόμων από όλους και με ίσους όρους για όλους,αιρετούς και πολίτες .
Η παράταξή μας θα συνεχίσει να είναι η φωνή των πολιτών που αγωνιούν για την περιουσία τους, για το περιβάλλον τους, για την ιστορία τους και για το μέλλον των παιδιών τους.Γιατί η ανάπτυξη χωρίς μέτρο δεν είναι ανάπτυξη.Η πρόοδος χωρίς σεβασμό στον τόπο και τον άνθρωπο δεν είναι πρόοδος.Γιατί η κοινωνία του Ρεθύμνου έχει δικαίωμα να αποφασίζει για το μέλλον της.
