Στην ανοικτή συνέλευση που πραγματοποιήθηκε στο Σπήλι με θέμα την εγκατάσταση νέων ανεμογεννητριών στα βουνά του Αγίου Βασιλείου και της ευρύτερης περιοχής του Ρεθύμνου, συμμετείχε ο Δήμαρχος Γιάννης Ταταράκης, εκφράζοντας για ακόμη μία φορά την ξεκάθαρη και αδιαπραγμάτευτη θέση της Δημοτικής Αρχής απέναντι σε σχεδιασμούς που αλλοιώνουν τον φυσικό και περιβαλλοντικό χαρακτήρα της περιοχής.
Κατά την τοποθέτησή του, ο Δήμαρχος υπογράμμισε ότι ο Δήμος Αγίου Βασιλείου έχει ήδη διατυπώσει επίσημα την αντίθεσή του μέσω της υπ' αριθμ. 119/2026 απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου, με την οποία εκφράζεται αρνητική γνώμη επί της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων που αφορά επτά Αιολικούς Σταθμούς Παραγωγής Ηλεκτρικής Ενέργειας αλλά και ενάντια στην εν γένει χωροθέτηση Αιολικών Σταθμών Παραγωγής Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΑΣΠΗΕ) στην περιφέρεια του Δήμου Αγίου Βασιλείου.
Ο κ. Ταταράκης τόνισε ότι η συγκεκριμένες επενδύσεις δεν μπορεί να αντιμετωπίζονται ως μία απλή εγκατάσταση ανεμογεννητριών, αλλά ως μία εκτεταμένη βιομηχανική παρέμβαση σε ένα ορεινό τοπίο υψηλής οικολογικής αξίας, με σοβαρές επιπτώσεις στο φυσικό περιβάλλον, στη βιοποικιλότητα, στις προστατευόμενες περιοχές Natura 2000 και στην αναπτυξιακή προοπτική του τόπου. Ενδεικτικά ανέφερε ο Δήμαρχος, ότι σύμφωνα με την μελέτη, η βάση για την κάθε ανεμογεννήτρια ύψους 185 μέτρων απαιτεί οπλισμένο σκυρόδεμα έκτασης περίπου 5 στρεμμάτων και ύψους 3 μέτρων δηλαδή έκταση όσο ένα γήπεδο ποδοσφαίρου. Επίσης σημείωσε ότι οι επιστημονικές παρατηρήσεις που έχουν κατατεθεί στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης καταδεικνύουν ότι δεν υφίσταται η απαιτούμενη επιστημονική βεβαιότητα πως το έργο δεν θα προκαλέσει δυσμενείς επιπτώσεις στην ακεραιότητα των προστατευόμενων οικοσυστημάτων.
Ο Δήμαρχος επανέλαβε ότι η Δημοτική Αρχή στέκεται διαχρονικά στο πλευρό των τοπικών κοινωνιών, των φορέων και των πολιτών που αγωνίζονται για την προστασία του φυσικού πλούτου του Αγίου Βασιλείου, επισημαίνοντας ότι η ανάπτυξη δεν μπορεί να πραγματοποιείται σε βάρος του περιβάλλοντος, της ιστορίας και της πολιτιστικής ταυτότητας του τόπου.
Παράλληλα, ανακοίνωσε ότι ο Δήμος Αγίου Βασιλείου θα συμμετάσχει ενεργά σε κάθε στάδιο της προβλεπόμενης διαδικασίας διαβούλευσης και θα καταθέσει τεκμηριωμένα τις αντιρρήσεις και τη διαφωνία του ενώπιον της αρμόδιας Επιτροπής Περιβάλλοντος, αξιοποιώντας κάθε θεσμικό μέσο που διαθέτει για την υπεράσπιση των συμφερόντων της τοπικής κοινωνίας και την προστασία του μοναδικού φυσικού περιβάλλοντος της περιοχής.
«Η προστασία των βουνών μας, των οικοσυστημάτων μας και της ταυτότητας του τόπου αποτελεί ευθύνη όλων μας. Ο Δήμος Αγίου Βασιλείου θα συνεχίσει να βρίσκεται στην πρώτη γραμμή αυτού του αγώνα, με συνέπεια, τεκμηρίωση και αποφασιστικότητα», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Δήμαρχος Γιάννης Ταταράκης.
Η μεγάλη συμμετοχή πολιτών, εκπροσώπων φορέων και κοινοτήτων στην ανοικτή συνέλευση ανέδειξε την έντονη ανησυχία της τοπικής κοινωνίας και την κοινή βούληση για την προστασία του φυσικού και πολιτιστικού πλούτου του Αγίου Βασιλείου.






