Σε ανάρτησή του σε σελίδα κοινωνικής δικτύωσης ο πρόεδρος του Εθελοντικού Συλλόγου Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων Γιάννης Λιονάκης, χαρακτηρίζει επικίνδυνη τη διαμόρφωση στον κόμβο Επισκοπής Ρεθύμνου, ενώ τοποθετεί και τις ανάλογες φωτογραφίες.
«Περνώντας το πρωί της Κυριακής 23/11 από την περιοχή και έχοντας λίγο χρόνο, σταμάτησα να ρίξω μια πιο προσεκτική ματιά. Και πραγματικά… όσα είδα με ανησύχησαν.
Σε ένα σημείο που συνηθίζουμε να λέμε Τ στην κυκλοφορία, εντόπισα έξι διαφορετικές δυνατότητες κίνησης, από τις οποίες οι δύο είναι εξαιρετικά επικίνδυνες, αφού διακόπτουν την πορεία οχημάτων που έρχονται από την αντίθετη κατεύθυνση.
Παρατήρησα επίσης διακοπή πορείας μόνο με οριζόντια σήμανση, χωρίς καμία κάθετη, ώστε να δοθεί η δυνατότητα κίνησης προς τα αριστερά — ίσως η πιο επικίνδυνη ενέργεια που μπορεί να συμβεί σε τέτοιους δρόμους.
Και αυτός ακριβώς είναι ο λόγος που εδώ και 55 χρόνια στην Ευρώπη υπάρχουν σύγχρονοι κυκλικοί κόμβοι, και εδώ και περίπου 25 χρόνια εφαρμόζονται και στη χώρα μας: για να αντικαθιστούν τέτοιες συνθήκες.
Είδα ακόμη δύο “εισόδους–εξόδους” στον ΒΟΑΚ χωρίς λωρίδες επιβράδυνσης ή επιτάχυνσης, καθώς και καμία εσοχή για ασφαλή στάση λεωφορείων.
Με άλλα λόγια, μιλάμε για μια εξαιρετικά επικίνδυνη διαμόρφωση.
Αν με ρωτήσετε αν ένας κυκλικός κόμβος θα έλυνε το πρόβλημα;
Ναι, σε μεγάλο βαθμό.
Σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες (Ισπανία, Γαλλία, Βέλγιο, Ολλανδία κ.ά.) οι κυκλικοί κόμβοι είναι απολύτως συνηθισμένοι σε δρόμους έως 90 km/h.
Προσφέρουν ασφάλεια:
• μειώνουν μετωπικές και οπίσθιες συγκρούσεις,
• ρυθμίζουν τις εισόδους και εξόδους προς κατοικημένες ή τουριστικές περιοχές,
• επιτρέπουν ασφαλείς αναστροφές,
• και όλα αυτά εφόσον υπάρχει η σωστή σήμανση.
Δεν είμαι ειδικός — υπάρχουν συγκοινωνιολόγοι που γνωρίζουν πολύ περισσότερα.
Εγώ απλώς κοντοστάθηκα, είδα τον κίνδυνο, είδα αυτά που είδα και θέλησα να τα μοιραστώ μαζί σας, αλλά και με τους κατοίκους της περιοχής, που είδα ότι πραγματικά φοβούνται και διαμαρτύρονται για όσα συμβαίνουν εκεί.»




