ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
MENOY
ΡΕΘΥΜΝΟ

Προώθηση προϊόντων και επιχειρήσεων με σήμα την Κρήτη

0

Η Ειρήνη Χουδετσανάκη ανέλαβε πρόεδρος στην Αγροδιατροφική Σύμπραξη Κρήτης τον φορέας που στηρίζει τα τοπικά προϊόντα και την προώθηση του κρητικού τρόπου διατροφής. Η κα Χουδετσανάκη εξελέγη νέα πρόεδρος με ομόφωνη απόφαση του Δ.Σ της Αγροδιατροφικής, καθώς έχει μεγάλη εμπειρία στα θέματα του πρωτογενούς τομέα και της αγροδιατροφικής αφού υπήρξε για πολλά χρόνια αντιπεριφερειάρχης του πρωτογενούς τομέα που συνεργαζόταν με την Αγροδιατροφική Σύμπραξη.

Συνέντευξη: Σταύρος Ρακιντζής

 

Ποιος είναι ο ρόλος της Αγροδιατροφικής Σύμπραξης και πως θα κινηθεί στο μέλλον;

«Η Αγροδιατροφική Σύμπραξη Κρήτης είναι μία αστική μη κερδοσκοπική Εταιρεία η οποία πιστοποιεί επιχειρήσεις, δηλαδή τυποποιημένα προϊόντα με το σήμα Κρήτη. Μπορεί να είναι ένα προϊόν όπως το ελαιόλαδο, το κρασί, αλλά μπορεί να είναι ένα κρητικό μπακάλικο, ή ένα εστιατόριο. Όλα αυτά λοιπόν εάν πληρούν τις προδιαγραφές πιστοποιούνται με το κρητικό σήμα.

Ήδη βρισκόμαστε στην υλοποίηση ενός ευρωπαϊκού προγράμματος, στο πλαίσιο του οποίου έχουν έρθει Γερμανοί αγοραστές. Αυτό για τις επιχειρήσεις σημαίνει, ότι μέσω του προγράμματος, δίνεται η δυνατότητα σε κάποιες επιχειρήσεις να έχουν μία προώθηση, μία προβολή στα προϊόντα τους.

Η Αγροδιατροφική λαμβάνει μέρος και σε διάφορες εκθέσεις στο εσωτερικό και το εξωτερικό, άρα δίδεται η δυνατότητα σε μεγάλους παραγωγούς, σε μεγάλους επιχειρηματίες αλλά και σε μικρές επιχειρήσεις να πάνε.

Μία επιχείρηση που ξεκινάει σήμερα. Δεν είναι πολύ εύκολο να συμμετέχει σε όλες αυτές τις διαδικασίες και τις εκθέσεις που απαιτούν πολύ μεγάλο μπάτζετ. Η εξωστρέφεια είναι στις πρώτες προτεραιότητες για την Αγροδιατροφική Σύμπραξη, έτσι δίνεται η δυνατότητα στους επιχειρηματίες είτε μικρούς, είτε μεγάλους, να συμμετέχουν στη διοργάνωση του Επιμελητηρίου στα Παγκρήτια φόρουμ.

Υπάρχουν οι διαδικασίες που η Αγροδιατροφική Σύμπραξη δίνει τη διασύνδεση του τουρισμού με τον πρωτογενή τομέα. Αυτό ακριβώς κάνει το Παγκρήτιο φόρουμ, που οργανώνει το Επιμελητήριο σε συνεργασία με το Υπουργείο και την Περιφέρεια Κρήτης. Άρα, κάθε φορά που οι επιχειρηματίες που πιστοποιούνται με το σήμα Κρήτη, εκτός από το ότι δίνει μία αυθεντικότητα στα προϊόντα όντως, δίνει και μία δυνατότητα να συμμετέχουν σε διαδικασίες που είναι για την προώθηση και προβολή προϊόντος, όπως είναι οι εκθέσεις, όπως είναι το Παγκρήτιο forum.»

Όλα αυτά τα χρόνια πόσο έχει προωθήσει η Αγροδιατροφική Σύμπραξη τα κρητικά προϊόντα κι έχει δώσει κίνητρα σε επιχειρηματίες και παραγωγούς;

«Ο εχθρός του καλού είναι το καλύτερο. Θεωρώ ότι πάντα έχει βήματα να διανύσει και όχι μόνο γιατί δεν πρόλαβες κάτι, γιατί είναι και οι εξελίξεις που τρέχουν. Άρα πάντα βάζεις μέσα νέες εξελίξεις. Άρα νομίζω ότι υπάρχει ένα περιθώριο, έχουν γίνει πολλά βήματα ήδη όλα αυτά τα χρόνια και να ευχαριστήσουμε τους προηγούμενους και τους συνεργάτες και τους αιρετούς. Ωστόσο, πάντα υπάρχουν περιθώρια και να βελτιωθείς, αλλά και να εξελιχθείς. Οι εξελίξεις τρέχουν και στον πρωτογενή τομέα, βλέπετε ότι τρέχουν γρήγορα. Είναι πυλώνας ανάπτυξης για όλη τη χώρα. Πολλές φορές λέμε για τη σύνδεση του πρωτογενούς τομέα με τον τουρισμό, αλλά πρέπει να δοθούν κίνητρα στον επιχειρηματία. Θα πρέπει επίσης και η πολιτεία να καταφέρει να δώσει κίνητρα στους ξενοδόχους, στα εστιατόρια για να μπορέσουμε να καταναλώνουμε τοπικά προϊόντα. Γιατί πολλές φορές αναγκαζόμαστε και φέρνουμε από τρίτες χώρες που είναι σίγουρα οικονομικότερα. Γίνονται τόσες επενδύσεις, δεν πρέπει μέσω των επενδύσεων πολλές φορές, αν μπορεί η πολιτεία σε συνεννόηση, σε συνεργασία με τις επενδύσεις που κάνει να δώσει ένα κίνητρο, όντως να καταναλώνουμε τοπικά προϊόντα μέσω των επενδύσεων.»

Πόσες είναι οι επιχειρήσεις που είναι μέλη της Αγροδιατροφικής Σύμπραξης;

«Είναι περίπου 150. Είναι και πολλά προϊόντα, είναι τυριά και γαλακτοκομικά γενικότερα, είναι εστιατόρια, μπακάλικα. Δεν είναι μόνο το λάδι, το μέλι και το κρασί. Πρόκειται για κάτι αρκετά ανταποδοτικό. Καλούμε τους επιχειρηματίες να ρωτήσουν, να ενημερωθούν και να δουν αν πραγματικά αξίζει και στη συνέχεια να μπορούν να γίνουν και εκείνοι μέλη και να απολαμβάνουν όλα αυτά τα οποία έχει η Αγροδιατροφική Σύμπραξη. Σε όλη τη διάρκεια της πανδημίας γινόντουσαν οι εκθέσεις διαδικτυακά. Η Αγροδιατροφική δίνει πολλές δυνατότητες να εξελιχθεί ένας επιχειρηματίας. Την έχω ζήσει την Αγροδιατροφική, γιατί είμαι μέλος του διοικητικού συμβουλίου από το 2019, όμως και πιο μπροστά ως συνεργάτης του περιφερειάρχη. Ο επιχειρηματίας ας ενημερωθεί για τα προγράμματα που παίρνει η Αγροδιατροφική Σύμπραξη, πώς προχωράμε και νομίζω πως είναι ένα κίνητρο να πιστοποιεί με το σήμα Κρήτη. Όταν ήμουν Αντιπεριφερειάρχης είχα βρεθεί σε μία έκθεση στο εξωτερικό. Ήρθαν και μας ρώτησαν την ώρα που ήμασταν σε ένα άλλο περίπτερο, πού είναι η Κρήτη. Άρα μήπως τελικά πουλάει Κρήτη; Μήπως με το σήμα κατευθείαν έρχεται ο άλλος να δει τα κρητικά προϊόντα;»

Ως νέα πρόεδρος της Αγροδιατροφικής Σύμπραξης πώς θα κινηθείτε;

«Κάνουμε βήματα, όπως κάνουμε με το στρατηγικό σχεδιασμό του ελαιολάδου. Θεωρώ ότι πάντα όταν θες να εξελίξεις κάτι πατάς σε σίγουρα βήματα. Άρα, ένας πρώτος σχεδιασμός, είναι οι ημερίδες, είναι οι εκπαιδεύσεις, οι καλές σχέσεις με τους σεφ, οι καλές σχέσεις με τους ξενοδόχους και γίνονται κάποιες πρώτες προτάσεις. Έτσι, θα πατήσει κάποιος σε αυτά τα βήματα με την Αγροδιατροφική».

 

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ