ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
MENOY
ΡΕΘΥΜΝΟ

Επανεκκίνηση στην ελεγχόμενη στάθμευση και άμεσα μέτρα για μείωση του κυκλοφοριακού φόρτου

0

Για κυκλοφοριακά θέματα μίλησε ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Στέλιος Ξεζωνάκης. υπογραμμίζοντας ότι χρειάζεται μία νέα χωροταξική μελέτη, προκειμένου να επανεξεταστούν ζητήματα που αφορούν τη φορτοεκφόρτωση, τα τουριστικά λεωφορεία, τις θέσεις στάθμευσης δίκυκλων κ.α. Συγχρόνως, όπως ο ίδιος σημείωσε μέχρι να ολοκληρωθεί αυτό, θα πρέπει να προχωρήσουμε με αυτά που ήδη έχουμε, όπως για παράδειγμα την ελεγχόμενη στάθμευση στην οποία ουσιαστικά άμεσα θα γίνει επανεκκίνηση.

Συνέντευξη: Σταύρος Ρακιντζής

Ποια είναι τα μέτρα που θα μπορούσαν να ληφθούν ώστε να μην έχουμε ένα επιβαρυμένο κυκλοφοριακό το καλοκαίρι;  

«Προσπαθήσαμε να κάνουμε ένα χρονοδιάγραμμα ενεργειών, καθώς οι παρεμβάσεις των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων απαιτούν τεχνική μελέτη και μια σειρά από εγκρίσεις. Οι παρεμβάσεις που σχεδιάζουμε θέλουν χρόνο ώστε να μπορέσουμε να τις εφαρμόσουμε μετά το τέλος της σεζόν. Ωστόσο, επειδή η τουριστική περίοδος έρχεται, προσπαθούμε να βρούμε μέτρα που να είναι άμεσα υλοποιήσιμα, ώστε να μειώσουμε όσο γίνεται την κυκλοφοριακή επιβάρυνση της πόλης. Στο πλαίσιο αυτό, έχουμε τα θέματα της ελεγχόμενης στάθμευσης, της φορτοεκφόρτωσης κ.α. Με τα μέσα που έχουμε και με κάποιες εργολαβίες που θα τρέξουν να βελτιώσουμε όσο το δυνατόν τη σήμανση. 

Νομίζω ότι πρέπει να δώσουμε βαρύτητα στην οριζόντια σήμανση, δηλαδή πάνω στο δρόμο, η κατακόρυφη σήμανση είναι τα σήματα κυκλοφορίας. Η οριζόντια σήμανση λειτουργεί πολλές φορές καλύτερα. Ακόμα έχουμε αποφασίσει ότι θα επανεργοποιήσουμε την ελεγχόμενη στάθμευση. Αυτή τη στιγμή με την ολοκλήρωση των αναπλάσεων έχουν μπει αισθητήρες στις περιοχές που έχουν γίνει αναπλάσεις και το σύστημα έχει ελεγχθεί και λειτουργεί ικανοποιητικά. Επίσης μιλώντας με την εταιρεία που συντηρεί το σύστημα, θα γίνουν κάποιες αλλαγές στο λογισμικό της εφαρμογής, με την οποία μπορούμε να κλείσουμε τις θέσεις στάθμευσης. Θέλουμε μέχρι τέλος του μήνα, αφού γίνει μία καμπάνια ενημερωτική για τον κόσμο, να λειτουργήσουμε όπως πρέπει το σύστημα της ελεγχόμενης στάθμευσης.»

Αυτή τη στιγμή λειτουργούν οι αισθητήρες; 

«Λειτουργούν, αλλά το σύστημα δεν το χρησιμοποιεί ο κόσμος. Δηλαδή θα παρκάρω σε μία θέση ελεγχόμενης στάθμευσης και θα φύγω, δεν θα κάτσω να βρω τον τρόπο να πληρώσω ένα ελάχιστο αντίτιμο. Εμείς αυτό που θέλουμε να κάνουμε από φέτος, παρόλο που δεν έχουμε Δημοτική Αστυνομία -έχουμε δύο δημοτικούς υπαλλήλους που παρακολουθούν αυτό το σύστημα- θέλουμε να κάνουμε μία επανεκκίνηση και να προσπαθήσουμε να πείσουμε τον κόσμο ότι είναι υπέρ όλων μας να χρησιμοποιούμε τις θέσεις στάθμευσης με φειδώ. Δηλαδή θέλουμε να πάμε να κατέβουμε να ψωνίσουμε, να κάνουμε κάποιες δουλειές, ας παρκάρουμε το αμάξι μας, για μία ώρα, δύο ώρες και μετά ας το πάρουμε.»

Αυτό πως θα γίνει;

«Θα κάνουμε μία καμπάνια για την ελεγχόμενη στάθμευση, για τα οφέλη της, για το πώς πρέπει να λειτουργεί και θα βάλουμε και τρεις τρόπους εναλλακτικούς πληρωμής. Μέσω του κινητού με την εφαρμογή αλλά και μέσω των καρτών που θα πουλάμε σε συγκεκριμένα σημεία. Επίσης θα μπορεί να πάει κάποιος σε σημεία πώλησης και να ζητάει το χρόνο στάθμευσης και μέσα από ένα τάμπλετ θα τον καταχωρούν ώστε να μη χρειαστεί να πάρει την κάρτα και να γυρίσει το αυτοκίνητο. Θα παρακαλέσουμε τον κόσμο να το σεβαστεί και με τους δύο υπαλλήλους που έχουμε θα γίνει μία όσο το δυνατόν μεγαλύτερη εντατικοποίηση του ελέγχου. Εμείς το μέτρο δεν το βλέπουμε εισπρακτικά. Θέλουμε ο κόσμος να συμμορφωθεί, αλλά δυστυχώς μερικές φορές, αυτό γίνεται μόνο μέσω της εντατικοποίησης του ελέγχου.»

Θα αλλάξει και κάτι άλλο στο σύστημα; 

«Αυτό που θα αλλάξουμε είναι ότι θα αγοράζει κάποιος περισσότερο χρόνο, να μπορεί να τον χρησιμοποιεί σε περισσότερες από μία θέσεις στάθμευσης. 

Αν δηλαδή αγοράσει κάποιος δύο ώρες και τελικά κάνει τη δουλειά του σε μισή ώρα, να μπορεί να μετακινήσει το αυτοκίνητο σε άλλη θέση, και να χρησιμοποιήσει τον υπόλοιπο χρόνο. Μη νομίζετε ότι έχουμε πάρα πολλές θέσεις στην ελεγχόμενη στάθμευση, από τις 500 περίπου θέσεις που έχει το σύστημα, γύρω στις 280 με 300 είναι θέσεις για τους μόνιμους κάτοικους. Ξέρουμε ότι αυτή τη στιγμή δεν έχουμε Δημοτική Αστυνομία να κάνουμε ενδελεχή έλεγχο, όμως εγώ θέλω να το ξεκινήσουμε από φέτος, γιατί πιστεύω και στη συνεργασία του κόσμου. Αν ο κόσμος δεν καταλάβει και δεν υιοθετήσει κάποια μέτρα δεν νομίζω ότι θα φτάσουμε σε αποτελέσματα ικανοποιητικά. Θέλουμε δηλαδή και τη βοήθεια του κόσμου, θέλουμε και την αστυνόμευση, να καταλάβει ο κόσμος ότι οι θέσεις στάθμευσης είναι πολύτιμες. Θα ενισχύσουμε όσο μπορούμε και τα πάρκινγκ, δηλαδή ήδη συζητάμε να δούμε πώς μπορούμε με παρεμβάσεις να έχουμε πληροφορία για όλες τις θέσεις στάθμευσης μέσα στο δήμο.»

Λέγαμε κάποτε για ενημερωτικές ηλεκτρονικές πινακίδες.

«Αυτό τώρα το δουλεύουμε, γιατί η υποδομή υπάρχει,. Αυτό που πρέπει να γίνει είναι όταν ένα αυτοκίνητο μπαίνει και βγαίνει σε ένα χώρο στάθμευσης, να μπορεί να καταγράφεται και να πηγαίνει σε μία πληροφοριακή πινακίδα ή στην εφαρμογή για την ελεγχόμενη στάθμευση ώστε κάποιος μπαίνοντας στην πόλη, να βλέπει από πριν, που έχει χώρους στάθμευσης. Αυτό το δουλεύουμε, ωστόσο χρειάζεται να γίνουν τεχνικές επεμβάσεις στα υπάρχοντα πάρκινγκ ώστε να μην μπορούν να μπαίνουν από πολλές εισόδους και να μην μπορούν να  βγαίνουν από πολλές εξόδους. Το έχουμε βάλει μπροστά και θα το φτιάξουμε είτε είναι αυτό το μήνα είτε τον επόμενο και θα μπει σε λειτουργία γιατί υπάρχει υποδομή. Επίσης γίνεται μία εντατική διερεύνηση μήπως ο δήμος μπορέσει να μισθώσει και άλλους περιφερειακούς χώρους πάρκινγκ, ώστε να μπορέσει κάποιος να παρκάρει κοντά στην πόλη».

Τι μπορεί να γίνει με τα τουριστικά λεωφορεία;

«Υπάρχει νομοθεσία που ένα ξενοδοχείο μπορεί να κάνει αίτηση να μισθώσει θέση στάθμευσης τουριστικού λεωφορείου και σύμφωνα με το νόμο, ο δήμος είναι υποχρεωμένος να τη δώσει. Ήδη ζήτησα τη λίστα με τις θέσεις που έχουν δοθεί. Επίσης έχει γίνει μία διερεύνηση και θα ενημερώσω και το σύλλογο ξενοδόχων σε συνάντηση που θα κάνουμε άμεσα, ότι όλοι οι ξενοδόχοι όχι μόνο δικαιούνται αυτό το μέτρο αλλά και επιβάλλεται να το κάνουν, διότι αν υπάρχει χώρος, θα δοθεί ώστε να μη γίνει αυτό που γίνεται. Εμείς κάνουμε αυτό που μπορούμε είτε με ενημέρωση των ξενοδόχων είτε με παρεμβάσεις. Έτσι, είτε θα πρέπει οι ιδιοκτήτες να αιτηθούν θέση στάθμευσης τουριστικών λεωφορείων για να τις μισθώσουν, είτε θα επιβάλλουμε τα πρόστιμα που πρέπει σε συνεργασία με την τροχαία. Οι παραβάσεις αυτές βεβαιώνονται μόνο από την τροχαία. Ως δήμος πρώτα προτείνουμε τις λύσεις που υπάρχουν και κατόπιν θα περάσουμε στην αστυνόμευση. Το ξενοδοχείο εμείς θέλουμε να τη μισθώσει τη θέση, γιατί δεν είναι μόνο θέμα κυκλοφοριακού φόρτου, είναι και θέμα ασφάλειας. Αν ένα ξενοδοχείο δεν έχει χώρο έμπροσθεν μπορούμε να βρούμε θέση που θα μισθώσει σε μία πολύ κοντινή απόσταση.»

Με τις φορτοεκφορτώσεις τι γίνεται;

«Στην προσωπική μου ατζέντα για το κυκλοφοριακό οι φορτοεκφορτώσεις είναι στην πρώτη θέση, είναι το μεγάλο πρόβλημα της πόλης. Είναι το πρόβλημα που τινάζει όλο το κυκλοφοριακό στον αέρα και θέλει πάρα πολλή δουλειά. Μέχρι τώρα, ερχόταν ένας επιχειρηματίας που έχει μία επιχείρηση και ζητούσε μία θέση φορτοεκφόρτωσης μπροστά από το κατάστημα του. Καταρχάς να ξεκαθαρίσω ότι οι θέσεις φορτοεκφόρτωσης είναι όλες δημόσιες. Μπορεί εγώ να την αιτούμαι και μπορεί να χωροθετηθεί μπροστά μου, αλλά είναι δημόσια. Εγώ όμως που την έχω αιτηθεί -τη δημόσια θέση για φορτοεκφόρτωση- συνήθως κάτι βάζω εκεί, το μηχανάκι μου, καφάκια κτλ. Εγώ από τότε που ανέλαβα δεν έχω δώσει καμία νέα θέση φορτοεκφόρτωσης και ο λόγος είναι ότι τις εξετάζουμε και πάλι όλες από την αρχή, με χωροταξικά κριτήρια. Παίρνω ένα δρόμο και λέω τι καταστήματα έχω εδώ. Αυτά, 3,4,5 που θέλουν φορτοεκφόρτωση, γιατί δεν θέλουν όλα τα καταστήματα φορτοεκφόρτωση Έχω τόσες θέσεις, έχω τόσα καταστήματα, πόσες θέσεις χρειάζομαι… Δεν μπορεί το κάθε μαγαζί να κάνει φορτοεκφόρτωση έξω από την πόρτα του, δεν γίνεται. Θα πρέπει κάποιοι να μετακινηθούν και λίγο, οι μεταφορείς. Να μεταφέρουν 20, 30 μέτρα. Άρα τις τοποθετούμε χωροταξικά και αναλόγως με το κατάστημα. Έχουμε μερικά καταστήματα που έχουν βαριά φορτοεκφόρτωση, εκεί θέλουμε να προσεγγίζουμε. Αυτό αφορά όλη την πόλη, τώρα σε κεντρικούς δρόμους που δεν μπορεί να γίνει φορτοεκφόρτωση, όπως στην Κουντουριώτη, μπορώ να δώσω στους κάθετους δρόμους. Κάνουμε μία χωροθέτηση καινούργια, η οποία όμως θα βγει και κανονιστική και θα συνοδευτεί και από άλλα κριτήρια, όπως το ωράριο. Δεν πρέπει να γίνεται καθόλη τη διάρκεια της ημέρας αυτό. Θα έρθουμε σε μία συνεργασία με τον εμπορικό σύλλογο, με τους διανομείς που κάνουν τις φορτοεκφορτώσεις, με την εστίαση και θα βάλουμε ωράριο. Δεν μπορεί όλη την ημέρα παντού να γίνεται φορτοεκφόρτωση. Ξέρουμε όλοι ότι η φορτοεκφόρτωση είναι προβληματική τις πρωινές ώρες. Αυτό είναι όμως ένα πράγμα το οποίο θέλει μία μελέτη και θέλει και μία κανονιστική συνολική. Κάθε πολίτης έρχεται και να κάνει μία αίτηση, και κοιτάει να κάνει τη δουλειά του την οποία καλώς την κοιτάει, αλλά εμείς ως δήμος θέλουμε να κάνουν όλοι τη δουλειά τους και κυρίως να κυκλοφορείται και η πόλη. Αυτό που θα κάνουμε φέτος και έχουμε συνεννοηθεί και με την τροχαία είναι αυτές οι θέσεις που ήδη υπάρχουν, να τις επισημάνουμε με ένα σήμα, το οποίο ήδη έχουμε παραγγείλει, και θα φαίνεται η σήμανση και στο έδαφος, όπως φαίνονται και στα ΑΜΕΑ, η ανάλογη σήμανση. Οι υπάρχουσες θέσεις φορτοεκφόρτωσης θέλουμε να αδειάσουν. Παρακάλεσα την Αστυνομική Διεύθυνση, να κάνουν πολλή καλή αστυνόμευση ώστε οι θέσεις φορτοεκφόρτωσης, τις ώρες κυρίως που γίνεται η φορτοεκφόρτωση να είναι κενές. Πρέπει επίσης να χωροθετήσουμε τις θέσεις στάθμευσης δικύκλων. Τα δίκυκλα στην πόλη είναι πάρα πολλά, τον περισσότερο χρόνο έχουμε καλό καιρό. Έτσι, για να μην παρκάρουν τα δίκυκλα στα πεζοδρόμια και όπου να ναι πρέπει να τους βάλουμε θέσεις, γιατί αυτή τη στιγμή δεν έχουνε θέσεις.

Όλη η πόλη χρειάζεται μία νέα χωροταξική μελέτη που αφορά τις θέσεις των δίκυκλων, της φορτοεκφόρτωσης τις θέσεις των ΑΜΕΑ. Αυτό θέλει χρόνο, το δουλεύουμε, αλλά μέχρι τότε, θα δουλέψουμε με αυτά που ήδη έχουμε. Επίσης να ξέρετε ότι γίνονται διάφορες μελέτες παρέμβασης σε κόμβους, που είναι δύσκολοι στην πόλη, μελέτες κυκλοφοριακές, διαμόρφωσης των κόμβων με τέτοιο τρόπο ώστε να βοηθάει η κίνηση. Αυτές όταν ολοκληρωθούν και υπογραφούν από την τεχνική υπηρεσία θα πάρουν τη σειρά να εγκριθούν από τις επιτροπές για να τις υλοποιήσουμε. Έχουμε κόμβους μέσα στην πόλη, που είναι πάρα πολύ δύσκολη η κυκλοφορία.»

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ