ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
MENOY
ΡΕΘΥΜΝΟ

Ρέθυμνο: Ημερίδα Επιμόρφωσης Διευθυντών- Διευθυντριών και εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης

0

Η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και οι Σύμβουλοι Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνου διοργανώνουν ημερίδα με θέμα: Παιδική παραμέληση και κακοποίηση. Αναγνώριση, Πρόληψη, Διαχείριση από τους εκπαιδευτικούς.  
Η ημερίδα θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 22-11-2023 από 09:00 έως 14:00 στο Σπίτι του Πολιτισμού σύμφωνα με το συνημμένο πρόγραμμα.
Ο στόχος είναι η ενημέρωση και η ευαισθητοποίηση των εκπαιδευτικών για το φαινόμενο της παιδικής κακοποίησης και παραμέλησης, η ενημέρωση για τις μορφές κακοποίησης και την αναγνώριση αυτών  καθώς και η ανάδειξη τρόπων διαχείρισης περιστατικών παιδικής παραμέλησης και κακοποίησης.

Παιδική παραμέληση και κακοποίηση. Πρόληψη, Αναγνώριση, Αποκάλυψη και Διαχείριση από τον/την εκπαιδευτικό

Διοργάνωση

Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνου, Σύμβουλοι Εκπαίδευσης ΠΕ Ρεθύμνου

Τετάρτη 22/11/2023 09.00΄-14.00΄

Σπίτι Πολιτισμού, Εμμ. Βερνάρδου 12, Παλιά Πόλη, Ρέθυμνο

Πρόγραμμα  και  θεματικές/τίτλοι εισηγήσεων

9.00΄-9.15΄ Προσέλευση

9.15΄-10.00΄ Χαιρετισμοί

10.00΄- 10. 45΄ κα. Ιωάννα Δημητρίου, Εισαγγελέας ανηλίκων Ρεθύμνου

Θεματική: Παραμέληση και Κακοποίηση παιδιών. Νομική αντιμετώπιση. Διαχείριση και νομικές προεκτάσεις της παραβατικής συμπεριφοράς στο σχολείο

10.45΄ - 11.15΄Συζήτηση

11.15΄- 11.30΄ Διάλειμμα

11.30΄- 12.30΄ κα. Όλγα Θεμελή, Αναπλ. Καθηγήτρια Εγκληματολογικής, Τμήμα Ψυχολογίας Παν/μίου Κρήτης

Τίτλος Εισήγησης: "Όλα 'κομπλέ' κυρία. Δε συμβαίνει τίποτα": Ο κρίσιμος ρόλος του εκπαιδευτικού στην αποκάλυψη της κακοποίησης των ανήλικων θυμάτων και στο "σπάσιμο" της σιωπής.

12.30΄-13.00΄ Συζήτηση

13.00΄- 14.00΄ κα Μαρία Φουσταλιεράκη, Ψυχολόγος (MSc) στον Οργανισμό "Το Χαμόγελο του Παιδιού"

Τίτλος Εισήγησης: Κακοποίηση - Παραμέληση Παιδιού: Ο Ρόλος των Εκπαιδευτικών

14:00 Ολοκλήρωση Ημερίδας - Συμπεράσματα

Ο στόχος της ημερίδας είναι η ενημέρωση και η ευαισθητοποίηση των εκπαιδευτικών στο φαινόμενο της παιδικής παραμέλησης και κακοποίησης, η ενημέρωση για τις μορφές κακοποίησης και την αναγνώριση αυτών,  καθώς και η ανάδειξη τρόπων διαχείρισης περιστατικών παιδικής παραμέλησης και κακοποίησης. Οι εκπαιδευτικοί να μπορούν να αναγνωρίζουν τα «σημάδια», να ενημερωθούν για τη διαδικασία αποκάλυψης, τον καλύτερο τρόπο διαχείρισης τέτοιων περιστατικών (πρωτόκολλο διαχείρισης, νομικές προεκτάσεις) και τα μέσα και δυνατότητες που έχουν σε επίπεδο παιδαγωγικών εργαλείων και υπηρεσιών που μπορούν να σταματήσουν και να υποστηρίξουν ένα  παιδί που βιώνει παραμέληση ή κακοποίηση. Να ενημερωθούν επίσης, για πρακτικές και παιδαγωγικά μέσα στην πρόληψη τέτοιων περιστατικών. Παράλληλα, θα συζητηθεί η διαχείριση παραβατικών συμπεριφορών στο σχολείο και οι νομικές τους προεκτάσεις.

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ