Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 8 Μαΐου 2018 η εκδήλωση της Δ.Α.Π.- Ν.Δ.Φ.Κ. Ρεθύμνου σε συνεργασία με την Δ.Α.Π.- Ν.Δ.Φ.Κ. Πολυτεχνείου Κρήτης με θέμα «Προοπτική και εξέλιξη των πανεπιστημιακών σπουδών στο ακαδημαϊκό οικοσύστημα της Κρήτης- Σύγχρονες προκλήσεις και προοπτικές».
Κατά την έναρξη της εκδήλωσης σύντομο χαιρετισμό απηύθυναν ο πρώην Κοσμήτορας του Τ.Ε.Ι. Κρήτης και Διευθυντής του κέντρου Φυσικής Πλάσματος και Laser κ. Ταταράκης Μιχάλης, ο αναπληρωτής Κοσμήτορας του Τ.Ε.Ι. Κρήτης κ. Βαρδιάμπασης Ιωάννης καθώς και οι υπεύθυνοι της Δ.Α.Π.- Ν.Δ.Φ.Κ. Ρεθύμνου και Πολυτεχνείου Κρήτης κ. Λαγκαδιανός Χρήστος και κ. Γιάκας Νίκος.
Την εκδήλωση συντόνιζε η δημοσιογράφος της Νέας Τηλεόρασης Κρήτης και ΑΝΤ1 Δυτικής Κρήτης κα. Γιακουμάκη Μαρίνα, η οποία στην εισαγωγική τοποθέτηση της τόνισε ότι η εκδήλωση αποτελεί μια σπουδαία ευκαιρία να συζητηθεί σε επίπεδο κορυφής των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων της Κρήτης σειρά ζητημάτων με κυρίαρχο να ενταχθούν στο ενιαίο δίκτυο τριτοβάθμιας εκπαίδευσης το πανεπιστήμιο, το Πολυτεχνείο και το ΤΕΙ Κρήτης», ενώ κλείνοντας την ημερίδα ανέφερε πως «ανοίγει ένας νέος κύκλος συζητήσεων για μια αποτελεσματική διαδικασία προς όφελος της εκπαιδευτικής κοινότητας, των ίδιων των αποφοίτων, αλλά και του ευρύτερου κοινωνικού συνόλου του νησιού μας. Οπότε τίθενται επί τάπητος το ζήτημα των διακριτών ρόλων καθώς και διάφορες φυγόκεντρες τάσεις που αφορούν τα μικρά τοπικά συμφέροντα είτε άλλα προβλήματα, τα οποία και πρέπει να αντιμετωπιστούν» .
Κεντρικοί ομιλητές της εκδήλωσης ήταν ο καθηγητής και πρώην Πρύτανης του Πολυτεχνείου Κρήτης κ. Διγαλάκης Βασίλης καθώς και ο καθηγητής και Πρύτανης του Πανεπιστημίου Κρήτης κ. Ζώρας Οδυσσέας.
Ο κ. Διγαλάκης τόνισε στην εισήγηση του πώς «Η ώθηση που μπορεί να προσφέρει στο ΑΕΠ της Κρήτης το πανεπιστημιακό και ερευνητικό της οικοσύστημα είναι πραγματικά εντυπωσιακή. Με τις κατάλληλες συνθήκες, θα μπορούσε να συντελέσει σε μια εκρηκτική αύξηση του ΑΕΠ της Κρήτης της τάξης του 20%. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το Πανεπιστήμιο της Ιερουσαλήμ, το οποίο έχει συγκρίσιμο μέγεθος με το σύνολο των τριών Ιδρυμάτων της Κρήτης: διαθέτει περίπου 24.000 φοιτητές, όσους τα δύο Πανεπιστήμια της Κρήτης μαζί, και απασχολεί τόσους ερευνητές όσους το ερευνητικό οικοσύστημα της Κρήτης. Στο Πολυτεχνείο Κρήτης έχουμε ήδη δημιουργήσει το TUC Innovation House, προκειμένου να διευκολύνει και να υποβοηθήσει τη διασύνδεση με την πραγματική οικονομία και την προώθηση της καινοτομίας και της επιχειρηματικότητας, ενώ παράλληλα ιδρύθηκε και αγγλόφωνο μεταπτυχιακό πρόγραμμα στη Διαχείριση της Τεχνολογίας και της Καινοτομίας. Οι στρατηγικές πρωτοβουλίες περιλαμβάνουν τη διοργάνωση ημερίδων προώθησης της επιχειρηματικότητας και διαγωνισμών καινοτόμων ιδεών και φυσικά τη σύναψη στρατηγικών συνεργασιών, όπως η συμμετοχή μαζί με άλλα έξι πανεπιστήμια στην πρόταση για το fund of funds του Ευρωπαϊκού Επενδυτικού Ταμείου (ΕIF). Οι δράσεις αυτές, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι πρόσφατα ιδρύθηκε και χρηματοδοτήθηκε η πρώτη νεοφυής επιχείρηση του Πολυτεχνείου Κρήτης, μας γεμίζουν αισιοδοξία για το μέλλον».

Από την μεριά του ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Κρήτης κ. Ζώρας αναφέρθηκε εκτενώς στο έργο που έχει επιτελεστεί τα τελευταία χρόνια στο Π.Κ. παρά τις αυξανόμενες αντιξοότητες, στο όραμα του για την μετεξέλιξη του ιδρύματος καθώς και στις μεταρρυθμίσεις που έχει ανάγκη η παιδεία σε επίπεδο τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Ξεκινώντας την τοποθέτηση του ανέφερε «Το ελληνικό Πανεπιστήμιο βρίσκεται σε ένα κρίσιμο σταυροδρόμι. Κινδυνεύει να υποβαθμιστεί ανεπανόρθωτα ως συνέπεια της οικονομικής και κοινωνικής κρίσης, την ώρα ακριβώς που χρειάζεται να αποτελέσει τον κύριο μοχλό για την έξοδο της χώρας από την κρίση». Στη συνέχεια δηλώνοντας υπερήφανος για τα επιτεύγματα του Π.Κ. συγκριτικά με άλλα ελληνικά ΑΕΙ και ίσως πολλά αντίστοιχα της υπόλοιπης Ευρώπης, έκανε ιδιαίτερη αναφορά στο ζήτημα των εισακτέων τονίζοντας ότι «η καλή ποιότητα εκπαίδευσης απαιτεί διαχειρίσιμους αριθμούς φοιτητών, δυνατότητα διδασκαλίας σε μικρές ομάδες, συχνές εργασίες, πρωτότυπες ή/και δημοσιεύσιμες πτυχιακές διατριβές, συνεχή αλληλεπίδραση φοιτητών – καθηγητών, σύνδεση της έρευνας με την εκπαίδευση. Οι τεράστιοι αριθμοί εισακτέων υπονομεύουν την δυνατότητα υλοποίησης των παραπάνω». Παράλληλα επισήμανε πώς «το Π.Κ. έχει προχωρήσει όλες τις απαραίτητες ενέργειες για την ίδρυση Πανεπιστημιακής Σχολής Τουρισμού που αποτελεί ένα πολύ σημαντικό βήμα αλλά και αναγκαιότητα για τον νομό και την Κρήτη, που θα δώσει ώθηση στην ανάπτυξη και θα προσφέρει ένα επιστημονικό πλαίσιο σπουδών για τους φοιτητές που θα επιλέξουν να ακολουθήσουν τον κλάδο του τουρισμού».



