Το Δίκτυο Τουρισμού Υπαίθρου, ολοκλήρωσε για ακόμη μία χρονιά την ετήσια έρευνα του , με στοιχεία για το προφίλ των ταξιδιωτών που επισκέφθηκαν την Κρήτη το 2025, τις προτιμήσεις τους σχετικά με τις θεματικές-ειδικές μορφές τουρισμού και τις προσδοκίες για ένα μελλοντικό ταξίδι επιστροφής στο νησί.
Συμπληρώθηκαν σχεδόν 1200 ερωτηματολόγια και οι περισσότεροι από τους μισούς (62%) είχαν επισκεφθεί ξανά την Κρήτη, γεγονός που αναδεικνύει τον υψηλό δείκτη επαναληψιμότητας του προορισμού.
Από την έρευνα διαπιστώνεται ότι η Κρήτη εξακολουθεί να προσελκύει επισκέπτες κυρίως για καλοκαιρινές διακοπές (89%), ενώ μόλις 1,9% δήλωσαν ότι ταξίδεψαν με σκοπό τη συμμετοχή σε δραστηριότητες ειδικών ή θεματικών μορφών τουρισμού.
Ο ήλιος η θάλασσα και το κλίμα αποτελούν τους κορυφαίους λόγους επιλογής, ωστόσο οι ταξιδιώτες δείχνουν αυξανόμενο ενδιαφέρον για τον πολιτισμό, την ιστορία, τη γαστρονομία και την αυθεντικότητα του νησιού.
Οι οικογένεια και φίλοι (47,7%) εξακολουθούν να αποτελούν τον σημαντικότερο παράγοντα επιρροής στην επιλογή προορισμού, ενώ τα social media και το διαδίκτυο (20,6%) κερδίζουν ολοένα και μεγαλύτερο έδαφος.
Παρότι το 59% των επισκεπτών δεν συμμετείχε σε δραστηριότητες θεματικού τουρισμού, το 41% επέλεξε δραστηριότητες που αφορούν στον πολιτισμό, τον γαστρονομικό τουρισμό και τον οινοτουρισμό αλλά και τον αθλητικό τουρισμό.
Οι ταξιδιώτες που συμμετείχαν σε θεματικές-ειδικές εμπειρίες τουρισμού ξόδεψαν από 30 έως 120 ευρώ ανά άτομο, ενώ ένα αξιόλογο ποσοστό , δήλωσε δαπάνες πάνω από 121 ευρώ.
Περισσότεροι από 7 στους 10 ,είπαν ότι θα πρότειναν την Κρήτη ως προορισμό για τουρισμό υπαίθρου.
Η ικανοποίηση των επισκεπτών αγγίζει το 91 %, το 97% αξιολογεί το νησί θετικά έως πολύ θετικά ,ενώ ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στην φιλόξενη διάθεση των κατοίκων.
Τι συναισθήματα προκαλεί η Κρητική ύπαιθρος στον επισκέπτη;
Γαλήνη (39%), χαρά (31%) και θαυμασμό (14%), απάντησαν οι ξένοι επισκέπτες, με τις πιο έντονες στιγμές τους να σχετίζονται με την επαφή με τη φύση, την επικοινωνία με τους ντόπιους και την γαστρονομία.
ekriti.gr

