ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
MENOY
ΕΛΛΑΔΑ

Αλλάζουν ξανά τα όρια ηλικίας των επαγγελματιών οδηγών: Τι θα ισχύει για σχολικά, τουριστικά λεωφορεία και ΚΤΕΛ

0

Εως την ηλικία των 65 ετών θα μπορούν να οδηγούν σχολικό λεωφορείο είτε αυτό είναι το κλασικό κίτρινο, είτε τουριστικό λεωφορείο είτε λεωφορείο των ΚΤΕΛ, το οποίο εκτελεί δρομολόγια μεταφοράς μαθητών, οι επαγγελματίες οδηγοί. Τη συγκεκριμένη νομοτεχνική βελτίωση, η οποία ήρθε μετά τις αντιδράσεις για την αύξηση του ορίου ηλικίας των οδηγών τουριστικών και και ΚΤΕΛ στα 69 έτη, προανήγγειλε σήμερα Δευτέρα ο υφυπουργός Μεταφορών, Μιχάλης Παπαδόπουλος κατά τη συνεδρίαση των επιτροπών παραγωγής και εμπορίου και οδικής ασφάλειας, οι οποίες συζητούσαν το νομοσχέδιο του υπουργείου για τις αλλαγές στα διπλώματα οδήγησης.

Ο κ. Παπαδόπουλος διευκρίνισε ότι στα ΚΤΕΛ, τα τουριστικά λεωφορεία και τα φορτηγά το ανώτατο όριο ηλικίας των οδηγών θα είναι τα 67 χρόνια, ενώ το όριο για όσους αναλαμβάνουν τη μετακίνηση μαθητών θα είναι τα 65.

Παράλληλα ο υφυπουργός Μεταφορών ανακοίνωσε ότι με υπουργικές αποφάσεις που θα ακολουθήσουν την ψήφιση του νομοσχεδίου, θα θεσμοθετηθούν πρόσθετες ασφαλιστικές δικλείδες για τους συνοδούς – συνοδηγούς των 17άρηδων, οι οποίοι θα μπορούν να κάθονται για πρώτη φορά στο τιμόνι στο πλαίσιο της συνοδευόμενης οδήγησης που θεσμοθετείται. Με τις ίδιες αποφάσεις θα αποσαφηνιστούν και τα κριτήρια για την ασφάλιση σε αυτές τις περιπτώσεις.

Υπενθυμίζεται ότι βάσει των ρυθμίσεων που εισάγει το νομοσχέδιο, θεσπίζεται νέο κατώτατο όριο ηλικίας για την παρακολούθηση θεωρητικής και πρακτικής εκπαίδευσης τα 17 έτη, καθώς και δυνατότητας των υποψηφίων που τα έχουν συμπληρώσει και εφόσον έχουν πραγματοποιήσει τον ελάχιστο αριθμό ωρών θεωρητικής εκπαίδευσης οχημάτων κατηγορίας Β να λάβουν μέρος στις θεωρητικές εξετάσεις, αλλά και στις πρακτικές δοκιμασίες. Εφόσον επιτύχουν, θα μπορούν να οδηγούν με συνοδό.

Ειδικότερα, προβλέπεται η χορήγηση προσωρινής άδειας οδήγησης στους ανήλικους υποψήφιους οδηγούς μέχρι τη συμπλήρωση του 18ου έτους ηλικίας τους, οπότε και τους χορηγείται το κανονικό έντυπο άδειας οδήγησης.

Με την προσωρινή άδεια οδήγησης επιτρέπεται η συνοδευόμενη οδήγηση:

    Εντός της Περιφερειακής Ενότητας του τόπου κατοικίας του ενδιαφερόμενου και ειδικά για την Περιφέρεια Αττικής εντός της Περιφέρειας.

    Για χρονικό διάστημα έως και την ημερομηνία παραλαβής του εντύπου της άδειας οδήγησης.

Ο συνοδός οδηγός απαιτείται:

    να έχει συμπληρώσει την ηλικία των 25 ετών,

    να έχει στην κατοχή του άδεια οδήγησης κατηγορίας Β πάνω από πέντε έτη και

    να έχει την άδεια οδήγησης σε ισχύ την οποία φέρει μαζί του.

Αναφορικά με την αύξηση των παραβόλων κατά 10 ευρώ, αρκετοί εκπρόσωποι της αντιπολίτευσης σχολίασαν ότι αποτελεί ένα ακόμα βάρος στους πολίτες, οι οποίοι μάλιστα ακόμα και στην περίπτωση αποδοχής της ένστασης που θα μπορούν να υποβάλουν για πρώτη φορά επί του αποτελέσματος των εξετάσεων, θα χρειαστεί να ξαναχρεωθούν παράβολα σε διάστημα ενός μήνα για την επανεξέτασή τους.
Όλα ηλεκτρονικά και για τον ιατρικό έλεγχο οδηγών και υποψηφίων οδηγών

Σε συνεργασία με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης προωθείται η δημιουργία μιας πλατφόρμας, μέσω της οποίας θα μπορούν να αντλούνται ηλεκτρονικά όλες οι ιατρικές εξετάσεις των οδηγών και υποψηφίων οδηγών από τους γιατρούς που θα πραγματοποιούν τις ιατρικές εξετάσεις.

«Οι γιατροί θα έχουν άμεση ενημέρωση για την υγεία των οδηγών και υποψηφίων οδηγών. Θα έχουν τη δυνατότητα να μπαίνουν στον ιατρικό τους φάκελο, όπως κάνουν σήμερα με τον ΑΜΚΑ τους οι γιατροί και οι φαρμακοποιοί. Πρόκειται για μεγάλη καινοτομία, η οποία και τους πολίτες θα εξυπηρετεί αφού δε θα πηγαίνουν από υπηρεσία σε υπηρεσία τα ιατρικά πιστοποιητικά τους αλλά και την οδική ασφάλεια θα αναβαθμίσει», σημείωσε ο κ. Παπαδόπουλος προσθέτοντας ότι το επόμενο βήμα θα είναι η έκδοση ηλεκτρονικού πεδίου εκπαίδευσης και ηλεκτρονικών παραπεμπτικών των εξετάσεων.
Λύση στους εργαζομένους δύο ταχυτήτων στις συγκοινωνιακές εταιρίες

Την υπογραφή νέας ΣΣΕ το προσεχές διάστημα για τους εργαζομένους στον ΟΑΣΘ, ανακοίνωσε ο υφυπουργός Μεταφορών απαντώντας με αυτόν τον τρόπο στις επικρίσεις που δέχτηκε το υπουργείο από όλες τις πλευρές για την διαφορετική αντιμετώπιση των εργαζομένων στις συγκοινωνιακές εταιρίες και τον διαχωρισμό των απασχολουμένων στην Αθήνα από τους συναδέλφους τους της Θεσσαλονίκης αναφορικά με τα μη μισθολογικά κόστη.

Ο κ. Παπαδόπουλος απέδωσε τη μη αναφορά στους εργαζομένους του ΟΑΣΘ στην ανυπαρξία ΣΣΕ ύστερα από την απόρριψή της από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, επισημαίνοντας ότι δεν μπορούσε να παραταθεί μια σύμβαση που δεν υπάρχει.

Ο υφυπουργός δεν απάντησε, πάντως, στην κριτική που δέχτηκε το υπουργείο τόσο από την αντιπολίτευση αναφορικά με τη νέα παράταση που δόθηκε αυτήν τη φορά έως το τέλος Μαρτίου 2022 στη δυνατότητα του ΟΑΣΑ να προσφεύγει στη διαδικασία απευθείας αναθέσεων ακόμα και για τις υποδομές του ηλεκτρονικού εισιτηρίου με την επίκληση της πανδημίας, η οποία υπάρχει σε άλλο άρθρο του νομοσχεδίου.

Οι εκπρόσωποι της αντιπολίτευσης επεσήμαναν ότι ύστερα από δύο χρόνια πανδημίας, δεν υφίσταται επί της ουσίας δικαιολογία δεδομένου ότι δεν υφίσταται πλέον το επιχείρημα του αιφνιδιασμού και υπήρχε ο χρόνος για την ακολούθηση της κανονικής και προβλεπόμενης διαδικασίας προμηθειών.

ethnos.gr

 

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ