ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
MENOY
ΑΠΟΨΕΙΣ

Η ασφάλεια και η θωράκιση ως αδιαπραγμάτευτοι πυλώνες του σχεδιασμού μας

0

 

Στο δεύτερο μέρος της συνοπτικής απολογιστικής καταγραφής της σχεδόν δεκαετούς πορείας που είχα την τιμή και την ευθύνη να ηγούμαι της προσπάθειας για το Λιμενικό μας Ταμείο θα αναφερθώ στο κρίσιμο σκέλος των έργων ασφάλειας και θωράκισης. Οι παρεμβάσεις αυτές υπήρξαν και παραμένουν  για εμάς είναι πάρα πολύ σημαντικές για το Ρέθυμνο.

Η αντιμετώπιση εκτάκτων φαινομένων και αναγκών αλλά και ο σχεδιασμός για πρώτη φορά σε γερά θεμέλια για την ουσιαστική βελτίωση της ασφάλειας και τη θωράκιση των λιμενικών μας υποδομών είναι μια προσπάθεια που σήμερα βρίσκεται σε τροχιά υλοποίησης και αποτυπώνεται σε συγκεκριμένα έργα. Έτσι, έχοντας εξασφαλίσει μετά από μεγάλη προσπάθεια χρηματοδοτήσεις  που υπερβαίνουν τα 22 εκατομμύρια ευρώ μπαίνουν τα θεμέλια για την ανάπτυξη έργων που θα αλλάξουν ριζικά σχεδόν την εικόνα των λιμενικών μας υποδομών. Είναι μία σπουδαία κατάκτηση που αποδεικνύει τον νέο και παραγωγικό τρόπο διοίκησης που από πλευράς Λιμενικού Ταμείου θεσπίσαμε και εφαρμόσαμε φυσικά σε συνεργασία με όλους τους φορείς.

Αρχικά οφείλω να αναφέρω ότι το Υπουργείο Ναυτιλίας χρηματοδότησε το έργο « επισκευή-αποκατάσταση του  δαπέδου στον πόδα του προσήνεμου μόλου λιμένα Ρεθύμνης» προϋπολογισμού  100.000 ευρώ για την αποκατάσταση ζημίων  όπου οι κακοκαιρίες παλαιοτέρων ετών είχαν προξενήσει στο χώρο. Ακολούθως, προωθήθηκε  η μελέτη για την αποάμμωση του λιμένα με έργα ύψους 280.000 ευρώ και εντάχθηκαν στο ΠΔΕ 2021 εργασίες επισκευής στο κτίριο του Λιμεναρχείου Ρεθύμνου Δελφίνι που από κοινού με το νέο  λιμεναρχείο της Αγίας Γαλήνης  ανέρχονται σε εργασίες 80.000 ευρώ.

Ως ιδιαίτερης σημασίας χαρακτηρίζεται η δρομολόγηση των διαδικασιών για την χάραξη χερσαίας ζώνης για τα λιμάνια του Δήμου Μυλοποτάμου, σε Πάνορμο, Σίσσες και Μπαλί που πλέον θα μπορούν να ενταχθούν σε χρηματοδοτήσεις και να συνδεθούν με το λιμάνι του Ρεθύμνου, γεγονός που εντάσσει όλο το Βόρειο τμήμα του Νομού σε νέες αναπτυξιακές βάσεις και τις λιμενικές υποδομές σε ένα πιο ασφαλές μέλλον.

Λόγω παρόδου ετών και φυσιολογικής φθοράς οι πλωτοί προβλήτες της μαρίνας παρουσίασαν ζημίες οι οποίες αποκαταστάθηκαν με την εκτέλεση του έργου «Εργασίες συντήρησης συστήματος πλωτών αγκυροβολίων» προϋπολογισμού 74.370,00  ευρώ και ακολούθως επιτεύχθηκε χρηματοδότηση από το ΠΔΕ 2020 για την προμήθεια και τοποθέτηση ενός πλωτού προβλήτα προς αντικατάσταση παλαιού, με τους υπολοίπους τέσσερεις στο ανατολικό τμήμα του λιμανιού να χρηματοδοτούνται από το έργο του προσήνεμου μόλου. 

Σε σχέση με το κρίσιμο έργο της θωράκισης του προσήνεμου μόλου μετά από χρόνια προσπαθειών έχουμε διασφαλίσει:

  • Την δέσμευσης της χρηματοδότησης από το ΕΣΠΑ του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής των 17.500.000 ευρώ.
  • Την υλοποίηση της προετοιμασίας της διαγωνιστικής διαδικασίας για την ανάδειξη αναδόχου κατασκευής, μέσα από την ολοκλήρωση του ελέγχου από την αρμόδια Υπηρεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
  • Τη χρηματοδότηση κονδυλίου για την αφαίρεση της άμμου από τον πυθμένα  του λιμένα Ρεθύμνης με προϋπολογισμό έργου 1.200.000 ευρώ.
  • Την αντικατάσταση πλωτών προβλητών προϋπολογισμού 580.000 ευρώ

Παράλληλα, με βάση το σχεδιασμό του λιμενικού ταμείου ακολουθεί η  έγκριση κονδυλίου 2.500.000 ευρώ  για ένταξη μελετών για βελτίωση υποδομών λιμενικών στους Δήμους Ρεθύμνου ,Αγίου Βασιλείου και Μυλοποτάμου και η Βιοκλιματική ανάπλαση περιοχής Κιουλούμπαση, προϋπολογισμού 191.363,03 ευρώ.

Σε κάθε βήμα βάζουμε την ασφάλεια και το περιβάλλον σε προτεραιότητα. Εκπονήσαμε σχέδιο  Αντιμετώπισης Θαλάσσιας Ρύπανσης σε συνεργασία με εξειδικευμένο σύμβουλο με σεμινάρια ανοικτά προς το κοινό και πρακτικές εκπαιδεύσεις. Παράλληλα διοργανώθηκαν σεμινάρια και σχεδία αντιτρομοκρατίας ,πυρασφάλειας  και σεισμού υπό την καθοδήγηση των αρμοδίων συμβούλων  που συνέταξαν τα σχεδία αλλά και φορέων του τόπου. Παράλληλα ολοκληρώθηκε χωροταξικός σχεδιασμός ελλιμενισμού σκαφών για την εύρυθμη λειτουργία του λιμένα στο σύνολο του σε συνεργασία με τη Λιμενική Αρχή την ίδια στιγμή που πραγματοποιήθηκε και εφαρμόστηκε με απόλυτη επιτυχία η οργανωμένη χωροθέτηση για πρώτη φορά των θέσεων στάθμευσης τουριστικών λεωφορείων στον εμπορικό λιμένα.

Τέλος, το ΔΛΤΡ εκπόνησε σχέδιο συμμόρφωσης στις απαιτήσεις ευρωπαϊκής  ασφαλείας ως προς πύλη SCHEGEN. Ανταποκριθήκαμε μετά από συναντήσεις αρμοδίων φορέων και νομοθεσίας στην κατάστρωση αρχιτεκτονικών σχεδίων όπου εγκρίθηκαν από το αρμόδιο  Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και έχει κατατεθεί για σύμφωνη γνώμη στο ΥΝΑ,ΓΕΝ. Στο λιμάνι μας εφαρμόζεται κώδικας ISPS.

Η αναβάθμιση της ασφάλειας των λιμενικών μας υποδομών θα συμβάλει στην ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού και στην σταθερή ποιοτική αναβάθμιση των λιμενικών μας υποδομών.

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ