ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
MENOY
ΑΠΟΨΕΙΣ

Ο δρόμος είχε την δική του ιστορία…

0

Για Τρίτη συνεχόμενη φορά έχω προσεγγίσει ένα πολύ σοβαρό θέμα, που ταλανίζει και αμαυρώνει την εικόνα της φιλόξενης Κρήτης.. Ό λόγος δεν είναι άλλος από τα τροχαία ατυχήματα στον (ΒΟΑΚ) ΒΟΡΕΙΟ ΟΔΙΚΟ ΑΞΟΝΑ ,τα πιο πολλά εξ αυτών να  είναι θανατηφόρα, με πολύ βαρύ και πένθιμο το τίμημα της ασφάλτου , αφαιρώντας  βιαίως τις ζωές δεκάδων συνανθρώπων μας κάθε χρόνο ,εκ των οποίων τα πιο πολλά θύματα να είναι νέοι άνθρωποι ,πάνω στην περίοδο της δημιουργίας τους. Παντού υπάρχουν εικονοστάσια και θλιβερές αναμνήσεις .Ό κάθε δρόμος είχε και την δική του ιστορία για τους οικείους των ανθρώπων που άφησαν την τελευταία τους πνοή στον δρόμο, όπως και ο τίτλος των ανησυχιών μου αυτών. Για ακόμα μία φορά θα επαναλάβω την σοβαρότητα και την αναγκαιότητα της κατάστασης , νοιώθοντας μέσα μου λύπη για αυτούς τους ανθρώπους ,προσπαθώντας να δώσω πιθανές λύσεις για την επίλυση του τόσο θλιβερού προβλήματος με γνώμονα πάντα το δημόσιο συμφέρον . Για δέκα χρόνια υπηρέτησα στην Ε.Μ.Α.Κ (ΕΙΔΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ  ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΩΝ) αντιμετωπίζοντας πολλά τροχαία σε όλο το μήκος του Β.Ο.Α.Κ  της Κρήτης. Συμφώνα με την εμπειρία μου καταλήγω στο  ασφαλές συμπέρασμα ,ότι σε όποιο τροχαίο υπήρχε  μετωπική σύγκρουση ήταν μεγάλες πιθανότητες να  είναι θανατηφόρο και αν όχι θα ήταν πολύ σοβαρή έως και κρίσιμη η κατάσταση της υγείας των εμπλεκομένων, αφήνοντας τους για λίγο ακόμα  διάστημα στην ζωή η στην καλύτερη των περιπτώσεων με σοβαρές αναπηρίες λόγω της σφοδρότητας της σύγκρουσης. ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΤΡΩΤΟΙ πρέπει να το καταλάβουμε καλά ,το ανθρώπινο σώμα αντέχει συγκεκριμένους βαθμούς πίεσης ,  σε περίπτωση μετωπικής σύγκρουσης δύο οχημάτων ,αν το ένα όχημα τρέχει με ογδόντα  χιλιόμετρα ταχύτητα και το άλλο όχημα πηγαίνει με ογδόντα χιλιόμετρα  ,η σύγκρουση που θα καταγραφεί, θα είναι εκατόν εξήντα χιλιόμετρα σύγκρουση σε σταθερό σημείο . Σίγουρα όμως  δεν  είναι μόνο αυτός ο παράγοντας  υπάρχει μια επιπολαιότητα στην όλη μας οδηγική  συμπεριφορά που άμεσα  πρέπει να αναθεωρήσουμε αλλά και να διορθώσουμε. Κατά την  ταπεινή μου άποψη πρέπει να επανεξεταστεί η θεωρία  σχετικά με τους δρόμους . Είναι αδιανόητο εν έτος 2020 να μην υπάρχει διαχωριστικό τοιχίο ασφαλείας σε δρόμο ταχείας κυκλοφορίας ,που τους καλοκαιρινούς μήνες είναι ιδιαίτερα αυξημένη λόγων των επισκεπτών από το εξωτερικό αλλά και από το εσωτερικό της χώρας και πολλοί από αυτούς οδηγούν για πρώτη φορά στο νησί μας. Χρειάζονται μεγάλοι και άνετοι  δρόμοι με πολλές λωρίδες κυκλοφορίας είναι ευχής έργο , αλλά χωρίς  την κατασκευή διαχωριστικού τοιχίου  ασφαλείας ίσως  τα αποτελέσματα να είναι ακόμα και πιο αποθαρρυντικά , λειτουργώντας  αντιστρεπτικά ως λάδι  στην φωτιά δημιουργώντας  μεγάλες ταχύτητες και  σε περίπτωση μετωπικής σύγκρουσης θα είναι ακόμα πιο επώδυνα τα αποτελέσματα, σπέρνοντας τον θάνατο και την θλίψη. Καλύτερα λοιπόν πιο στενοί δρόμοι με διαχωριστικό τοιχίο ασφαλείας για την αποφυγή μετωπικών συγκρούσεων, παρά μεγάλοι δρόμοι και άνετοι χωρίς την εγκατάσταση διαχωριστικού τοιχίου.. Και στο σημείο αυτό μπαίνει εύλογα το ερώτημα ΤΙ ΘΑ ΕΚΑΝΕΣ ΕΣΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΛΥΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ. Σε αρχικό στάδιο θα τοποθετούσα προσωρινά ,διαχωριστικό στηθαίο το οποίο αποτελείται προκατασκευασμένα κομμάτια σκυροδέματος που συνδέονται μεταξύ τους με μεταλλικούς  συνδέσμους .Ο τύπος του στηθαίου αυτού ονομάζεται  New Jersey  μονής ενεργείας το οποίο έχει αρκετά πλεονεκτήματα όπως. α)παρέχει κάλυψη αποφυγής μετωπικής σύγκρουσης ,δηλαδή κρατάει το συγκρουόμενο όχημα αποτρέποντας το να πάει στην αντίθετη λωρίδα κυκλοφορίας .β)Αποτρέπει παράνομες επιπόλαιες αναστροφές οχημάτων εντός εθνικής οδού με αποτέλεσμα την μείωση του κινδύνου να σημειωθεί τροχαίο ατύχημα Γ) Είναι πολύ εύκολη η τοποθέτηση τους στο οδόστρωμα αλλά συνάμα το ίδιο εύκολη η απεγκατάσταση τους. Δ)Σε περίπτωση πρόσκρουσης του οχήματος  , το στηθαίο έχει την ικανότητα να απορροφά την σύγκρουση λειτουργώντας ως αλυσίδα μεταφέροντας την πίεση της πρόσκρουσης και στα άλλα κομμάτια του στηθαίου ισομερώς μειώνοντας αισθητά την πίεση πρόσκρουσης στο εμπλεκόμενο όχημα..  Σε περίπου ένα μήνα θα είχε τελειώσει δίνοντας μια προσωρινή αλλά και πολύ αξιόλογη ,πιστοποιημένη λύση , αποφεύγοντας τις μετωπικές συγκρούσεις αλλά και τις παράνομες αναστροφές  και εν συνεχεία θα προχωρούσα  σταδιακά στην διάνοιξη του δρόμου με όσο το δυνατόν καλύτερες τροποποιήσεις αλλά και την κατασκευή νέων λωρίδων κυκλοφορίας συγχρόνως με την εγκατάσταση διαχωριστικού στηθαίου τύπου New Jersey 2 με διπλό στηθαίο το οποίο παρέχει περισσότερη ασφάλεια από το New Jersey 1.Ακόμα μπορεί να χρησιμοποιηθεί σταθερό στηθαίο διπλής ενεργείας με παροχή οδοφωτισμού , στο οποίο θα φυτευόταν στο ενδιάμεσο του , διάφορα φυτά και  θάμνοι για την αποφυγή της παρενόχλησης που προκαλούν τα φώτα το βράδυ κατά την οδήγηση από την μια λωρίδα κυκλοφορίας στην άλλη, αλλά και για μια πιο καλαίσθητη και ευχάριστη εικόνα . Η ΑΡΧΗ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΗΜΙΣΥ ΤΟΥ ΠΑΝΤΟΣ ..Τα έργα που προανέφερα έπρεπε να είχαν γίνει εχθές ,να είχαν γίνει πολλά χρόνια πριν ,είναι υποχρέωση του κράτους να τα  φτιάξει αυτά τα έργα ,τα τέλη κυκλοφορίας των οχημάτων είναι ανταποδοτικά τέλη δηλαδή οι οδηγοί πληρώνουν τα τέλη κυκλοφορίας και το κράτος μεριμνά για την σωστή δομή των δρόμων ,για την καλύτερη ασφάλεια των οδηγών.  Τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει παρεμβάσεις με διανοίξεις κάποιων σημείων αλλά και με σειρά άλλων έργων ,κατεβάζοντας κυριολεκτικά ολόκληρα βουνά για την αποφυγή κάποιων μικρών στροφών ξοδεύοντας πολλά εκατομμύρια ευρώ που τα πληρώνουμε όλα εμείς ο Ελληνικός λαός. δεν αρκεί μόνο αυτό . Σε επίπεδο δικονομικού περιεχομένου σχετικά με τα τροχαία ατυχήματα αλλά και την ευθύνη των εμπλεκομένων και την αναβάθμιση κάποιων περιπτώσεων που μετατράπηκαν σε κακούργημα από πλημμέλημα που ήταν ,που με βρίσκουν απόλυτα σύμφωνο. Η δικιά μου θεωρία όμως, που έχω εστιάσει σε πολλές προγενέστερες μου αρθρογραφίες για όλα τα θέματα είναι ότι Η ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΠΡΟΛΗΨΗ ΚΑΙ ΟΧΙ Η ΚΑΤΑΣΤΟΛΗ. Το ύψιστο αγαθό του ανθρώπου είναι η υγεία του ,χωρίς αυτήν δεν έχουμε τίποτα ..Εμείς από την δικιά μας πλευρά φίλες και φίλοι μου οφείλουμε να τηρούμε πιστά τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας Κ.Ο.Κ, χωρίς αποκλίσεις  ,φορώντας ζώνη και κράνος χωρίς αλκοόλ και επιπόλαιες κινήσεις για να πάμε και να επιστρέψουμε ασφαλείς στον προορισμό μας ..Εύχομαι να εισακουστούν οι ανησυχίες μου από τους αρμόδιους φορείς και να δοθεί άμεσα λύση σε ένα τόσο κρίσιμο θέμα που ταλαιπωρεί την όμορφη Κρήτη μας.

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ