Ο Διεύθυντής της ΔΔΕ Ρεθύμνου κ. Μανούσος Μαραγκάκης με νεότερη επιστολή του προς την Υπουργό Παιδείας κ. Ζαχαράκη Σ. υπενθυμίζει την καίρια σημασία της άμεσης προώθησης και ολοκλήρωσης των τελικών κτιριολογικών προγραμμάτων που αφορούν στις σχολικές μονάδες του νομού, με αιχμή το Πρότυπο Εκπαιδευτικό Κέντρο Γάλλου.
Το Κέντρο αυτό έχει σχεδιαστεί να στεγάσει:
Τα Πειραματικά Σχολεία όλων των βαθμίδων (Γυμνάσιο, Λύκειο)
Το Μουσικό Γυμνάσιο – Λύκειο Ρεθύμνου
Το 2ο ΕΠΑΛ Ρεθύμνου
Η ολοκλήρωση των έργων αυτών αποτελεί ζωτικής σημασίας προτεραιότητα, καθώς σήμερα εκατοντάδες μαθητές φοιτούν σε ακατάλληλες και ελλιπείς κτηριακές εγκαταστάσεις, συχνά κατανεμημένοι σε διαφορετικά διδακτήρια ή ακόμη και σε ενοικιαζόμενα κτίρια που δεν ανταποκρίνονται στις ανάγκες της σύγχρονης εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Ιδιαίτερη σημασία έχει το γεγονός ότι, σε αντίθεση με τη γενικότερη δημογραφική μείωση που παρατηρείται στη χώρα, η ΔΔΕ Ρεθύμνου καταγράφει σταθερή αύξηση του μαθητικού πληθυσμού την τελευταία δεκαετία (2014–2025). Τα στατιστικά στοιχεία που συνοδεύουν την παρέμβαση αυτή αποδεικνύουν την αδήριτη ανάγκη για νέες, σύγχρονες κτηριακές υποδομές, στο μητροπολιτικό κέντρο ώστε να διασφαλιστεί υψηλού επιπέδου εκπαίδευση και ίσες ευκαιρίες για όλα τα παιδιά του νομού που δυνητικά θα μπορούν να φοιτήσουν.
Προς επίρρωση του παραπάνω αιτήματος προετοιμάστηκε σχετική έκθεση από την οποία προκύπτουν σημαντικά δεδομένα κοινωνικής ανάπτυξης και αύξησης του μαθητικού δυναμικού στον τομέα της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης τη δεκαετία 2015 – 2025.
Χρειάζεται να επιταχυνθούν όλες οι απαραίτητες διαδικασίες, ώστε το όραμα για το Πρότυπο Εκπαιδευτικό Κέντρο στου Γάλλου να γίνει άμεσα πραγματικότητα και να ανταποκριθεί η πολιτεία στις αυξανόμενες εκπαιδευτικές ανάγκες της τοπικής κοινωνίας η οποία όχι μόνο διατηρεί το ανθρώπινο δυναμικό της αλλά αυξάνει τους μαθητές και μαθήτριες στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση κατά 11,3% μέσα στην τελευταία δεκαετία και μηδένισε το ποσοστό μαθητικής διαρροής στο νομό.
Ακολουθεί η ΄΄ Έκθεση μαθητικού δυναμικού και δεδομένων κοινωνικής ανάπτυξης στον τομέα της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης τη δεκαετία 2015 – 2025΄΄.

