ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
MENOY
ΡΕΘΥΜΝΟ

Αλλαγές στον σχεδιασμό του νέου ΒΟΑΚ ζητά ο Δήμος Μυλοποτάμου

0

«Ναι» αλλά υπό όρους, οι οποίοι αν δεν γίνουν δεκτοί, το «ναι» γίνεται «όχι», είναι η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Μυλοποτάμου σχετικά με την γνωμοδότηση την οποία κλήθηκε να αποφασίσει επί των μελετών περιβαλλοντικών επιπτώσεων του έργου Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση,  λειτουργία συντήρηση και εκμετάλλευση του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης στο τμήμα Χανιά- Ηράκλειο».

Οι διαφωνίες και οι παρατηρήσεις του Δήμου Μυλοποτάμου συμπίπτουν με αυτές του ΤΕΕ και αφορούν κυρίως την αλλαγή ολόκληρου του σχεδιασμού στην περιοχή του Πανόρμου. Ο Δήμος Μυλοποτάμου ζητά κεντρικό οδικό κόμβο που να οδηγεί προς το Πέραμα και την ενδοχώρα, που στον υφιστάμενο σχεδιασμό δεν έχει προβλεφθεί καθώς και τουλάχιστον δύο ημικόμβους για την εξυπηρέτηση των μεγάλων ξενοδοχειακών μονάδων που αναπτύσσονται ανάντη και κατάντη του ΒΟΑΚ.

Συνολικά τρεις τροποποιήσεις του υφιστάμενου σχεδιασμού ζητά ο Δήμος Μυλοποτάμου με την ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου ενώ ερωτηματικά τίθενται και για τον κόμβο στο Μπαλί, επί του οποίου αναμένονται περαιτέρω διευκρινήσεις.

Ειδικότερα, αναφορικά με τη μελέτη του ΒΟΑΚ στο τμήμα Χανιά – Ηράκλειο και συγκεκριμένα στο τμήμα που διέρχεται  εντός των ορίων του Δήμου Μυλοποτάμου, προτείνονται οι κάτωθι τροποποιήσεις :

  1. Μεταξύ των Χ.Θ. 77+400 – Χ.Θ. 78+400  (από την γέφυρα του Γεροποτάμου μέχρι και τα όρια του σχεδίου πόλεως Πανόρμου) λειτουργούν πολύ μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες οι οποίες σήμερα έχουν κυκλοφοριακές συνδέσεις με τον ΒΟΑΚ. Επειδή ο παράπλευρος 6_Ν-SR 03A διέρχεται μέσα από τον οικισμό του Πανόρμου προκειμένου να καταλήξει στον Α/Κ του Πανόρμου και η κυκλοφορία μέσα από τον οικισμό του Πανόρμου μεγάλων οχημάτων και λεωφορείων είναι αδύνατη, η Αρχική Τεχνική Λύση του ΒΟΑΚ είχε μελετήσει 2 ημικόμβους από και προς το Ρέθυμνο και το Ηράκλειο για την κυκλοφοριακή λειτουργία των μονάδων αυτών. Επίσης η προτεινόμενη κίνηση από και προς το Ρέθυμνο μέσω του Α/Κ Λατζιμά και του παραπλεύρου 6_Ν-SR 02D με περιπορεία 1.200 μ. προς τα Νότια, δεν ενδείκνυται λειτουργικά σε σχέση με την δυναμικότητα αυτών των μεγάλων τουριστικών μονάδων. Συνεπώς προτείνουμε την μελέτη και κατασκευή των 2 ημικόμβων όπως πρότεινε και η Αρχική Τεχνική Λύση.

2.   Η δημιουργία κόμβου εισόδου στον οικισμό του Πανόρμου με πρόσβαση από Χανία και Ηράκλειο είναι απαραίτητη αφού είναι και η πύλη εισόδου προς την ενδοχώρα και συνδέεται με αυτή από την επαρχιακή οδό Πανόρμου Περάματος, οδό που έχει όλα τα χαρακτηριστικά να εξυπηρετήσει το σκοπό αυτό. Η πρόσβαση προς την έδρα του Δήμου μας επιβάλλεται να γίνει από την επαρχιακή οδό Πανόρμου- Περάματος και όχι από δευτερεύων δημοτικό δίκτυο το οποίο δεν έχει τα χαρακτηριστικά που απαιτούνται για την κάλυψη του μεγάλου κυκλοφοριακού φόρτου και την ασφαλή διέλευση των οχημάτων. Στην Χ.Θ. 81+700 πρέπει να μελετηθεί πλήρης Α/Κ Πανόρμου σε μορφή τρομπέτας, όπως ακριβώς μελετήθηκε, εγκρίθηκε και αδειοδοτήθηκε περιβαλλοντικά στην Αρχική Τεχνική Λύση (Αρ. απόφ. Οικ.205672/30-11-2011 Υπ.Περιβάλλοντος Ενέργειας & Κλιματικής Αλλαγής). Ο πλήρης Α/Κ είναι απολύτως απαραίτητος στην περιοχή αυτή του Πανόρμου καθώς συνδέει την επαρχία του Μυλοποτάμου (Πέραμα, Π.Ε.Ο.) με τον ΒΟΑΚ από και προς το Ρέθυμνο και το Ηράκλειο. Ο ημικόμβος στην Χ.Θ. 84+400 (Σκεπαστή, Σιριπιδιανά) μπορεί να παραμείνει για τοπική χρήση και τη λειτουργία του παράπλευρου δικτύου που έχει σχεδιαστεί, χωρίς να είναι όμως και απολύτως απαραίτητος, ενώ παρουσιάζει και σοβαρά προβλήματα στη  λειτουργία του για την είσοδο στον αυτοκινητόδρομο προς Ηράκλειο λόγω της μεγάλης κατά μήκος κλίσης ανωφέρειας 5,5%.   

3. Να προταθεί  αποκατάσταση του δημοτικού δρόμου που τέμνεται από τον αυτοκινητόδρομο στην Χ.Θ. 99+700 με πιθανή ανισόπεδη διάβαση.

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ