ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
MENOY
ΡΕΘΥΜΝΟ

«Όχι» και από την Επισκοπή στον σχεδιασμό του νέου ΒΟΑΚ

0

«Όχι» στην υλοποίηση του σχεδιασμού που ανακοινώθηκε πρόσφατα για την κατασκευή του νέου ΒΟΑΚ είπαν με ψήφισμα τους οι συμμετέχοντες στην ανοικτή συνέλευση των κατοίκων της περιοχής Επισκοπής Ρεθύμνου. Η συνέλευση έγινε μετά από πρόσκληση του κοινοτικού συμβουλίου της Κοινότητας και εξέδωσε σχετικό ψήφισμα, με το οποίο καθιστά σαφές, ότι η τοπική κοινωνία θεωρεί καταστροφική για τον τόπο τη νέα χάραξη και κρίνει ως καλύτερη λύση τον σχεδιασμό, που είχε παρουσιάσει η Περιφέρεια Κρήτης το 2016.

Το ψήφισμα που εκδόθηκε αναφέρει τα εξής:

«Ύστερα από την ενημέρωση και την συζήτηση που ακολούθησε γύρω από την πρόταση του υπουργείου για την χάραξη - άξονα - του ΒΟΑΚ στην περιοχή μας αποφασίσαμε :

Προτείνουμε η χάραξη του να γίνει σύμφωνα με την υπ´ αριθμό 113/2016 απόφαση της Επιτροπής Περιβάλλοντος και Χωροταξίας της Περιφέρειας Κρήτης στην συνεδρίαση της 24ης Νοεμβρίου 2016.

Την συνεδρίαση συγκάλεσε ο τότε πρόεδρος της επιτροπής Αντιπεριφερειάρχης Καλογερής Νικόλαος.

Η απόφαση ήταν ομόφωνη και αφορούσε την μελέτη του οδικού τμήματος του ΒΟΑΚ από Βρύσες έως Ατσιπόπουλο.

Η συνεδρίαση έγινε με εισήγηση της διεύθυνσης συγκοινωνιακών έργων του ΟΑΚ παρουσία του γενικού διευθυντή της Γεωργίου Αγαπάκη την παρουσία του μελετητή Ιωάννη Καραδήμα του Δημάρχου Αποκορώνου Χαρ. Κουκιανάκη των Νίκ. Κονταξάκη και Μίνωα Αλεφαντινού από τον δήμο Ρεθύμνου του Πολυχρονάκη  Ιωάννη ειδικού συμβούλου της αντιπεριφερειάρχη Π.Ε Ρεθύμνου του Γ. Σταθάκη περιφερειακού συμβούλου και αρκετών ενδιαφερομένων κατοίκων της περιοχής διέλευσης.

Ακόμα συμμετείχαν όλα τα αρμόδια στελέχη της περιφέρειας Κρήτης καθώς και μελετητές όπως ο Οικονόμου Γεώργιος ο οποίος είχε συμβάλλει στην επεξεργασία της συγκεκριμένης πρότασης.

Με μεγάλη μας έκπληξη είδαμε ότι η απόφαση αυτή αγνοήθηκε και ότι σήμερα προτείνεται μια άλλη χάραξη που δεν χρειάζεται να είσαι ειδικός για να καταλάβεις ότι έχει από κάθε πλευρά σοβαρά μειονεκτήματα.

⁃ Είναι κατά πολύ μεγαλύτερου κόστους (μεγαλύτερο μήκος – υψηλότερο κόστος απαλλοτριώσεων- μεγαλύτερη καταστροφή των υπαρχουσών υποδομώνκαι κυρίως του μεγάλου αρδευτικού έργου αφού περνάει από την καρδιά του και τις κεντρικές αρτηρίες του και από τα πιο γόνιμα εδάφη της περιοχής ).

⁃ Καταστρέφει το εξαιρετικής φυσικής ομορφιάς περιβάλλον όλης της

βόρειας ακτογραμμής αλλά και την χαρακτηρισμένη από το ΣΧΟΟΑΠ

τουριστική ζώνη. Έχουμε κάθε καλή διάθεση να συζητήσουμε και να μας εξηγήσουν οι αρμόδιοι σήμερα γιατί επιλέχτηκε αυτή η χάραξη και ποια τα πλεονεκτήματα της γιατί εμείς κάθε άλλο παρά πλεονεκτήματα βλέπουμε. Είμαστε υπέρ της της άμεσης προώθησης του έργου γιατί αντιλαμβανόμαστε την τεράστια σημασία του σαν έργο υποδομής για την Κρήτη.

Θέλουμε να συμβάλλουμε στην όσον το δυνατό πιο γρήγορη έναρξη και εκτέλεση των έργων που αφορούν και το κόμματι του ΒΟΑΚ που διέρχεται από την περιοχή μας

Ωστόσο δηλώνουμε ότι αν δεν πειστούμε για την νέα πρόταση  χάραξης θα αξιοποιήσουμε και θα χρησιμοποιήσουμε κάθε προσφυγή και μέσο προκειμένου να δικαιωθούμε γιατί πιστεύουμε ότι έχουμε απόλυτο δίκιο, ότι η σημερινή πρόταση καταστρέφει την περιοχή μας και κάθε δυνατότητα τουριστικής αλλά και άλλης  ανάπτυξης της πράγμα που πιστεύουμε ότι δεν θέλουν οι αρμόδιοι φορείς της Π.Ε ενότητας μας.

Μια περιοχή με μεγάλα συγκριτικά πλεονεκτήματα ανάπτυξης που με αυτή την πρόταση καταστρέφονται.

Γιατί άραγε ;

Αν και το αφήσαμε τελευταίο ίσως είναι το πιο σημαντικό ότι η πρόταση που υποστηρίζουμε αυτή της επιτροπής περιβάλλοντος και χωροταξίας της περιφέρειας Κρήτης προέκυψε ύστερα από μια μεγάλη περίοδο διαβούλευσης της τοπικής κοινωνίας με τους αρμόδιους φορείς και με την συναίνεση και συγκατάθεση των πολιτών της.

Θα ήταν άδικο και μεγάλο πρόβλημα να καταστραφεί αυτό με αποτέλεσμα μάλιστα την καθυστέρηση αυτού του τόσο σημαντικού έργου.

Τετελεσμένα που θα καταστρέφουν τον τόπο μας δεν μπορούμε να αποδεχτούμε.

Αρκετά έχει αδικηθεί από την πολιτεία μέχρι σήμερα.»

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ