ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
MENOY
ΡΕΘΥΜΝΟ

Αποκλειστική συνέντευξη με τον Παναγιώτη Αλμυράντη - Στο επίκεντρο τα μοντέλα τουρισμού του μέλλοντος

0

 

Ποια είναι η εικόνα που έχετε για τις κρατήσεις ενόψει της νέας τουριστικής περιόδου; Ποιες είναι με  vouchers από πέρσι και ποιες είναι καινούργιες;

Επί του παρόντος, προβλέψεις για την εξέλιξη της φετινής σεζόν είναι ακόμη δύσκολο να γίνουν, όμως όλα δείχνουν πως η επανεκκίνηση του ξενοδοχειακού χώρου, όπως και του τουριστικού, κινείται με αβεβαιότητα. Οι μήνες που πέρασαν ήταν πολύ δύσκολοι από πλευράς ρευστότητας, με αγωνία για τις δανειακές υποχρεώσεις, αλλά και για την διατήρηση της απασχόλησης.  Στην παρούσα φάση οι κρατήσεις με voucher συνεχίζουν να είναι στα συστήματά μας και η νέα εισερχόμενη ροή να είναι περιορισμένη.  Και πως να μην είναι άλλωστε όταν το πράσινο φως δεν έχει ουσιαστικά δοθεί από τις χώρες που επισκέπτονται την Ελλάδα εν μέσω δικής μας υγειονομικής έξαρσης.

Θα υπάρξει διαφοροποίηση στις κρατήσεις και στις διανυκτερεύσεις στην Κρήτη σε σχέση με την υπόλοιπη χώρα;

Αν υπάρχει ένα μέρος που μπορεί να συμπεριληφθεί σε όλους τους τουριστικούς οδηγούς ως ο πιο άρτιος προορισμός για διαφορετικά είδη τουρισμού, τότε αυτό είναι η Κρήτη, που προσφέρεται για αγροτουρισμό, οικοτουρισμό, θρησκευτικό τουρισμό, συνεδριακό, γαστρονομικό, καταδυτικό, εναλλακτικώνδραστηριοτήτων, ιατρικό και τέλος αθλητικό τουρισμό.  Όλο αυτό το πλέγμα συνδυαστικά με την περυσινή εξαιρετική υγειονομική  διαχείριση, δείχνει  την δυναμική της Κρήτης καθώς αεροπορικές εταιρείες όπως η Aegean αλλά και χώρες όπως η Γερμανία, Μεγάλη Βρετανία, Γαλλία, Ιταλία έχουν προγραμματίσει αύξηση του πτητικού τους προγράμματος από τον Ιούλιο σε σχέση με το αντίστοιχο πρόγραμμα του 2019.

Πότε θεωρείτε, ότι θα επιστρέψουμε στην προ πανδημίας εποχή για τον τουρισμό και ποιες είναι οι βασικές κινήσεις που πρέπει να γίνουν για να κερδηθεί ο χαμένος χρόνος;

Διαθέτουμε σαν χώρα τα εχέγγυα για γρηγορότερη από άλλους  επαναφορά, υπό την προϋπόθεση πως θα κινηθούμε σε έναν κοινό άξονα μεσυνέργειες, ψηφιακό μετασχηματισμό, βελτίωση των υποδομών που σχετίζονται με τον κλάδο, ενίσχυση των πρωτοκόλλων υγιεινής και ασφάλειας των επισκεπτών, αειφορία, οινική ανάπτυξη και βέβαια προγράμματα ανάπτυξης των γνώσεων και δεξιοτήτων  των Μελλοντικών Ηγετών του Τουρισμού. Η χώρα μας έχει εύφορη γη, εκπληκτική ακτογραμμή, τουριστικό  know how, ανθρώπους με μεράκι, φιλότιμο και όρεξη.  Εφόσον δείξουμε ευελιξία στο γραφειοκρατικό πλαίσιο, θα καταφέρουμε να προσελκύσουμε επενδυτές και επιχειρηματίες κάτι που θα αποτελέσει και το κλειδί για την ταχύτερη ανάκαμψη του κλάδου.Ένα μεσοπρόθεσμο τριετές πλάνο μπορεί να αποτελέσει την αρχή της ανάκαμψης.

Η γενικότερη εικόνα είναι πως η σεζόν του ’21 θα κλείσει με τα νούμερα να φτάνουν γύρω στο 50% σε σχέση με το 2019. Έχετε την ίδια άποψη; Πόσο αισιόδοξος είστε;

Η λέξη αισιοδοξία κατά την γνώμη μου δεν συνάδει με πρόβλεψη που στηρίζεται σε ποσοστό μείωσης σε σχέση με το 2019.  Είναι καιρός να αρχίσουμε να συζητούμε την δυνατότητα αύξησης σε σχέση με το 2020.  Αυτό από μόνο του έχει θετικό πρόσημο, όπως θετικοί πρέπει να είμαστε όλοι στον τουρισμό κάνοντας κοινωνούς αισιοδοξίας συνεργάτες, πελάτες, θεσμικούς φορείς και επενδυτές.  Άλλωστε η πρόβλεψη έχει διαφορετική ερμηνεία καθώς υπάρχει ένας πυρήνας ξενοδοχείων και τουριστικών επιχειρήσεων που δεν άνοιξαν καθόλου το 2020,  άλλων που άνοιξαν για λίγο καθώς και αυτών που άνοιξαν αλλά έκλεισαν γρήγορα.   Δυστυχώς όλοι συγκατοικούνστον ίδιο παρονομαστή, της ταμειακής έλλειψης, των δανειακών υποχρεώσεων και της ανάγκης για ανάκαμψη.  Ο ΣΕΤΕ ως κοινωνικός εταίρος της κυβέρνησης και οι ΠΟΞ & ΣΕΤΕ ως θεσμικοί φορείς προβλέπουν ένα 50% του 2019.

Υπάρχει μια γενικότερη συζήτηση για τον πράσινο τουρισμό. Σε ποιο βαθμό ισχύει η άποψη πως οι Τουρίστες ενδιαφέρονται όντως για το περιβάλλον που θα πάνε διακοπές αλλά και για τις πράσινες πρακτικές που ακολουθούν τα ξενοδοχεία; Είναι αυτό προϋπόθεση για να κάνουν μία κράτηση;

Ένα μοντέλο πράσινων τουριστικών εγκαταστάσεων με αξιοποίηση της ελληνικής και εφοδιαστικής αλυσίδας που θα συμβάλλει στη μείωση του λειτουργικού κόστους και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων του κλάδου, θα συμβάλει στην δημιουργία κατάλληλων προϋποθέσεων για την προσέλκυση τουριστών ευαισθητοποιημένων σε θέματα περιβαλλοντικής προστασίας.  Ας μην ξεχνάμε ότι η αειφορία είναι τρόπος ζωής στην Σκανδιναβία, την Κεντρική Ευρώπη, την Αμερική και πολλές άλλες χώρες που επισκέπτονται την χώρα μας τουριστικά.  Επομένως, η Ελληνική προσέγγιση στην πράσινη ανάπτυξη που έχει ήδη αργήσει, θα αποδείξει στους επισκέπτες ότι σεβόμαστε τον υφιστάμενο τρόπο ζωής τους, το περιβάλλον και το μέλλον των παιδιών μας.

Τι σημαίνουν στην μετά πανδημία εποχή οι πράσινες πρακτικές; Σημαίνει μόνο προστασία του περιβάλλοντος;

Αειφόρος ανάπτυξη είναι η ανάπτυξη που καλύπτει τις ανάγκες του παρόντος χωρίς να θέτει σε κίνδυνο τη δυνατότητα των μελλοντικών γενεών να καλύψουν τις δικές τους ανάγκες.Οι πράσινες πρακτικές κινούνται σε τρεις συνιστώσες.  Την οικονομική, την κοινωνική και την περιβαλλοντική.  Η ποιότητα των τουριστικών προορισμών εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το φυσικό περιβάλλον τους και τις τοπικές κοινότητες. Για αυτόν το λόγο, είναι απαραίτητη η υιοθέτηση μιας ολιστικής προσέγγισης που αποσκοπεί ταυτόχρονα στην οικονομική ευημερία του τομέα αλλά και στην κοινωνική συνοχή, στην προστασία του περιβάλλοντος και στην προώθηση του πολιτισμού.

Ποιος ο σημερινός ρόλος της τοπικής κοινωνίας; Πως ένα ξενοδοχείο μπορεί να την εμπλέξει στην εμπειρία που προσφέρει;

Η λέξη διακοπές είναι συνυφασμένη με γλυκιές αναμνήσεις, οι οποίες για να δημιουργηθούν χρειάζονται το ανθρώπινο στοιχείο.  Ζούμε όλοι μια γρήγορη ζωή, όπου σε κάθε ευκαιρία αναζητούμε μοναδικές εμπειρίες που θα  μας μείνουν χαραγμένες.  Στην φιλοξενία, αυτή η μοναδικότητα προσδίδει μεγαλύτερη σημασία σε στιγμές που θα αποτελέσουν την βάση για νέες εμπειρίες.  Η χώρα μας έχει στο DNAτης την διαφορετικότητα στα τοπία της, τα ήθη και έθιμα, την περηφάνια των ντόπιων, την κουζίνα, την ντοπιολαλιά της. Όλα αυτά αναζητούν πλέον οι πελάτες και προσδοκούν στον συνδυασμό τους μέσα σε ένα ξενοδοχείο.  Αυτά θα τα αναδείξουν οι άνθρωποι που δουλεύουν μέσα σε αυτά που αποτελούν και τον καρδιακό παλμό της τοπικής κοινωνίας.  Άνθρωποι περήφανοι, συντηρητές της ιστορίας του τόπου τους, που με το άγγιγμα τους μεταλαμπαδεύουν στους επισκέπτες την σημασία των διακοπών στην Ελλάδα.

Ποιο το μέλλον των μεγάλων, μαζικών allinclusive ξενοδοχείων υψηλών και χαμηλότερων κατηγοριών; Ποιο το μέλλον αυτού του μοντέλου; Φθίνει ή ενισχύεται στη μετά covid -19 εποχή;

Οποιοδήποτε μοντέλο εμφανίζεται στο προσκήνιο δύναται να επιτύχει ή αποτύχει ανάλογα με την σύλληψη της ιδέας.  Το μοντέλο AllInclusive δημιουργήθηκε πριν πολλά χρόνια σε εξωτικά μέρη, στοχεύοντας στην ανάδειξή τους και στην δημιουργία θέσεων εργασίας σε απομακρυσμένους προορισμούς.  Μέσα από την εξέλιξη του απεδείχθη μια σωστή και προσοδοφόρα εφαρμογή με εύρυθμη πληρότητα, υψηλή μέση τιμή και προσέλκυση πελατών υψηλού οικονομικού βαλαντίου.  Στην Ελλάδα δυστυχώς παρεξηγήσαμε την σημασία του και το είδαμε σαν φτηνό αντιβιοτικό για υπερπληρότητα, προσελκύοντας έτσι χαμηλότερα βαλάντια.  Τα τελευταία χρόνια ευτυχώς για την χώρα, οι ξενοδόχοι διεύρυναν την σκέψη τους με αποτέλεσμα να έχουμε πλέον εξαιρετικά παραδείγματα AllInclusive ξενοδοχείων που αναδεικνύουν το αίσθημα της ελευθερίας του πελάτη και όχι την ανάγκη για κατανάλωση.

Τι προτιμούν πλέον οι τουρίστες για τα καταλύματα που θα επιλέξουν; Πως πρέπει να είναι τα νέα ξενοδοχεία που χτίζονται; Τι θα γίνει και ποιο είναι το μέλλον των μεγάλων μονομπλόκ ξενοδοχείων;

Η συμβουλή μου προς όλους μας είναι:Χρησιμοποιήστε την ίδια την φύση και τις ιδιαιτερότητες της περιοχής που βρίσκεται το ξενοδοχείο σας και εναρμονίστε την με τις ξενοδοχειακές σας υπηρεσίες, βάσει του φυσικού της πλούτου. Με αυτόν τον τρόπο, ο πελάτης απολαμβάνει στο μέγιστο την τοπική φιλοξενία και εσείς επωφελείστε από τους φυσικούς πόρους της περιοχής σας, εξοικονομώντας χρήματα και υιοθετώντας έναν πιο οικολογικί χαρακτήρα!  Οποιαδήποτε κτιριακή δομή μπορεί να εναρμονιστεί με το περιβάλλον και να αναδειχθεί, μονομπλόκ ή δωμάτια ανεξάρτητα, κήποι ή υδάτινα στοιχεία.

Τι σημαίνει στη μετά πανδημία εποχή ο όρος τουρισμός πολυτέλειας;

Οι οικογενειακές διακοπές θα βρίσκονται στη κορυφή τα επόμενα έτη. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι το ήμισυ του Ηνωμένου Βασιλείου και του Αμερικανικού εργατικού δυναμικού είναι ελεύθεροι επαγγελματίες, δίνοντάς τους περισσότερη ελευθερία από ποτέ για να ξεκινήσουν οικογενειακά ταξίδια.

Ο γαστρονομικός τουρισμός, ο οικολογικός τουρισμός και τα ταξίδια ευημερίας, αυξάνονται με ταχύτατο ρυθμό και έχει μεγάλη σημασία η αυθεντικότητα του ελληνικού προϊόντος για την χώρα μας.

Η επινοητική ανάγκη του Ελληνικού ταμπεραμέντου μπορεί να φωτίσει την διαίσθηση της  ανανεωτικής φύσης του ταξιδιώτη και ο διαρκής μετασχηματισμός εμπειριών να προσελκύσει ταξιδιώτες που αποζητούν την αυθεντική και εναλλακτική φιλοξενία.

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ