ΑΝΟΙΧΤΟ ΚΑΛΕΣΜΑ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΗ ΠΛΟΙΟΥ ΣΤΟ ΡΕΘΥΜΝΟ ΑΠΕΥΘΥΝΕΙ Η ΟΜΑΔΑ «ΟΔΙΑΣ»
- ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΠΡΟΣ ΤΙΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΕΣ ΕΤΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΑΛΑΒΟΥΝ ΑΠΟ ΚΟΙΝΟΥ ΤΗ ΓΡΑΜΜΗ ΤΟΥ ΡΕΘΥΜΝΟΥ
- ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΠΡΟΣΕΛΚΥΣΗΣ ΜΕ ΤΗ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΩΝ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΦΟΡΕΩΝ ΤΟΥ ΡΕΘΥΜΝΟΥ
Με την επιστολή του δημάρχου Ρεθύμνης Γιώργη Μαρινάκη, προς της Ναυτιλιακές Εταιρίες ΑΝΕΚ και Μινωικές Γραμμές, ενεργοποιήθηκε στα τέλη του Οκτώβρη η νέα προσπάθεια που σκοπό έχει να κάνει πράξη το πάγιο αίτημα των Ρεθεμνιωτών που αφορά στην ακτοπλοϊκή σύνδεση του Ρεθύμνου με τον Πειραιά.
Πιο συγκεκριμένα, πρόκειται για μια προσπάθεια, προσέλκυσης ναυτιλιακής εταιρίας ή και εφοπλιστή, η οποία στηρίζεται από την εκκλησία, την Τοπική Αυτοδιοίκηση, επιχειρηματικούς φορείς αλλά και από πολίτες του Ρεθύμνου και ξεκίνησε πριν από ένα περίπου χρόνο, από την ομάδα διαχείρισης ακτοπλοϊκής σύνδεσης «ΟΔΙΑΣ» προσεγγίζονταν πρώτα για συζήτηση τις δύο Κρητικές Ναυτιλιακές Εταιρίες.
Για την Ομάδα Διαχείρισης «ΟΔΙΑΣ», αλλά και το στόχο της, μίλησαν τα μέλη Κοσμάς Περπιράκης, Κωστής Πολομαρκάκης και Σταύρος Τσιχλάκης, με σκοπό να γνωστοποιήσουν στο κοινό του Ρεθύμνου, τη νέα προσπάθεια που όπως τόνισαν σε όλους τους τόνους δεν ζητά οικονομική βοήθεια, αλλά μόνο ηθική στήριξη από όσους είναι υπέρ της άρσης του ακτοπλοϊκού αποκλεισμού, που χρόνια τώρα ταλαιπωρεί το Ρέθυμνο.
Σύμφωνα με τα μέλη της Ομάδας Διαχείρισης η επιστολή του Δημάρχου κ. Γιώργου Μαρινάκη προς ΑΝΕΚ και Μινωικές γραμμές, αποτελεί την πρώτη προσέγγιση προς την ΑΝΕΚ και τις Μινωικές.
Με την επιστολή αυτή, καλεί τις δύο κρητικές εταιρίες σε μια συζήτηση σε ρεαλιστική βάση προκειμένου να εξεταστεί η δυνατότητα σύμπραξης, προκειμένου να καταστεί εφικτή η ακτοπλοϊκή σύνδεση με τον Πειραιά.
Τα μέλη της ομάδας, τόνισαν επίσης, ότι περιμένουν την απάντηση στο κάλεσμα του δημάρχου, φτάνει αυτή να έρθει μέσα σε ένα εύλογο χρονικό διάστημα, 20- 30 ημερών, διαφορετικά σκοπεύουν να αναζητήσουν αλλού τον πλοιοκτήτη που θα εξυπηρετήσει την γραμμή του Ρεθύμνου.
Την ίδια ώρα οι ναυτιλιακές εταιρίες όλης της χώρας, έχουν ήδη στα χέρια τους, ένα πλήρες φάκελο με τα απαραίτητα στοιχεία που αφορούν στην γραμμή Ρέθυμνο - Πειραιά.
Μάλιστα όπως ανέφεραν, έχει ήδη γίνει μια επαφή με το Διοικητικό Συμβούλιο της Ένωσης Ελλήνων Ακτοπλόων και έχει συμφωνηθεί η Ομάδα Διαχείρισης να παρευρεθεί στην επόμενη Γενική τους Συνέλευση, προκειμένου το λιμάνι του Ρεθύμνου, που τώρα δεν υπάρχει πουθενά, να πέσει στο τραπέζι των συζητήσεων των Ελλήνων Ακτοπλόων.
Κοσμάς Περπιράκης: «Η νέα προσπάθεια δεν αφορά σε χρήματα αλλά χρειάζεται τη στήριξη όλων»
Ο κ. Κοσμάς Περπιράκης ως επικεφαλής των Επαγγελματιών των Βιοτεχνών και των Εμπόρων, τόνισε: «Ομόφωνα έχουμε αποφασίσει να στηρίξουμε την οποιαδήποτε προσπάθεια γίνει για να έχει καράβι το Ρέθυμνο».
Ο ίδιος ως μέλος και της Ομάδας Διαχείρισης τόνισε: «Έχουμε λάβει τα μηνύματα της ρεθεμνιώτικης κοινωνίας με την προηγούμενη προσπάθεια που έγινε και ο μόνος τρόπος που βλέπουμε, ότι μπορεί να έρθει καράβι στο Ρέθυμνο, είναι μέσω ενός πλοιοκτήτη ή μιας εταιρίας σαν αρχή και αργότερα να φτάσουμε και στο σημείο να έχουμε δικό μας καράβι».
Μιλώντας για την ομάδα διαχείρισης ανέφερε: «Αυτή η ομάδα που δημιουργήθηκε, έχει σκοπό -όπως αναφέρει και ο κ. δήμαρχος στο έγγραφο που έστειλε στις δύο ναυτιλιακές εταιρίες (ΑΝΕΚ και Μινωικές Γραμμές) - να στηρίξει οποιασδήποτε προσπάθεια γίνει για το σκοπό αυτό.
Μέσα από αυτή την ομάδα θέλουμε να το προχωρήσουμε παραπέρα, γιατί ο χρόνος τρέχει. Θέλουμε να φτάσουμε στο σημείο να πιέσουμε για το Ρέθυμνο, να προσπαθήσουμε να φέρουμε ένα καράβι με ήρεμους τρόπους χωρίς τυμπανοκρουσίες».
Ο πρόεδρος της Συνομοσπονδίας Επαγγελματιών και Βιοτεχνών Ρεθύμνου, πρόσθεσε: «Κανείς δεν ξεχνάει ότι το Ρέθυμνο είχε δύο καράβια, έγινε η συγχώνευση και χάθηκαν. Δε θέλουμε να σταθούμε όμως εκεί, καθώς έχουμε τρόπους να το διεκδικήσουμε. Σκοπεύουμε να επισκεφτούμε τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας τον κ. Κουρουμπλή, ο οποίος πριν ακόμα αναλάβει τα καθήκοντά του είπε ότι: το πρώτο τους μέλημά είναι να φροντίσουν το νησιώτικο πληθυσμό, τη διακίνησή του και τα μέσα που θα τον εξυπηρετούν».
Ο κ. Περπιράκης πρόσθεσε: «Περιμένουμε ωστόσο και την απάντηση από την ΑΝΕΚ και τις Μινωικές Γραμμές, ελπίζουμε σε ένα εύλογο χρονικό διάστημα και από κει και πέρα θα δούμε τι θα κάνουμε».
Κλείνοντας, ο ίδιος, απεύθυνε κάλεσμα σε όλους τους επαγγελματίες και τους εμπόρους του νομού, να στηρίξουν την προσπάθεια που δεν έχει να κάνει με χρήματα αλλά με την πορεία που διαγράφεται για να έρθει καράβι στο Ρέθυμνο. «Θέλουμε συμπαραστάτες και μέλη σε αυτή την προσπάθεια και περιμένουμε ένα θετικό λόγο για όλο αυτό που ξεκίνησε. Ο επιχειρηματίας που θα επενδύσει πρέπει να έχει κοντά του το ρεθεμνιώτικο λαό» κατέληξε.
Κώστας Πολοπετράκης: «Πριν από 150 χρόνια έρχονταν δύο πλοία και σήμερα κανένα»
Ο δημοτικός σύμβουλος κ. Κώστας Πολοπετράκης, ο οποίος πρωτοστάτησε αυτής της προσπάθειας, αναφερόμενος στην Ομάδα Διαχείρισης, τόνισε μεταξύ άλλων:
«Πριν από ένα χρόνο δημιουργήθηκε μία ομάδα η οποία έχει ως στόχο την ακτοπλοϊκή σύνδεση του Ρεθύμνου με τον Πειραιά. Η ομάδα αυτή, συστάθηκε από το Μητροπολιτικό δήμο Ρεθύμνου και αποτελείται από το Μητροπολίτη Ρεθύμνης και Αυλοποτάμου, την αντιπεριφερειάρχη Ρεθύμνου, τους πέντε δημάρχους του νομού Ρεθύμνης, τον πρόεδρο του Εμπορικού Επιμελητηρίου, τον πρόεδρο των Ξενοδόχων, τους επικεφαλής των δημοτικών παρατάξεων του Μητροπολιτικού Δήμου, τον πρόεδρο Συνομοσπονδίας Επαγγελματιών και Βιοτεχνών Ρεθύμνου, την πρόεδρο του Λιμενικού Ταμείου, τον πρόεδρο των Συνταξιούχων Ελλάδος του Νορβηγικού και Γερμανικού Νηογνώμονα, τον μηχανικό κ. Λιοδάκη τους δημοτικούς συμβούλους κ.κ. Τσιομπίκα και Πολοπετράκη και τον κ. Σταύρο Τσιχλάκη».
Σε αναφορά του στην επιστολή του δημάρχου, ο ίδιος τόνισε: «Αυτό που ζητείται είναι οι δύο κρητικές εταιρίες να κάνουν μια κοινοπραξία και να δρομολογήσουν ένα πλοίο στη γραμμή του Ρεθύμνου. Αυτή η κίνηση είναι συμφέρουσα και για την ΑΝΕΚ και τις Μινωικές, καθώς σε αντίθεση περίπτωση, θα μπει ένα πλοίο «σφήνα» και θα πάρει σημαντικό κομμάτι του μεταφορικού έργου και από το Ηράκλειο και από τα Χανιά».
Σύμφωνα με τον κ. Πολοπετράκη «μετά από υπολογισμούς, το Ρέθυμνο χάνει ή έχει διαφυγόντα οφέλη κάθε χρόνο, τόσα όσα η αξία ενός πλοίου».
Ο ίδιος στη συνέχεια, ανέφερε ότι ήδη υπάρχει ενδιαφέρον για τη γραμμή του Ρεθύμνου: «Ήδη υπάρχει μια επαφή ενός ενδιαφερόμενου, η οποία δεν είναι η μόνη», τόνισε και πρόσθεσε: «Εμείς προτιμούμε τη λύση της κοινοπραξίας των κρητικών ναυτιλιακών ώστε να μη δημιουργηθούν τριβές, οι οποίες θα είναι εις βάρος της γραμμής».
Κλείνοντας, ανέφερε: «Πρέπει να σταματήσουν οι ανακρίβειες περί βιωσιμότητας ή μη της γραμμής, όπως και οι ανακρίβειες, που λένε ότι από τον Πειραιά προς Κρήτη και αντίστροφα μετακινούνται 400 χιλιάδες άτομα, τη στιγμή που η αλήθεια είναι ότι μετακινούνται 1 εκ. 700 χιλιάδες άτομα». Και κατέληξε: «Δεν είναι δυνατόν πριν από 150 χρόνια και συγκεκριμένα το 1866, το Ρέθυμνο να εξυπηρετούνταν από δύο πλοία, ένα Συριανό κι ένα Αυστριακό και σήμερα από κανένα».
Σταύρος Τσιχλάκης: «Η μόνη λύση είναι να αναλάβει τη γραμμή ένας εφοπλιστής ή μια ναυτιλιακή εταιρία»
Ο κ. Σταύρος Τσιχλάκης, οικονομολόγος, μιλώντας ως μέλος της Ομάδας Διαχείρισης, αλλά και ως γνώστης των θεμάτων της ακτοπλοϊκής σύνδεσης καθώς ήταν στους 11 πρώτους που ξεκίνησαν την Ρεθυμνιακή Εταιρία, υπήρξε στη Διοικούσα Επιτροπή της, συμμετείχε στη σύνταξη του καταστατικού της και μετά την αποχώρησή του από αυτή, έγινε πρόεδρος στο Σύλλογο Μετόχων Ρεθυμνιακής, ανέφερε: «Πίστευα και πιστεύω στον τόπο μου, έχω σπουδάσει οικονομικά και είμαι σε θέση να γνωρίζω ότι το Ρέθυμνο έχει όλες τις προϋποθέσεις για να έχει ακτοπλοϊκή σύνδεση» Και πρόσθεσε: «Ο κόσμος θέλει να επισκεφτεί το Ρέθυμνο, καθώς πρόκειται για ένα προορισμό, που διαθέτει τα πάντα, αλλά με τόσα εμπόδια πώς να έρθει; Αεροδρόμιο δεν έχουμε, πλοίο δεν έχουμε, πως θα μας επισκεφτούν οι ξένοι; Αν δε συνδεθεί το Ρέθυμνο με την υπόλοιπη Ελλάδα δεν έχει καμία προοπτική όσες φυσικές ομορφιές κι αν διαθέτει κι όσα σημεία που αφορούν τον πολιτισμό και την ιστορία του τόπου κι αν προσπαθεί να προβάλλει».
Αναφερόμενος στις επιπτώσεις του ακτοπλοϊκού αποκλεισμού είπε: «Πρέπει να συνειδητοποιήσουμε όλοι, τι σημαίνει να μην υπάρχει ακτοπλοϊκή σύνδεση. Οι επαγγελματίες σε λίγο δεν θα έχουν δουλειά να κάνουν. Αυτό σημαίνει πτώση εσόδων και ανάπτυξη της ανεργίας, η οποία αναγκάζει τους νέους να αναζητούν την τύχη τους αλλού. Είναι ευθύνη όλων μας να συστρατευτούμε με την προσπάθεια αυτή. Υπάρχουν επιχειρηματίες που δεν επενδύουν στο Ρέθυμνο, ενώ θα μπορούσαν, καθώς γνωρίζουν ότι χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση οι επενδύσεις αυτές θα είναι καταδικασμένες».
Στη συνέχεια ο κ. Τσιχλάκης τόνισε ότι: «ο Ρεθεμνιώτικος λαός θα πρέπει να απαιτήσει από τους Ρεθεμνιώτες βουλευτές να ενεργήσουν προκειμένου να δρομολογηθεί καράβι και σε περίπτωση που δε γίνει να τους ζητήσει να παρατηθούν. Έχουν υποχρέωση οι Ρεθεμνιώτες να το κάνουν, το πρώτο και το τελευταίο πρόβλημα που αντιμετωπίζει το Ρέθυμνο είναι η έλλειψη πλοίου. Ο ίδιος κλείνοντας την αναφορά του, απεύθυνε έκκληση σε όλους τους Ρεθεμνιώτες να στηρίξουν την προσπάθεια, τονίζοντας: «Δεν ζητάμε χρήματα από κανέναν, μόνο την ηθική στήριξη των συμπολιτών μας».
ΑΘΗΝΑ ΠΕΤΡΑΚΑΚΗ

