ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
MENOY
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Επίσκεψη μαθητών του πειραματικού λυκείου στην Πολωνία - Πρόγραμμα σχολικών συμπράξεων ERASMUS + ΚΑ2

0

Η Ευρωπαϊκή Ένωση όντας από αρχαιοτάτων χρόνων η κοιτίδα του εθνολογικού πλουραλισμού και της πολιτιστικής αλληλεπίδρασης είθισται τις τελευταίες δεκαετίες να τελεί υπό την αιγίδα της και να χρηματοδοτεί το εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Erasmus +”, που απευθυνόμενο σε μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης προάγει από τον καιρό εδραίωσης του τη διά βίου μάθηση, τη διακρατική συνεργασία και την αναβάθμιση της κοινωνίας διαπλάθοντας νέους με ευρεία αντίληψη και διεθνή εμπειρία.

Το Πειραματικό Λύκειο ξεκίνησε την τρέχουσα χρονιά την υλοποίηση ενός τέτοιου προγράμματος ERASMUS + ΚΑ2 με τίτλο «Healthy? Wealthy. Top tips» με στόχο τη συνεργασία για την καινοτομία και την ανταλλαγή καλών πρακτικών και συνολική διάρκεια τρία χρόνια. Το σχέδιο αυτό είναι μια στρατηγική εταιρική σχέση ανάμεσα σε επτά σχολικές μονάδες δευτεροβάθμιας γενικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης (από Ελλάδα, Πολωνία, Νορβηγία, Τουρκία, Ισπανία, Πορτογαλία και Ιταλία) το οποίο διασφαλίζει ότι τα εμπλεκόμενα σχολεία θα έχουν ευρύτερες δυνατότητες για την κατανόηση, πλούσια μεθοδολογία και διαφορετικές εκπαιδευτικές προσεγγίσεις. Συγκεκριμένα, επιδιώκεται να αποκτήσουν οι μαθητές γνώσεις και δεξιότητες ζωτικής σημασίας για τη μελλοντική ευημερία τους που σχετίζονται με ένα ευρύ φάσμα θεμάτων όπως διατροφικές ανάγκες και συνήθειες, διατροφικά προβλήματα, διατροφική κουλτούρα και επιχειρηματικότητα.

2Στο πλαίσιο αυτού του προγράμματος πέντε μαθητές από το σχολείο μας με τη συνοδεία τριών καθηγητών είχαν την ευκαιρία να βρεθούν στην πόλη Pabianice της Πολωνίας από τη 15η έως και την 22η Νοεμβρίου και να δραστηριοποιηθούν πάνω ποικίλους εκπαιδευτικούς τομείς αποκομίζοντας μοναδικές εμπειρίες και πολλαπλά οφέλη. Η θεματική ενότητα του φετινού προγράμματος πάνω στην οποία εργαστήκαμε και επιδιώξαμε να υλοποιήσουμε την προσδοκώμενη διασυνοριακή συνεργασία ήταν η υγιεινή διατροφή. Με το έναυσμα αυτό λοιπόν παρακολουθήσαμε διαλέξεις από ειδήμονες αναφορικά με τις ισορροπημένες διατροφικές συνήθειες αλλά και τα προϊόντα που οφείλουμε να συμπεριλαμβάνουμε στο διαιτολόγιό μας (Research Institute of Vegetable Crops in Skierniewice ). Παράλληλα περιηγηθήκαμε στη φαρμακοβιομηχανία “Aflofarm” και ήρθαμε σε επαφή με προηγμένες μεθόδους παραγωγής φαρμάκων ενώ η δίωρη ξενάγησή σε ένα από τα πιο σύγχρονα και πολυσύχναστα μουσεία θετικών επιστημών στον κόσμο όπως αυτό του Κοπέρνικου μας διασκέδασε χαρίζοντάς μας πολύτιμες γνώσεις. Η επίσκεψή μας στο ορυχείο αλατιού της πόλης Klodawa συμπληρώνει τις εκπαιδευτικές δραστηριότητες που έλαβαν χώρα κατά τη διάρκεια της επίσκεψης. Επιπλέον, η επίσκεψη στην πρωτεύουσα της Πολωνίας, Βαρσοβία αποτέλεσε ένα από τα πιο ενδιαφέροντα σημεία του ταξιδιού καθώς οι εντυπώσεις που μας άφησε δικαιολογούν τον ισχυρισμό σύμφωνα με τον οποίο η Πολωνία αποτελεί από τους πιο περιζήτητους προορισμούς στην Ευρώπη. Η μονοήμερη παραμονή μας στην Κρακοβία με τα παλάτια, τις εκκλησίες, τα μέγαρα και την μοναδική αρχιτεκτονική έκλεισε μαγευτικά το ταξίδι μας αφήνοντας μας μία γεύση μεσαιωνικής τεχνοτροπίας.

3Παράλληλα, η διοργανώτρια χώρα είχε φροντίσει να προετοιμάσει δημιουργικές δραστηριότητες οι οποίες αποσκοπούσαν στη διαμόρφωση ενός πολυπολιτισμικού κλίματος ανάμεσα στις επτά χώρες που συμμετείχαν στο πρόγραμμα. Το πάρτι που διοργανώθηκε την ημέρα έναρξης του προγράμματος περιλάμβανε παραδοσιακούς χορούς από όλες τις συμμετέχουσες χώρες και φρόντισε να δημιουργήσει μία πολύχρωμη πολιτισμική ατμόσφαιρα. Πάνω απ’ όλα όμως η πολωνική φιλοξενία την οποία γευτήκαμε μέσα από τη διαμονή μας σε σπίτια μαθητών μας έκανε να αισθανθούμε ότι η ουσιαστική επικοινωνία αλλά και η γόνιμη αλληλεπίδραση δεν έχουν σύνορα και μπορούν να πραγματοποιηθούν με μοναδικά εργαλεία το κέφι και τη φιλική διάθεση.

Τέτοιου είδους ευρωπαϊκά προγράμματα λοιπόν σχεδιάστηκαν για να ενισχύουν τη συνεργασία μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών. Αποτελούν δε μία μοναδική ευκαιρία να έρθει ο μαθητής σε επαφή με διαφορετικές κουλτούρες και έθνη. Γι’ αυτό είναι δείγμα πολιτισμού να δοθεί σε όσο το δυνατόν περισσότερους μαθητές η δυνατότητα να συμμετάσχουν σε αυτά.

Οι μαθητές: Μαρία – Ειρήνη Βενιεράκη, Εύα Αναστασιάδη, Ελένη Κουγεντάκη, Γεωργία Λουκάκη, Iζαμπέλα – Μαρία Βρόνιακ

Οι συνοδοί καθηγητές: Γεώργιος Φωτεινάκης (διευθυντής του σχολείου), Χόμπη Αμαλία, Αναστασία Δεικτάκη

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ