Μισό αιώνα περίπου πριν, ένα καράβι από τη Νέα Υόρκη με ομογενείς Κρητικούς ήρθε στο νησί.
Εκεί στην ιδιαίτερη πατρίδα τους, επισκέφτηκαν όσα πιο πολλά μέρη μπορούσαν.
Ο Αντώνης Σούκλαρης κατέγραψε σε δύο βίντεο το πως ήταν η ζωή στην Κρήτη στις αρχές του 1960.
Στο πρώτο βίντεο, όπως αναφέρεται στην περιγραφή του βίντεο, από το 2:20 με 4:38, οι σκηνές έχουν τραβηχτεί στο Ρέθυμνο. Το πανό με την επιγραφή ΚΑΛΩΣ ΗΛΘΑΤΕ έχει ανεγερθεί στο Οδό Κουντουριώτη και μπορούμε επίσης να δούμε το Δημοτικό Κήπο της πόλης. Από το 4:46 ως το 9:25, οι σκηνές είναι από το Ηράκλειο. Μπορείτε να δείτε την Πλατεία Λιονταρίων, την πλατεία Ελευθερίας. τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση και την εκκλησία του Αγίου Μηνά το μητροπολιτικό ναό του Ηρακλείου.
Στο δεύτερο βίντεο φαίνονται μαθητές και μαθήτριες ντυμένοι με τις καθιερωμένες στολές που ήταν υποχρεωμένοι να φορούν.
