ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
MENOY
ΚΡΗΤΗ

Το 2022 η υπογραφή των συμβάσεων για τα τρία τμήματα του ΒΟΑΚ

0

Προς το τέλος Δεκεμβρίου η κατάθεση προσφορών στο τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη, σε τελικό στάδιο τα τεύχη δημοπράτησης για το Νεάπολη-Αγιος Νικόλαος, πιο πίσω χρονικά το βασικό τμήμα του ΒΟΑΚ από τα Χανιά μέχρι το Ηράκλειο

Με στόχο μέσα στο 2022 να έχουν ανακηρυχθεί και οι τρεις ανάδοχοι στα έργα του ΒΟΑΚ από Χανιά μέχρι Αγιο Νικόλαο προχωρά το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Πολύ πιθανόν αν τρέξουν οι διαδικασίες στο ίδιο έτος να υπογραφούν και οι συμβάσεις και στα τρία τμήματα και το 2023 να είναι έτος κατασκευών.

Πριν από μερικές ημέρες εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι για το μεσαίο τμήμα του αυτοκινητόδρομου από τη Χερσόνησο μέχρι τη Νεάπολη. Αυτό ανοίγει τις πόρτες στο να δοθούν ημερομηνίες για τις δεσμευτικές προσφορές.

Σύμφωνα με πληροφορίες, προς το τέλος Δεκεμβρίου θα πραγματοποιηθεί η κατάθεση προσφορών στο τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη. Τότε θα κληθούν οι υποψήφιοι ανάδοχοι να καταθέσουν τις δεσμευτικές προσφορές τους για το τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη, μήκους 22,5 χιλιομέτρων.

Είναι το πρώτο τμήμα που παίρνει τον δρόμο των προσφορών από τα συνολικά τρία. Στόχος είναι η ανάδειξη του προσωρινού αναδόχου μέχρι το Πάσχα και η υπογραφή της σύμβασης ΣΔΙΤ μέχρι το τέλος του 2022.

Για το έργο έχουν περάσει τα εξής σχήματα:

    ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ
    ΤΕΡΝΑ
    ΑΒΑΞ (με το fund Marguerite)
    Κ/Ξ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ-INTERTOLL.

Το έργο θα έχει διάρκεια 30 χρόνια με το κόστος να αγγίζει τα 360 εκατ. ευρώ. Τα τέσσερα εξ αυτών θα αφορούν την περίοδο κατασκευής του έργου.
Δημοπρατείται και το Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος

Η αντίστροφη μέτρηση του ΒΟΑΚ για την κατάθεση προσφορών στο τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη δεν είναι η μόνη. Ταυτόχρονα το υπουργείο Υποδομών έχει σε τελικό στάδιο τα τεύχη δημοπράτησης για το τρίτο τμήμα του ΒΟΑΚ, Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος, μήκος περίπου 15 χιλιομέτρων. Ο διαγωνισμός σχεδιάζεται να προκηρυχθεί μέχρι τις αρχές του νέου έτος και έχει ύψος 140 εκατ. ευρώ.

Η χρηματοδότησή του καλύπτεται εν μέρει από το Ταμείο Ανάκαμψης αλλά και από πόρους του ΕΣΠΑ 2021-2027. Όπως και με το τμήμα ΣΔΙΤ, έτσι και σε αυτή την περίπτωση στόχος είναι η ανακήρυξη του προσωρινού αναδόχου και να πέσουν οι υπογραφές μέσα στο 2022.

Το milestone για αυτά τα δύο τμήματα είναι να λειτουργήσουν μέχρι το 2026, έτος που λήγει η περίοδος χρηματοδότησης των έργων του Ταμείου Ανάκαμψης. Ουσιαστικά θα δούμε να λειτουργεί το τμήμα μετά το Ηράκλειο και μέχρι τον Άγιο Νικόλαο.
Το τμήμα Χανιά-Ηράκλειο

Το βασικό τμήμα του ΒΟΑΚ από τα Χανιά μέχρι το Ηράκλειο και τη Χερσόνησο είναι ένα βήμα πιο πίσω. Αναμένεται η περιβαλλοντική έγκριση και οι προσφορές εκτιμάται ότι θα μπορούν να δοθούν μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2022. Εδώ έχουμε ένα πολύ μεγαλύτερο αντικείμενο έργου και ως εκ τούτου είναι ένα πιο απαιτητικό έργο.

Η υλοποίησή του θα γίνει με τη μέθοδο της παραχώρησης και εκτιμάται πως είναι εφικτή η ανακήρυξη του αναδόχου μέσα στο 2022 και οι υπογραφές το 2023. Τον λόγο στη συνέχεια θα πάρουν οι μπουλντόζες.

Σύμφωνα με τις διαθέσιμες πληροφορίες, ο ΒΟΑΚ θα διαθέτει 46 ανισόπεδους κόμβους, 15 σήραγγες με 14,5 χιλιόμετρα μήκος και 40 γέφυρες με 8,67 χιλιόμετρα μήκος. Πρόκειται για ένα μεγάλο έργο που σε πολλά θα θυμίζει την κατασκευή της Ολυμπίας Οδού, μιας και μεγάλο μέρος των έργων θα αφορά διαπλάτυνση του υφιστάμενου άξονα.

Στο σύνολό του ο ΒΟΑΚ από τα Χανιά μέχρι τον Άγιο Νικόλαο εκτιμάται πως θα λειτουργήσει το 2028. Σε εξέλιξη βρίσκονται και οι μελέτες για τα δύο απώτερα άκρα του άξονα. Το δυτικό από τα Χανιά μέχρι την Κίσσαμο και το ανατολικό από τον Άγιο Νικόλαο μέχρι τη Σητεία.

imerisia.gr

 

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ