ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
MENOY
ΡΕΘΥΜΝΟ

Ένα έργο ΕΣΠΑ που πραγματικά χάρηκαν οι Ρεθεμνιώτες

0

Βασικές προϋποθέσεις για να πετύχει το στόχο του ένα έργο ΕΣΠΑ είναι η συμβολή του στην αναβάθμιση της περιοχής στην οποία εκτελέστηκε και η βελτίωση της ποιότητας της καθημερινότητας των δημοτών. Ένα πολύ χαρακτηριστικό έργο που πληροί τις παραπάνω προϋποθέσεις είναι η ανάπλαση  του ανατολικού παραλιακού μετώπου. Συγκεκριμένα πρόκειται για το έργο: «Διαμόρφωση πεζοδρομίων και ασφαλών διαβάσεων πεζών στο ανατολικό παραλιακό μέτωπο από το Δελφίνι μέχρι Κουτσολίδι» με πηγή χρηματοδότησης το (Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (Ε.Τ.Π.Α.) στο πλαίσιο του ΠΕΠ Κρήτης & Νήσων - ΕΣΠΑ (2007-2015). Το έργο όπως καλά γνωρίζουν οι Ρεθεμνιώτες, αφορούσε και τις δύο πλευρές του ανατολικού παραλιακού μετώπου σε μήκος 2,5 χλμ. Δηλαδή, και την πλευρά των καταστημάτων που κινούνται οι πελάτες των επιχειρήσεων αλλά και την πλευρά της θάλασσας που είναι ο χώρος περιπάτου και αναψυχής για τους ντόπιους και τους επισκέπτες. Το βιοκλιματικό έργο από το Δελφίνι έως και το ρέμα Κουτσολίδι που άλλαξε την όψη του παραλιακού μετώπου της πόλης, συμπεριλαμβανομένου και του έργου της υπογειοποίησης των δικτύων της ΔΕΗ, ήταν συνολικού κόστους 6,5 εκατομμυρίων ευρώ.

Ο πλέον αρμόδιος για να μιλήσει για τα συγκεκριμένο έργο ΕΣΠΑ είναι ο πρώην αντιδήμαρχος και υπεύθυνος των Τεχνικών υπηρεσιών του δήμου Ρεθύμνου κ. Μίνως Αλεφαντινός, ο οποίος εργάστηκε σκληρά προκειμένου το έργο να εκτελεστεί σωστά και εντός των προθεσμιών.

Ο κ. Αλεφαντινός αναφερόμενος στο έργο είπε: «Ανέκαθεν η σχέση του Ρεθεμνιώτη με την θάλασσα ήταν πολλή ισχυρή. Απ την στιγμή που το παλιό παραλιακό μέτωπο στο ύψος της παλιάς πόλης του Ρεθύμνου, έγινε με τα χρόνια χώρος διασκέδασης καφέ και απαγορεύτηκε και το θαλάσσιο μπάνιο, όλη η δραστηριότητα που είχε σχέση με την θάλασσα, μεταφέρθηκε στο ανατολικό τμήμα και στην νέα παραλία των 2,5 χλμ». Και πρόσθεσε: «Εδώ έρχεται το έργο ΕΣΠΑ, του οποίου ο στόχος είναι πάντα να μπορέσει να παρέμβει δραστικά σε έναν χώρο, να τον αναβαθμίσει, να τον κάνει λειτουργικό και αισθητικά άρτιο ώστε αυτός ο χώρος, να μπορεί να συμμετέχει στην καθημερινότητα προσθέτοντας νέα πράγματα, νέες συνήθειες επί το βέλτιστο στην περιοχή».

Ο κ. Αλεφαντινός θυμάται και περιγράφει: «Ένα τέτοιο χαρακτηριστικό έργο είναι το έργο στο ανατολικό παραλιακό μέτωπο του Ρεθύμνου. Είχε έναν υψηλό βαθμό δυσκολίας, τόσο γιατί ο χρόνος που είχαμε για να το εκτελέσουμε ήταν λίγος, όσο και γιατί με τα χρόνια είχαν γίνει πολλές μικρές καταλήψεις από τους ιδιώτες, που εμπόδιζαν την εκτέλεση του έργου το οποίο είχε συγκεκριμένες προδιαγραφές. Ήταν το πρώτο μεγάλο στοίχημα που έβαλα στον εαυτό μου όταν ξεκινήσαμε στην Τεχνική Υπηρεσία του δήμου Ρεθύμνης να πετύχουμε αυτό το έργο, ακριβώς γιατί είχε αυτό το βαθμό δυσκολίας. Το πετύχαμε, το έργο ολοκληρώθηκε και δεν υπάρχει πλέον καμία κατάληψη στο παραλιακό μέτωπο».

Μιλώντας τόσο για το νότιο όσο και για το βόρειο τμήμα του έργου, υπογράμμισε: «Το νότιο τμήμα του έργου αυτού δόθηκε για να εξυπηρετήσει τα μαγαζιά και την εμπορική δραστηριότητα στην περιοχή η οποία είναι γεμάτη με ξενοδοχεία. Αυτό σημαίνει ότι είχε ως στόχο να γίνει ένα πεζοδρόμιο ασφαλές και με τέτοιο εύρος ώστε να μπορούν οι άνθρωποι να εξυπηρετηθούν όσον αφορά την εμπορική δραστηριότητα, πράγμα που μέχρι στιγμής λειτουργεί υποδειγματικά. Το απέναντι κομμάτι ακριβώς, το βόρειο, το οποίο ήταν γεμάτο εμπόδια, αντικαταστάθηκε και έγινε ένα μεγάλο τμήμα πεζόδρομου για να μπορέσει να εξυπηρετήσει την μετακίνηση των ανθρώπων από και προς την πόλη με ασφάλεια και έχοντας αισθητικά τουλάχιστον άμεση επαφή με την θάλασσα. Δημιουργήθηκε λοιπόν ένα κομμάτι 2,5 χλμ στο οποίο όποιος θέλει μπορεί να τρέξει, να βαδίσει γρήγορα, να βαδίσει αργά ή απλώς να κάνει τον περίπατο του. Άρα λοιπόν βλέπετε πόσες δραστηριότητες και τι φάσμα ηλικίας, κοινωνίας βοήθησε, έδωσε διέξοδο, πρόσθεσε ένα λιθαράκι στην καθημερινότητα του Ρεθεμνιώτη.

Αναφερόμενος στην προσφορά του έργου αλλά και στην αποδοχή του από τους Ρεθεμνώτες, επεσήμανε ότι το έργο δεν πρόσφερε κάτι μόνο στην περιοχή αλλά πρόσφερε σε όλο το Ρέθυμνο. Δεν έγινε μόνο για το δημότη, αλλά και στον επισκέπτη του Ρεθύμνου. «Άρα είναι ένα έργο που πραγματικά καλύπτει όλους τους στόχους που βάζει ένα έργο ΕΣΠΑ, να χρηματοδοτείται από ευρωπαικά κονδύλια και να προσφέρει πλέον το κάτι παραπάνω. Στην εποχή του lockdown έγινε το σημείο αναφοράς του Ρεθεμνιώτη. Εκεί περπατούσαμε, εκεί βγάζαμε τους σκύλους μας βόλτα, εκεί χαιρετιόμασταν κουνώντας το κεφάλι ο ένας τον άλλον, εκεί στην ουσία συντήρησε και διατήρησε την κοινωνική συμπεριφορά μας αυτό το έργο και βοήθησε στο να συνεχίσουμε την καθημερινή κοινωνική συμπεριφορά μέσα σε πολύ αντίοξοες συνθήκες».

Κλείνοντας ο ίδιος τόνισε: «Μέσα σε πολύ δύσκολες συνθήκες αυτό το έργο έδωσε ό,τι έπρεπε να δώσει και θα συνεχίσει να δίνει πάρα πολλά πράγματα όχι μόνο στην περιοχή αλλά και στο Ρέθυμνο γενικότερα». 

 

Ας θυμηθούμε τις εργασίες που προέβλεπε η μελέτη:

1. Αποξήλωση όλων των πλακοστρώσεων των πεζοδρομίων τόσο στο Βόρειο όσο και στο Νότιο υφιστάμενο πεζοδρόμιο.

2. Επιφανειακή αποξήλωση της υφιστάμενης ασφάλτου σε όλο το τμήμα της οδού όπου θα στρωθεί νέα άσφαλτος στη θέση και στο υψόμετρο της παλαιάς.

3. Την  επίχριση  νέας ασφάλτου με φωτοκαταλυτικά υλικά τσιμεντοειδούς βάσεως. Στα τμήματα των υπερυψωμένων κόμβων το επίχρισμα να είναι ανοικτότερου χρώματος από το υπόλοιπο τμήμα της οδού.

4. Διάνοιξη φρεατίου σε όλο το μήκος του βόρειου πεζοδρομίου για την ένταξη των καλωδίων των Η/Μ εγκαταστάσεων και των συστημάτων άρδευσης.

5. Τοποθέτηση βάσεων των ιστών φωτισμού, καθώς και φρεάτια έλξης των καλωδίων.

6. Κατάργηση έξι παρτεριών και τοποθέτηση σχαρών στα δένδρα που έμειναν.

7. Φύτευση νέων φοινίκων και τοποθέτηση σχαρών προστασίας.

8. Επίστρωση νέων πεζοδρομίων  με ψυχρούς τσιμεντοκυβόλιθους. (Όλο το μήκος του νότιου τμήματος του βόρειου πεζοδρομίου).

9. Στο βόρειο τμήμα του βόρειου πεζοδρομίου κατασκευή νέου τοιχίου στα σημεία που δεν υπάρχει, όμοιο με το υφιστάμενο.

10. Στο νότιο πεζοδρόμιο αποξήλωση των υφιστάμενων κράσπεδων και τοποθέτηση νέων, στις αποστάσεις που θα ορίζει το νέο πλάτος της οδού.

11. Στους κόμβους να υπερυψωθεί το κατάστρωμα της οδού.

12. Τα φρεάτια που υπήρχουν να καταργηθούν και να κατασκευαστούν νέα γραμμικά φρεάτια στις νότιες θέσεις, όπου συνορεύουν οι κάθετοι οδοί με την παραλιακή.

13. Τα φρεάτια στο βόρειο τσιμεντένιο κράσπεδο να παραμείνουν.

14. Να τοποθετηθούν 100 κάδοι απορριμμάτων, 64 παγκάκια, 210 εσχάρες προστασίας των δέντρων και 420 κολωνάκια προστασίας στα πεζοδρόμια, στις περιοχές των κόμβων.

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ