ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
MENOY
VIRAL

Καβάλα: Μπουμπουλίνα και Κολοκοτρώνης έγιναν κέρινα ομοιώματα

0

O καλλιτέχνης Θεόδωρος Κοκκινίδης, με αφορμή την επέτειο των 200 χρόνων από την Ελληνική Επανάσταση του 1821, φιλοτέχνησε δύο νέα κέρινα ομοιώματα, εκείνα των Λασκαρίνας Μπουμπουλίνα και Θεόδωρου Κολοκοτρώνη, εμπλουτίζοντας το μουσείο κέρινων ομοιωμάτων στα Κηπιά Καβάλας του δήμου Παγγαίου.

«Όσο περισσότερο μελετώ τις ζωές τους και τον ηρωισμό τους τόσο μεγαλύτερη είναι η έμπνευση, ο θαυμασμός και το δέος που με ωθεί να τους τιμήσω κι εγώ με τον δικό μου τρόπο, μέσα από την τέχνη μου», εξηγεί ο κ. Κοκκινίδης στο ΑΠΕ-ΜΠΕ και προσθέτει: «Τα δυο εμβληματικά αυτά πρόσωπα του απελευθερωτικού αγώνα για την ανεξαρτησία της πατρίδας μας έλαβαν ήδη τη θέση τους δίπλα στο κέρινο ομοίωμα του πρώτου κυβερνήτη της Ελλάδας, του Ιωάννη Καποδίστρια, που φιλοτέχνησα το 2019».

Ο Θόδωρος Κοκκινίδης, πριν από την τοποθέτηση των δυο ομοιωμάτων στους καλαίσθητους χώρους του μουσείου επέλεξε και φωτογράφισε τον Γέρο του Μοριά με φόντο τους πρόποδες του χρυσοφόρου όρους Παγγαίου και τη γενναία Υδραία καπετάνισσα με φόντο το θαλάσσιο κόλπο της Καβάλας.

Σε τροχιά υλοποίησης βρίσκονται ακόμη ο Γεώργιος Καραϊσκάκης και η Μαντώ Μαυρογένους, καθώς έχει ξεκινήσει προκαταρκτικές εργασίες για τη φιλοτέχνηση των ομοιωμάτων τους, που αναμένεται να είναι έτοιμα μετά το Πάσχα το ένα και μέχρι το καλοκαίρι το δεύτερο.

Το μουσείο κέρινων ομοιωμάτων του Θόδωρου Κοκκινίδη βρίσκεται λίγα χιλιόμετρα έξω από την Ελευθερούπολη του δήμου Παγγαίου, δυτικά της Καβάλας, στην τοπική κοινότητα Κηπιών. Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, για να φτάσει κάποιος επισκέπτης, διασχίζει έναν κατάφυτο δρόμο μοναδικής ομορφιάς στη σκιά του φημισμένου όρους Παγγαίου. Η διαδρομή τον αποζημιώνει καθώς τον προετοιμάζει να μπει σ' έναν κόσμο γεμάτο από αγαπημένα πρόσωπα, ορισμένα από τα οποία σημάδεψαν την ιστορία, τα γράμματα και τις τέχνες τόσο στην Ελλάδα όσο και διεθνώς.

Στο μουσείο παρουσιάζονται τα κέρινα ομοιώματα 21 Ελλήνων και 12 ξένων προσωπικοτήτων. Κάποια από αυτά τα πρόσωπα πόζαραν τα ίδια στον Θόδωρο Κοκκινίδη προκειμένου να φιλοτεχνήσει το κέρινο ομοίωμά τους. Εκείνο που εντυπωσιάζει τον επισκέπτη είναι όχι μόνο το κέρινο ομοίωμα ως καλλιτεχνική δημιουργία που αποτυπώνεται στις φυσικές διαστάσεις του, αλλά και το γενικότερο περιβάλλον, μέσα στο οποίο προσπαθεί να το εντάξει.

Το μουσείο όλους αυτούς τους μήνες παραμένει κλειστό λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού και των υγειονομικών μέτρων που εφαρμόζονται.

 

athensvoice.gr

 

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ