ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
MENOY
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Amazon, Google και Meta πιάστηκαν να βάζουν «τρικλοποδιές» στον ανταγωνισμό

0

Έγγραφα που έχει στην κατοχή της και εξετάζει η Επιτροπή Δικαιοσύνης του Κογκρέσου, αποδεικνύουν πως Amazon, Google και Meta έκαναν ό,τι περνούσε από το χέρι τους, χρησιμοποιώντας θεμιτά και αθέμιτα μέσα, προκειμένου να επιφέρουν πλήγματα στους ανταγωνιστές τους, παρά το ότι και οι τρεις εταιρείες διαρρηγνύουν τα ιμάτιά τους τα τελευταία χρόνια περί του αντιθέτου.

Συγκεκριμένα, τα έγγραφα δείχνουν πως τόσο η Google, όσο και η Amazon πίεζαν κατασκευαστές smartphones να προτιμούν τα δικά τους προϊόντα και υπηρεσίες έναντι εκείνων του ανταγωνισμού. Σε email που εστάλη τον Ιανουάριο του 2014 φερ’ ειπείν, αξιωματούχος της Google εκφράζει τους προβληματισμούς του σχετικά με μία νέα υπηρεσία που ετοιμαζόταν να λανσάρει η Samsung και ενδεχομένως να επέφερε πλήγματα στην «εμπειρία αναζήτησης» της εταιρείας του. Σε άλλη αλυσίδα email που χρονολογείται από το 2009, άνθρωποι της Amazon συζητούν για την απαγόρευση διαφημίσεων της τότε ανταγωνιστικής πλατφόρμας Diapers.com μέσα από το app τους. Συμπωματικά, λίγο αργότερα η Amazon εξαγόρασε το Diapers.com…

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει μία συζήτηση -μέσω emails- υπαλλήλων της Meta και του Facebook. Στο αρχικό email το οποίο προοριζόταν για τον ίδιο τον Mark Zuckerberg, αναλυόταν το σημείο στο οποίο οι χρήστες θα έφταναν να χρησιμοποιούν τις άλλες εφαρμογές της Meta όπως το Instagram και το WhatsApp περισσότερο από το ίδιο το Facebook, ενώ υπήρχε και μία… έκθεση ιδεών για το πώς αυτό θα μπορούσε να αποφευχθεί -έτσι ώστε να μην αμφισβητηθεί η κυριαρχία του Facebook. Χαρακτηριστικό είναι το κάτωθι απόσπασμα: «Το WhatsApp και το Facebook είναι επιλογές μετάδοσης κοινής χρήσης περιεχομένου που μπορούν να συνυπάρξουν. Παραμένει άγνωστο για την ώρα αν μπορεί να γίνει το ίδιο με το Instagram και το Facebook. Η συνύπαρξη και των τριών εφαρμογών είναι μάλλον απίθανη».

Η Επιτροπή Δικαιοσύνης του Κογκρέσου ξεκαθάρισε στο πόρισμά της πως η έλλειψη ανταγωνισμού στη βιομηχανία της τεχνολογίας, έχει οδηγήσει σε προϊόντα χαμηλότερης ποιότητας σε βάθος χρόνου. Εν αναμονή των επόμενων κινήσεων του Κογκρέσου, η δήλωση της Pramila Jayapal, Μέλους της Βουλής των Αντιπροσώπων των ΗΠΑ τα λέει όλα: «Από την Amazon και το Facebook, ως τη Google και την Apple, είναι πλέον ξεκάθαρο ότι οι ανεξέλεγκτοι αυτοί τεχνολογικοί γίγαντες έχουν γίνει υπερβολικά μεγάλοι και ισχυροί για να βάζουν τους ανθρώπους πάνω από τα κέρδη».

insomnia.gr

 

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ