ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Επιστήμονες ανακαλύπτουν μία μαύρη τρύπα τόσο μεγάλη που δε θα έπρεπε να υπάρχει

Ο γαλαξίας μας υπολογίζεται πως περιέχει 100 εκατομμύρια μαύρες τρύπες που δημιουργήθηκαν από την κατάρρευση άστρων. Μέχρι τώρα οι επιστήμονες θεωρούσαν πως η μάζα μίας μαύρης τρύπας στο γαλαξία μας δε θα μπορούσε να ξεπερνά κατά 20 φορές αυτή του Ήλιου μας. Μία ανακάλυψη όμως από μία ομάδα Κινέζων ερευνητών έρχεται να αλλάξει τα δεδομένα.

Το εθνικό αστεροσκοπείο της Κίνας εντόπισε μία τεράστια μαύρη τρύπα με μάζα 70 φορές μεγαλύτερη από αυτή του Ήλιου. Η LB-1 όπως ονομάστηκε, βρίσκεται σε απόσταση 15.000 ετών φωτός από τη Γη. Η ανακάλυψη δημοσιοποιήθηκε στο Nature.

Μαύρες τρύπες τέτοιας μάζας δε θα έπρεπε να υπάρχουν καν στον γαλαξία μας, σύμφωνα με τα περισσότερα μοντέλα αστρικής εξέλιξης. Νομίζαμε πως πολύ μεγάλα άστρα με μία τυπική χημική σύνθεση για το γαλαξία μας, πρέπει να απορρίπτουν το μεγαλύτερο όγκο αερίων τους με πανίσχυρους αστρικούς ανέμους καθώς πλησιάζουν στο τέλος της ζωής τους. Ως εκ τούτου, δε θα έπρεπε να αφήνουν πίσω τους τόσο τεράστια υπολείμματα. Το LB-1 είναι δύο φορές πιο μεγάλο από ότι νομίζαμε πως ήταν δυνατόν. Τώρα οι θεωρητικοί πρέπει να αναλάβουν να εξηγήσουν αυτόν το σχηματισμό. - Καθηγητής LIU Jifeng του Εθνικού Αστρονομικού Παραρητηρίου της Κινεζικής Ακαδημίας Επιστημών (NAOC)

Η αρχική παρατήρηση έγινε με το Large Sky Area Multi-Object Fiber Spectroscopic Telescope (LAMOST) της Κίνας και έπειτα επιβεβαιώθηκε από το Gran Telescopio Canarias της Ισπανίας και το Keck I των ΗΠΑ. Όλα συνηγορούσαν στην ίδια εικόνα. Ένα άστρο 8 φορές πιο βαρύ από τον Ήλιο βρισκόταν σε τροχιά και περνούσε μπροστά από μία μαύρη τρύπα με μάζα 70 Ήλιους κάθε 79 μέρες.

Αυτά τα εκπληκτικά αποτελέσματα μαζί με τις ανιχνεύσεις συγκρούσεων δίδυμων μαύρων τρυπών από το LIGO-Virgo τα τελευταία τέσσερα χρόνια, πραγματικά μας οδηγούν σε μία περίοδο Αναγέννησης όσον αφορά την κατανόησή μας στην αστροφυσική των μαύρων τρυπών. – Καθηγητής David Reitze, Διευθυντής του LIGO, University of Florida