ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
MENOY
ΚΡΗΤΗ

Κρήτη: Με «καβούρια» στις τσέπες οι τουρίστες - Παρά την αυξημένη κίνηση οι τζίροι είναι σταθεροί

0

 Δεν αφήνουν χρήματα στην αγορά της Κρήτης οι τουρίστες - «Είναι θετικό πως υπάρχει τουριστικός κόσμος, αλλά δε φαίνεται να ξοδεύουν αυτά που εμείς θα θέλαμε να ξοδεύουν στην αγορά» αναφέρουν οι εκπρόσωποι του κλάδου

Παρά τις περισσότερες αφίξεις τουριστών φέτος στον νομό Ηρακλείου σε σχέση με τον Ιούνιο του 2019, σε επίπεδο εσόδων στα εμπορικά μαγαζιά δεν αποτυπώνεται η αύξηση αυτή, πράγμα που έχει προκαλέσει προβληματισμό και ανησυχία στους ιδιοκτήτες εμπορικών καταστημάτων. Όπως αναφέρει ο αντιπρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ηρακλείου Αλέξης Χουστουλάκης, στην αγορά δεν είναι εμφανής η αποτύπωση των εκατοντάδων χιλιάδων τουριστικών αφίξεων από το αεροδρόμιο Ηρακλείου, με την κύρια αιτία να εντοπίζεται στην ακρίβεια που είναι παγκόσμιο και ευρωπαϊκό φαινόμενο. Την ίδια στιγμή, μεγάλη είναι η απώλεια των Ρώσων τουριστών στην αγορά, καθώς η καλοκαιρινή τουριστική αγορά είναι κομμένη και ραμμένη στα ρωσικά μέτρα.

Το καλοκαίρι δεν είναι η εποχή μόνο του τουρισμού, αλλά και του εμπορίου. Οι δεκάδες χιλιάδες τουρίστες που καταφτάνουν δε δίνουν «ενέσεις» οικονομικής αισιοδοξίας και αυτοπεποίθησης στους ξενοδόχους και τους ξενοδοχοϋπαλλήλους, αλλά και στους ιδιοκτήτες των εμπορικών μαγαζιών.

«Ο τζίρος θα ανέβει»

Ο αερολιμενάρχης Ηρακλείου Γιώργος Πλιάκας υποστήριξε στο φύλλο της Δευτέρας 27 Ιουνίου, της «ΝΚ» πως με βάση τα διαθέσιμα στοιχεία ο αριθμός των τουριστικών αφίξεων είναι μεγαλύτερος σε σχέση με εκείνον του 2019. Πιο συγκεκριμένα ανέφερε πως φετινός Ιούνιος είναι πιο πάνω κατά 0,5% σε σχέση με τον Ιούνιο του 2019, που ήταν ο τελευταίος κερδοφόρος Ιούνιος πριν την έλευση της υγειονομικής κρίσης και των απαραίτητων μέτρων για τη διασφάλιση της δημόσιας υγείας... Μέτρων που θεωρήθηκαν απαραίτητα ώστε να διασφαλιστεί η υγειονομική κάλυψη του πληθυσμού και η προστασία από τον κορωνοϊό.

Οι θετικές εκτιμήσεις των τουριστικών παραγόντων ήδη από τον χειμώνα που μας πέρασε έκαναν πολλούς ιδιοκτήτες εμπορικών καταστημάτων να υπολογίζουν πως φέτος θα είναι μια τουριστική χρονιά με αυξημένους τζίρους. Ωστόσο κάτι τέτοιο δεν επιβεβαιώθηκε ως τώρα, σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου Ηρακλείου Αλέξανδρο Χουστουλάκη. Όπως υποστηρίζει ο ίδιος, η αιτία βρίσκεται στην ακρίβεια που παράγεται από τον πληθωρισμό. Η αύξηση των τιμών σε προϊόντα έχει κάνει τους τουρίστες να ξανασκέφτονται τι θα αγοράσουν και να μη σπαταλούν αφειδώς το χρήμα τους.

«Στην αγορά δεν αποτυπώνεται το γεγονός ότι έχουμε αρκετούς τουρίστες στο Ηράκλειο και σίγουρα περισσότερους σε σχέση με πέρυσι. Αυτό συμβαίνει γιατί οι τουρίστες αντιμετωπίζουν το ίδιο πρόβλημα με μας, δηλαδή την ακρίβεια. Η ακρίβεια υπάρχει και στη χώρα τους. Έτσι, τα χρήματα που ξοδεύουν δε φαίνονται στην αγορά. Είναι θετικό πως υπάρχει τουριστικός κόσμος, αλλά δε φαίνεται να ξοδεύουν αυτά που εμείς θα θέλαμε να ξοδεύουν στην αγορά - ακόμη κι αν τα προϊόντα που αγοράζουν είναι οικονομικά. Αυτά βλέπουμε μέχρι και σήμερα που βρισκόμαστε στα τέλη Ιουνίου, περίοδο που περιμέναμε να είχε γίνει η διαφορά. Το θετικό είναι πως η απελευθέρωση των μέτρων έχει οδηγήσει πολλούς καταναλωτές να κάνουν βόλτες στην αγορά και να ψωνίζουν. Ωστόσο τα νούμερα ακόμη δεν είναι τέτοια ώστε να πούμε πως το αποτέλεσμα είναι θετικό», είπε.

Ωστόσο, συγκρίνοντας την περυσινή με τη φετινή χρονιά, ο κ. Χουστουλάκης υπογράμμισε πως «οι παραπάνω αριθμοί σε τουριστικό κόσμο θα φέρουν και τον παραπάνω τζίρο. Σίγουρα ο τουριστικός κόσμος είναι περισσότερος σε σχέση με πέρυσι, αλλά πέρυσι ήταν διαφορετικά τα κριτήρια. Ο περυσινός κόσμος ήταν ίσως καλύτερος από τον φετινό. Πέρυσι, ο κόσμος πρόσεχε, αλλά είχε και ένα καλύτερο επίπεδο. Φέτος βλέπουμε αρκετή νεολαία στα μαγαζιά. Αλλά ακόμη δεν έχουμε δει τα χρήματα ώστε να λέμε πως έχει έρθει η κανονικότητα σε μας».

Βάσει των παραπάνω τίθεται ένα εύλογο ερώτημα: Τι προτιμάει ο τουρίστας; Ο κ. Χουστουλάκης απαντάει πως προτιμάει το προϊόν που είναι οικονομικότερο.

«Ο τουρίστας θα μπει παντού. Αυτό που έχουμε δει πως κοιτάζει περισσότερο είναι τα οικονομικά προϊόντα. Πολύς κόσμος πάει στα σούπερ-μάρκετ, ενώ αρκετοί πάνε σε εμπορικά μαγαζιά. Δε διαθέτουν χρήματα για μεγάλες αγορές», υποστήριξε.

Μεγάλη η απώλεια των Ρώσων

Ο κ. Χουστουλάκης, μεταξύ άλλων, αναφέρθηκε και στην απώλεια σημαντικού τζίρου εξαιτίας της μη άφιξης φέτος Ρώσων τουριστών. Όπως είχε επισημάνει και παλαιότερα σε ρεπορτάζ της η «ΝΚ», πριν την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία αναμενόταν να καταφτάσουν από Ρωσία, Ουκρανία και Λευκορωσία 700.000 τουρίστες στην Ελλάδα, εκ των οποίων οι 350.000 θα έφταναν στην Κρήτη. Τη «μερίδα του λέοντος» θα την είχαν ασφαλώς οι Ρώσοι. Μάλιστα, υπήρχαν τουριστικοί παράγοντες, όπως ο τουριστικός πράκτορας Αντίπας Σηφάκης, που είχαν επισημάνει πως η απώλεια των Ρώσων τουριστών θα «χτυπήσει» την τοπική οικονομία και επιχειρηματικότητα. Και όπως υποστηρίζει ο κ. Χουστουλάκης, δυστυχώς η τοπική επιχειρηματικότητα του Ηρακλείου βιώνει την κρίση αυτή.

«Υπάρχει απώλεια εσόδων από τη ρωσική αγορά. Γενικά, η Κρήτη είχε “στηθεί” τουριστικά με βάση τον ρωσικό τουρισμό. Πολλά καταστήματα απευθύνονταν στον ρωσικό τουρισμό. Μετά την πανδημία, αυτά τα καταστήματα επηρεάστηκαν και, ως συνέπεια του πολέμου με την Ουκρανία, επιπλέον είδαμε πως δεν μπορεί να υπάρξει εισροή Ρώσων τουριστών. Αυτό είναι καταστροφικό για πολλές επιχειρήσεις. Και όποιος δεν μπόρεσε να αναπληρώσει το χαμένο αυτό έδαφος, θα δει την επιχείρησή του να πάει για κλείσιμο» είπε.

neakriti.gr

 

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ