ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
MENOY
ΚΡΗΤΗ

Κρήτη: Σε πλήρη εξέλιξη το μεγαλύτερο έργο ηλεκτρικής διασύνδεσης παγκοσμίως

0

Ένα έργο μαμούθ για τα ελληνικά δεδομένα, η ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης - Πελοποννήσου, προχωρά προς το τελικό στάδιο της ολοκλήρωσης του. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη σε μήκος καλωδιακή διασύνδεση Εναλλασσόμενου Ρεύματος παγκοσμίως, η οποία περιλαμβάνει την πόντιση υποβρύχιου καλωδίου 132 χιλιομέτρων σε βάθος που φτάνει τα 1000 μέτρα.

Το Σαββατοκύριακο ολοκληρώθηκε η προσαιγιάλωση του καλωδίου στα Νωπήγεια Κισσάμου και άρχισε η πόντιση του από το πλοίο Ισαάκ Νεύτων. Μέσα στην εβδομάδα υπολογίζεται ότι θα έχουν ποντιστεί περισσότερα από σαράντα χιλιόμετρα του καλωδίου. Σε δεύτερη φάση θα γίνει προσαιγιάλωση στη Νεάπολη Πελοποννήσου κι από εκεί θα συνεχιστεί η πόντιση του καλωδίου μέχρι το σημείο στο οποίο θα ενωθεί με αυτό που θα έχει ήδη τοποθετηθεί με ειδικά όργανα του πλοίου, στο υποθαλάσσιο χαντάκι.

«Είναι ένα τεχνικά πολύπλοκο έργο. Είναι η μακρύτερη, μεγαλύτερη, βαθύτερη ηλεκτρική διασύνδεση 150.000 volt στον κόσμο. Ένα έργο των ρεκόρ», δήλωσε στην ΚΡΗΤΗ TV που βρέθηκε στο εργοτάξιο του Α.Δ.Μ.Η.Ε., ο τομεάρχης μελετών γραμμών μεταφοράς του Α.Δ.Μ.Η.Ε. κ. Μιχαήλ Χατζηπάνος. Ο ίδιος εξήγησε ότι η πόντιση του καλωδίου της μικρής διασύνδεσης, πραγματοποιείται με ένα υπερσύγχρονο πλοίο, το ISAAK NEUTON, του οποίου το στίγμα καταγράφεται και διατηρείται σταθερό με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας. Ρομποτικές μέθοδοι χρησιμοποιούνται για την παρακολούθηση και την προστασία του.

Οι όποιες τεχνικές δυσκολίες αντιμετωπίζονται αποτελεσματικά, με τη χρήση των τελευταίων μέσων σε όλα τα επίπεδα. Ο κ. Σωτήρης Βοριάς, Πολιτικός μηχανικός, υπεύθυνος των χερσαίων εργασιών της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης - Πελοποννήσου, αναφέρθηκε στις εργασίες προσαιγιάλωσης του καλωδίου. Όπως είπε, «το πλοίο μας έδωσε το καλώδιο, το βγάλαμε έξω με τεχνικά μέσα, με συντονισμένες ενέργειες και για αρκετές ώρες, με πάρα πολύ χαμηλές ταχύτητες. Η καταδυτική μας ομάδα είναι αυτή η οποία παρείχε την υποστήριξη στην εταιρία για να μπορέσει το καλώδιο να ευθυγραμμιστεί και να πέσει μέσα στο υποθαλάσσιο χαντάκι που έχει δημιουργηθεί».

Εκτός από τις ελληνικές εταιρίες που εργάζονται στο μεγαλόπνοο έργο, σημαντική είναι η παρουσία της Βελγικής εταιρίας Jan de Nul, που εξειδικεύεται στις θαλάσσιες και υπεράκτιες υπηρεσίες.

Ο υπεύθυνος διαχείρισης της Jan de Nul στο εργοτάξιο των Νωπηγείων στην Κίσσαμο, Αντρέ Μοντρέο σημείωσε ότι το έργο βρίσκεται σε πολύ καλό επίπεδο και εντός των χρονοδιαγραμμάτων. «Αυτή τη στιγμή ξεκινάμε την εγκατάσταση του καλωδίου μέχρι τα μισά της διαδρομής και αυτό είναι το πρώτο μέρος. Στη συνέχεια θα συνεχίσουμε με το άλλο καλώδιο μέχρι την τελική διασύνδεση στην ηπειρωτική Ελλάδα, στην Πελοπόννησο» τόνισε. Η υπεύθυνη ασφαλείας της Jan de Nul στο εργοτάξιο Λορ Κλόζεν αναφέρθηκε στο ανθρώπινο δυναμικό που απασχολείται στο έργο, κάνοντας λόγο για εξειδικευμένο προσωπικό, χειριστές, δύτες και άλλες ειδικότητες, που συγκροτούν μια ενδιαφέρουσα ομάδα.

Η διασύνδεση της Κρήτης με την Πελοπόννησο αποτελεί το πρώτο σημαντικό βήμα που θα θωρακίσει ενεργειακά την Κρήτη και θα διασφαλίσει την ενεργειακή της επάρκεια για τους χειμερινούς μήνες. Σύμφωνα με τον ΑΔΜΗΕ που είναι ο φορέας λειτουργίας του έργου, μόλις ηλεκτριστεί το καλώδιο ,τον Δεκέμβριο του 2020, η πρώτη μικρή διασύνδεση της Κρήτης θα καλύπτει το 34% της απαιτούμενης ενέργειας του νησιού. Με την ολοκλήρωση και της λεγόμενης μεγάλης διασύνδεσης , Κρήτης-Αττικής το 2023, το νησί θα ηλεκτρίζεται αποκλειστικά από το εθνικό σύστημα και οι ρυπογόνες μονάδες παραγωγής ενέργειας θα σβήσουν οριστικά. Έτσι θα αρθεί πλήρως ο ενεργειακός αποκλεισμός της Κρήτης και θα τεθούν οι προϋποθέσεις για την αξιοποίηση του δυναμικού Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας του νησιού

Εξάλλου, όπως δήλωσε πρόσφατα ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Α.Δ.Μ.Η.Ε.   Μάνος Μανουσάκης, η ηλεκτρική διασύνδεση της Κρήτης μέσω Πελοποννήσου είναι ευθυγραμμισμένη με τον Εθνικό Ενεργειακό Σχεδιασμό που στόχο έχει την απόσυρση όλων των λιγνιτικών μονάδων ηλεκτροπαραγωγής έως το 2028 και τη σημαντική αύξηση της συμμετοχής των ΑΠΕ στο ενεργειακό μείγμα της χώρας. Υπενθυμίζεται ότι η πόντιση των υποβρυχίων καλωδίων άρχισε στις 12 Σεπτεμβρίου από το πλοίο «Ιούλιος Βερν» και συνεχίζεται με το πλοίο «Ισαάκ Νεύτων».

Το έργο, έχει  συνολικό προϋπολογισμό 365 εκατομμύρια ευρώ,  υλοποιείται με τη συγχρηματοδότηση της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τη δανειοδότηση της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων .


neakriti.gr

 

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ